2. Maknae line moment

4K 388 37
                                    

Taehyung memasuki bilik Jimin sambil tersenyum riang. Jimin memandang Taehyung pelik.

"Wae?"

"Chimchim, jom pergi tengok matahari tenggelam!"

Bertambah kedutan di dahi Jimin.

"Kat mana?"

"Alaa kat balkoni je."

Jimin menggeleng perlahan membuatkan Taehyung mencebik.

"Jom la Park Jiminie."

Taehyung menarik lengan Jimin.

"Apa kegila kau ni? Tetiba je ajak aku. Selama ni tarik rambut aku, sekarang tarik tangan aku. Seram la kau ni."

Jimin menarik lengannya sambil memandang tajam Kim Taehyung.

"Alaaa, asyik gaduh je tak best. Jom la.." Taehyung membuat aegyo sehingga Jimin roll eyes.

"Ok jom. Muntah aku nanti sebab aegyo kau."

Taehyung tersengih dan segera menarik Jimin pergi ke balkoni. Terdapat buaian di situ yg menjadi pemangkin Taehyung dan Jimin yang ingin menikmati sunset.

Jimin memandang sunset di hadapan dengan tak berperasaan. Kenapa Tae nak sangat tengok sunset ni? Selama ni tak pernah pun teringin.

"Aku..."

Jimin memandang Taehyung yang tegak memandang matahari. Wajah Taehyung agak redup. Tiada langsung senyuman di wajahnya.

"Aku sayang kau Jimin."

Jimin membesarkan matanya.

"Yah, gay ke?"

Taehyung memandang Jimin dengan wajah serius. Jimin hanya diam. Taehyung kembali memandang sunset.

"Yah, kau ok ke tak Tae?"

Taehyung mengangguk perlahan.

"Habistu kenapa?"

"Aku... X tahu. Yg aku tahu, aku sayang kau, sayang semua hyung, sayang kookie."

Tiba-tiba air mata Taehyung mengalir. Jimin bertambah risau.

"Waegeurae?"

"Aku mimpi.... Korang tinggalkan aku. Aku x nak alone..."

Semakin galak Taehyung menangis.

"Terutamanya kau. Kau yang tinggalkan aku dulu. Pastu yang lain pun ikut kau. Aku... Aku takut."

Taehyung menyedut hingusnya. Jimin sekadar melihatnya sambil tergamam.

Mimpi Taehyung satu petanda ke? Jimin... Akan pergi tinggalkan Taehyung? Tapi, kenapa yang lain pun tinggalkan Taehyung?

Jimin menggosok belakang Taehyung dengan senyuman kecil. Taehyung memandang wajah Jimin.

"Aku... Ada kat sini la Tae. Akan sentiasa ada dekat dengan kau. Jangan risau. Aku tak kan tinggalkan kau."

Taehyung mengusap air matanya.

"J-jeongmal?"

Jimin mengangguk.

"J-janji?"

Taehyung menyuakan tangannya sambil jari keliking dikeluarkan sementara jari lain digenggam.

Jimin ketawa perlahan. Perangai Taehyung tak ubah seperti budak. Jimin mengangguk sambil memaut jari kelingkingnya bersama jari kelingking Taehyung.

Taehyung kembali tersenyum. Dia lantas memeluk Jimin. Jimin membalas pelukan Taehyung.

Jungkook membuka pintu balkoni. Serentak Jimin dan Taehyung memandang Kookie.

"Wae? Tae hyung nangis ke?"

Jimin dan Taehyung senyap.

"Korang berpeluk x ajak Kookie pun. Kitakan Maknae Line! Suka la tu VMin je popular!"

Kookie pout. Jimin dan Taehyung tersengih lalu tergelak melihat perangai Jungkook.

"Hah, meh sini join!"

Taehyung menarik tangan Jungkook dan mereka bertiga berpelukan.

Mereka tergelak kecil. Perasaan sayang yang sukar ditafsirkan antara mereka sangat mendalam. Hanya mereka yang memahami.

"Hyung! Jom selca!"

Jungkook mengeluarkan phone.

"Hana ,dul ,set... "

Tbc

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tbc

Kyaa, maknae line. Hyung line akan ada tapi x tahu chap berapa. Tapi yg pasti, Ada. saya x uat double check. Klau typo or whatever, mian.

Yg tag kat chapter lepas tu promote. Jemput follow kawan2 saya yg tadagona itu.

(C) Spring Day BTS 17Where stories live. Discover now