Taehyung's Pov
Aku membuka pintu rumah dengan gembira. Aku rindu Chim Chim! Aku mungkin kedengaran gay tapi betul aku rindu dia.
Oppa! Jimin Oppa! I love you!
Hehehe.
"Jimin?" Aku menjenguk dalam rumah. Tiada balasan pun. Dia tidur kut. Aku tutup pintu dan usya ruang tamu. Dia tiada. Hmmm. Betul la dia tidur. Senyap je.
Aku melangkah ke dapur. Haus tekak aku. Aku marathon tadi. Rindu Jimin aku!
Aku masuk kawasan dapur dan aku terkejut. Jimin tak pakai baju. Tapi aku bukan terkejut dia tak pakai baju. Aku tak kisah pun roti enam ketul dia tu. Perut aku lagi comel. Okay, back to the story. Aku terkejut, Jimin tengah baring atas lantai tak sedarkan diri. Aku melutut sebelah dia dan membelek muka dia.
"Hyung?" Tepi bibir dia ada darah sikit. Muka dia merah.
Aku berfikir. Dlm 10 saat aku dapat fikirkan sesuatu. Hospital!
Aku buka jaket yang aku pakai dan letak atas badan dia sebab aku malas nak naik tingkat atas cari baju dia. Aku tinggal pakai baju tee hitam lengan pendek.
Aku dukung Jimin bridal style. Aku tiada pilihan. Aku fikir nak dukung je dia ke hospital memandangkan hospital dekat je. Aku tiada lesen nak memandu. Teksi pula tiada. Kalau nak call teksi mesti lambat.
Aku nak call hyung yang lain tapi aku risau jadi lambat. So, apakata aku call diorang bila dah sampai hospital. Lagi cepat. Lagipun bibir Chim Chim nampak pucat.
Aku belari keluar rumah dan tutup pintu guna kaki. Pintu tu automatic kunci. Aku terus lari tinggalkan rumah. Semua pandang aku takut dan risau. Tapi aku pulau diorang sebab Jimin lebih penting.
Aku lari ke jalanraya. Aku nak guna lintasan zebra. Lampu tengah hijau so aku lari tapi bila aku sampai lampu tu tukar merah.
Shit shit shit shit.
Dah la aku sejuk. Untuk yang tak tahu.. For your informtion musim luruh ni sejuk tau.
Aku pandang jalan. Tiada kereta pun. Tapi lampu merah. Aku pandang Jimin dan aku pandang jalan raya. Aku ketap bibir.
Segera aku lintas jalan tu. Aku dengar ramai yang bising. Maybe sebab langgar peraturan kut.
"Woi budak!"
"Yah!"
Aku hiraukan.
Tiba-tiba aku rasa melayang. Kenapa ni? Aku rasa sakit sangat. Jimin dah terlepas dari tangan aku.
Pndangan aku nampak kabur tapi aku nampak seorang namja datang ke arah aku. Muka dia risau.
Ok aku faham. Aku kena langgar.
Cecair hangat mengalir kat kepala aku. Aku rasa pening.
"Gwencahanayo?" Dia menyoal.
"J-j-jimin..." Aku ingat Jimin je sekarang ni.
"Jimin?" Dia menyoal lagi.
Aku menoleh ke tepi. Jimin masih terbaring. Jaket aku yang tutup badan dia terselak sikit. Nampak perut dia.
Perlahan-lahan tangan aku memegang jaket dan menutup perutnya. Tangan aku menggeletar tapi aku buat juga. Aku tak nak Jimin sejuk.
"Saya hantar awak ke hospital. Ne?" Dia nak angkat aku. Tapi aku tahan dengan meletakkan tangan aku di dada dia.
Dia pandang aku pelik.
"K-k-kawan saya?" Aku hanya ingat Jimin je sekarang.
"Nanti ada ambulans datang. Dia naik ambulans. Saya bawa kamu ke hospital dulu. Sebab kamu nampak lebih parah."
Aku menggeleng perlahan. Jimin lebih sakit berbanding aku.
"Bawa dia. Biar dia pergi dulu. Saya tunggu ambulans."
"Geundaeyo..."
"J-j-jebal" Aku mengalirkan air mata. Sakit sangat.
Dia mengetap bibir seperti memikirkan sesuatu. Dia akhirnya mengangguk. Dia memandang orang di sekeliling kami. Baru aku perasan orang tengah kerumun kami.
"Tolong jagakan dia!" Dia memberi arahan pada orang di situ. Ada yg mengganguk, ada yang terdiam.
Kemudian dia dan beberapa org mengangkat Jimin ke dlm kereta. Aku harap Chim Chim selamat.
Kereta pun meluncur laju. Aku tersenyum dlm kesakitan. Jimin akan selamat.
Aku tahu Jimin sakit. Tetapi dia rahsiakan. Aku dengar dia menangis tahan sakit. Tapi aku tak tahu dia sakit apa. Kenapa dia rahsiakan? Dia tak patut buat macam itu.
Kenapa dia buat aku rasa macam ni? Aku sayangkan dia. Aku risaukan dia. Jimin....
Tiba-tiba aku rasa sesak nafas. Air mata aku makin banyak. Rasa macam aku ditarik. Sakit sangat. Dada aku rasa sempit.
Ramai org mula kerumun aku.
Aku nampak cahaya putih. Cahaya yang aku tak pernah nampak sebelum ni. Aku jadi takut.
Aku akan mati ke?
Jin hyung, Namjoon hyung, Yoongi hyung, hoseokie hyung, ChimChim, Kookie....
Nampaknya mimpi tu salah.
Aku yang tinggalkan Jimin dan yang lain-lain
Tbc
Taetae dah x de!!! 😭 Omg, why did i write this?
AsyaSoo127
Aku akan tag kau dlm setiap chap lps ni. 😒 Menyusahkan aku je. Nsib aku syg kau.Saya nak promote ni...
Best. I'm crying so hard.
Thanks Far_Naz sbb tag~
See you next time my beloved reader (Syntmbr for short)
Papai!
YOU ARE READING
(C) Spring Day BTS 17
FanficAku.... Sakit. Sakit sangat. Setiap yg dilalui ada hikmahnya. Semakin perit cabaran semakin manis pengakhirannya. started; 19/4/17 ended; 8/1/18 Satu je aku nak bagitahu Ni fanfic zaman jahiliah Sumpah rasa cringe bila baca balik pffttt Mohon jang...