8. sesal

2.7K 270 3
                                    

Yoongi's pov

Aku menekan butang mesin basuh. Water level... 27 litter. Spin... 5 minit. Aku kemudian menekan Start. Aku mengeluh. Sepatutnya Tae yang kena basuh baju. Sebab ni tugas dia kendalikan mesin basuh tapi sekarang... Aku yang kena buat.

Sebab apa?? Sebab Tae dah tiada.

Aku benci semua ni. Semenjak Tae dan Jimin tiada, semua jadi kucar kacir. Rumah pun senyap je.

Aku tahu ni pelik tapi sumpah aku benci kesunyian. Walaupun kesunyian macam ni memudahkan aku untuk tidur tapi kali ni berbeza. Aku langsung tak boleh tidur. Rasa lain macam. Macam tak lengkap. Aku rasa macam sebuah puzzle yang hilang dua keping untuk melengkapkannya.

Aku rasa lemah. Semua rasa lambat. Macam masa tengah mempermainkan aku dan yang lain.

Rasa semua ni macam lambat sangat. Tak boleh ke semua jadi lebih cepat? Boleh la aku mati awal, jumpa Tae dan Jimin kat sana. Alam kekal. Tiada sesiapa akan pergi. Semua benda kekal.

Mesti seronok kan?

"Hyung... Gwenchana?"

Aku menoleh memandang Hoseok. Aku mengangguk.

"Ermm.. Wae?" Kening aku dijungkit sebelah.

"Ani.." Hoseok menelan liur. Anak matanya bergetar. Tangannya juga bergetar. Dia takutkan sesuatu. Aku mengerutkan dahi. Aku memandang belakang aku untuk melihat sesuatu. Aku memandang ke halaman belakang rumah.

Oh, Namjoon.

Mesti dia takutkan Namjoon. Pasal Namjoon hala pisau ke muka aku. Aku kembali pandang Hoseok.

"Neon.. Gwenchana?"

Hoseok mengangguk lemah. Aku tersenyum.

"Namjoon baik la, jangan takut. Dia cuma geram je semalam. Jangan nanti kau jauhkan diri dari dia pulak. Okay?" Aku mendekatinya. Dia mengangguk walaupun aku nampak muka dia masih takut. Aku menepuk bahunya perlahan. Dia terus pergi dari situ.

Padanla dia takut. Semalam, dia baru turun dari tingkat atas nampak Namjoon cari pisau nak tikam aku. Pastu Jungkook pulak turun time tu.

Mesti diorang ingat Namjoon bersalah. Padahal aku. Sian Namjoon.

Aku memandang ke arah Namjoon. Namjoon sedang duduk di atas kerusi sambil termenung.

Aku rasa.... Aku patut minta maaf.

Jadi aku melangkah ke arahnya. Untuk minta maaf.

Namjoon's pov

Aku termenung. Apa yang aku buat semalam? Aku rasa tu bukan diri aku. Macam kemarahan yang mengawal aku.

Nasib baik aku masih sedar masa tu kalau tak mesti nyawa Yoongi hyung melayang.

Pagi tadi, aku lalu dekat ruang tamu, Jungkook ngan Hoseok pandang aku lain macam. Mesti diorang takut.

Jin hyung pula terkurung dalam bilik. Tengah malam semalam aku dengar dia nangis. Mesti dia sedih aku dengan Yoongi hyung tak dengar ckp dia semalam.

Teruknya aku ni.

Tbc

Lagi sekali chap yg pendek dan tergantung. Next chap saya buat panjang. Sorry tapi saya penat. Pt3.... Sadis betul...

Magic dance. BTS menari lagu danger tapi ada org tukar, dia letal lagu Call Me Baby Exo.. X sangka sama. Wow..

(C) Spring Day BTS 17Where stories live. Discover now