-Bomnal Park-
(봄날 박)Jungkook's pov
Aku tengok Hyung Line main dengan daun yang gugur. Hari ni hari first musim luruh. Aku duduk bawah pokok perhatikan diorang. Aku tak nak main sebab Jimin hyung tak de.
Dia demam lagi. Aku selalu dengar dia batuk-batuk. Aku sebenarnya tak sedap hati, tapi Jimin hyung kata dia okay. So, aku tenangkan hati dengan percaya yang semuanya akan okay.
Aku pandang Taehyung Hyung. Dia sama macam aku, bersandar pada pokok tapi dia kat pokok lain. Aku nampak dia muram je. Mesti pasal mimpi yg dia cerita semalam. Actually, aku dengar perbualan dia dengan Jimin hyung tapi aku diam je. Aku kesiankan Tae hyung. Mesti dia susah hati.
Tengah aku perhatikan si Tae hyung ni, dia pandang aku. Aku senyum. Dia balas senyuman aku tapi dia senyum nipis je selepas itu dia termenung balik.
Aku bangun dari tempat duduk. Seluar yang kotor aku bersihkan. Aku pergi ke arah Tae hyung. Dia tak sedar aku datag ke arah dia.
Aku terus baring sambil kepala aku letakkan atas peha Hyung. Tae hyung nampak terkejut pandang aku. Aku hanya tersenyum.
"Wae kookie?" Tae hyung masih terkejut.
"Kook nak manja dengan Tae kejap. Jangan gerak tau."
Aku nampak dia 'oo' and dia angguk. Selepas itu dia sambung termenung.
"Hyung, gwenchana?"
Tae hyung pandang aku dan senyum nipis.
"Nan gwenchana."
Nampak sangat Tae hyung tipu. Mata dia nampak sedih. Senyuman pun tak ikhlas.
"Kookie sayang Hyung. Hyung janganla sedih-sedih. Nanti kook pun sedih tengok hyung."
Tae hyung pandang aku dengan terkejut. Maybe dia terkejut sebab aku tahu dia sedih. Tapi tak lama lepas tu dia senyum and then gelak.
"Gomawo."
Aku pun gelak. Gembira tengok dia gelak.
Pastu keadaan jadi senyap. Kami dua-dua melayan perasaan. Sesekali angin datang menyapa wajah. Haih... Aku suka musim luruh. Cantik.
Tiba-tiba aku tak dengar suara Hyung Line yg menjerit-jerit tadi. Aku tengok tempat diorang main tadi.
Oh, patut la senyap. Diorang tengah skodeng aku dengan Tae di sini. Sesekali aku dengar diorang berbisik.
"Haa!😱 Gay Detected!"
"Habislah kalau Jimin tahu..."
"Kenapa kalau Jimin tahu pun? Aku kan ada."
"Diamlah Yoongi hyung! Jimin lagi suka Kookie dari kau!"
"Bukan Jimin suka Tae ke?"
"Entah. Complicated la relationship diorang!"
"Yah Namjoon! Jangan la speaking susah sangat. Aku tak faham!"
Aku derp. Tak boleh bisik kuat lagi ke bang oi?
"Weh! Weh! Kookie nampak kita la!"
"Nyorok!"
Dan diorang pun menyorok. Jin hyung ngan Namjoon hyung jadi tiang lampu. Suga hyung jadi kerusi batu. Hoseok hyung baring atas tanah. -_-"
Aku rasa Hoseok hyung nak jadi daun kering kut? Sebab baju dia warna coklat. Betul tak?
"Dah nampak la! Tak yah nyorok!"
Diorang keluar dari tempat nyorok sambil tersengih. Tchh, hyung apakah ini? Aku bangun dari pembaringan. Hyung-hyung pula datag ke arah aku dan Tae. Tae hyung pun dah bangun.
"Wooo dating~ Lain kali ajak la~" Namjoon hyung buat muka gatal. Dasar pervert.
"Kau nak menggatal dengan sapa?" Hoseok hyung memandang Namjoon hyung.
"Dengan awak la~"
"Auchh!" Hoseok hyung membuat muka gedik. Jin hyung pula Dah cemberut muka. Jealous cakap la bang~
"Emm.. Hyung, aku nak... Emm"
Semua pandang Tae hyung yang tengah menunduk macam dah buat satu kesalahan besar.
"Wae Tae?" Jin hyung memandang Tae Hyung risau.
"Aku nak balik rumah. Tengok Jimin."
"Nak ikut!" Aku tersengih bila Tae hyung pandang aku.
"Kook ikut kitorang pergi supermarket. Biar Tae seorang yang balik rumah." Yoongi hyung menepuk perlahan bahu aku.
Aku pun pout. Yang lain hanya gelak. Apa? Tak lawak pun!
"Nnt kita beli hadiah untuk Jimin. Nak?"
Okay, Hoseok hyung pandai memujuk. Terus aku angguk. Excited nak beli hadiah tuk Jimin hyung.
"Eung!" Aku tersengih nampak Bunny tooth aku.
"Aih kiyowo!" Hoseok menyerabutkan rambut aku. Aku hanya angguk. What? Aku memang comel kay.
"Dah la Hyung, Tae gi dulu tau. Papai! Kookie papai!"
Tae hyung melambai ke arah kami sambil belari ke pintu pagar. Aku balas lambaian Tae hyung.
Entah la... Adakah hanya aku je atau Tae hyung nampak matang?
"Jungkook! Kaja!"
Aku pandang ke arah kiri. Kelihatan Hyung Line dah jalan tinggalkan aku. Tcch, hyung takdagona! Ditinggalkan aku si Kiyo-un Maknae!
"Cepat la Kookie! Menung apa lagi?"
Aku mencebik.
"Kajima! Jangan tinggalkan Kookie!"
Tengok, diorang pulau aku. Hyung Line x guna! Dah la tak comel! Hmmph!
Aku pun kejar diorang. T-T Hyung Line kejam! Bagitau Jimin dan Tae hyung!
Tbc
Yuhuuu~
Kiyo-un Maknae = Maknae yg comel
Kajima = Jangan pergiKali ni lagi panjang dari sebelum ni. Next chapter mungkin akan lebih panjang.
Annyeong!
YOU ARE READING
(C) Spring Day BTS 17
FanfictionAku.... Sakit. Sakit sangat. Setiap yg dilalui ada hikmahnya. Semakin perit cabaran semakin manis pengakhirannya. started; 19/4/17 ended; 8/1/18 Satu je aku nak bagitahu Ni fanfic zaman jahiliah Sumpah rasa cringe bila baca balik pffttt Mohon jang...