24. Mümkünse Seni

42.3K 2.7K 1.3K
                                    


Keyifle okuyun...

...


Çayını tabağına bırakıp Aslı'ya baktı. Dün geceden bu yana aklından çıkmayan bir adet Rüzgâr vardı. Üzüntüsü üzüntüsü olmuştu resmen. Kendine kızsada buna engel olmak aşkın kanuna aykırıydı. Aşıksan kim olursa olsun derdi derdindi.

"Ben tahmin etmemiştim. Bir anne profili vardı aklımda ama dün geceki çok kötüydü." dedi Duru.

Arkasına yasladı Aslı. "Aynı ablam olan annem gibiydi. Ama inan bana onu bile bu kadar kötü hatırlamıyorum. Beraber yaşadık yıllarca, sevmezdi ama sohbetini de esirgemezdi. Arada güldüğü, bana bir şeyler anlattığı olurdu. Hem sonra az da olsa ilgilenirdi. Okulumla, derslerimle... Dededen bozma babam Rasim Demirkan bana onların yokluğunu çokta hissettirmedi ne yalan söyleyeyim. Lakin Rüzgâr'ın bu hali yolunu bulamamış birinin hikayesi gibi geliyor bana."

"Nasıl yolunu bulamamış? Sende annesiz babasız büyüdün sayılır, ama oldukça da karakter sahibisin."

"Evet, ama dediğim gibi benim başımda babam vardı. Benimle sürekli konuşurdu. Bana iyiyi kötüyü ayırt etmemi tembih edip dururdu. Bugün anlıyorum ki kimse kendi kendine oluşmuyor. Yani karakteri... İnsana kendini bulmasında yardım eden birileri olmak zorunda. Yoksa beş yaşındaki çocuk gibi her aklımıza geleni yaparız. Sonunu hiç düşünmeden."

"Haklı olma payında yüksek. Annem bende çok şey bırakıp gitti. Başta sevgi dolu bir kalp. Ben anneme tabiki doyamadım, ama kişiliğim oturmuştu. Nil'in agresif hareketleri, Ruken'in sesiz içine kapanık huyları annemden sonra gelişen kişilik taşları."

"Tam olarak bunu konuşuyoruz işte; Anne bir evde sadece yemek ve vs işlerden sorumlu olan değil. Aslında asıl işi insan kalbi büyütmek ve bakmak. Derya denen kadının da kusuru bu. Çocukları için hiç bir şey yapmamış, görünen o. Rüzgâr'ın içindeki iyi insan hep geride kalmış gibi."

"Peki Hare? O'da onun kardeşi." diye sordu Duru.

"O daha avantajlı, kadınlar duygularını yönetmekte daha ustalar. Erkeklere nazaran kızlar yok yere sevebilir. Bir kaç doğru dost ile yolunu yukarı çıkarabilir. Hem kız olduğu için ırktan sanırım. Hare annesine biraz daha düşkün. Ona bu kadar katı davrandığını sanmıyorum. Kadınlar sorumluluklarının daha çok bilincinde olan varlıklar. Erkeklerin 'aman oda olmasın ' dediği şeyler kadına otomatik olarak ters etki ettiğinden doğru yolu bulması daha kolay oluyor. Erkekler işlerine geldiği gibi kadınlar gerektiği gibi yaşarlar."

"Off." diyerek arkasına yasladı Duru. "Bir anne çocuğunu neden sevmez ki? Başka bir şey olmalı. Evlatlık olduğunu düşmeye başlayacağım."

"Hangi sebep olursa olsun sevmek anneden çok insan işi bence. Ama bende sana katılıyorum, başka bir mesele var. Çocukları bilmiyorsa babaanne kesin biliyordur." dedi Aslı.

"Sorabileceğimi sanmıyorum." Duru'nun aklına Rüzgâr'ın o hali yine gelmişti. Eliyle saçını arkasına attı. "Ama çok üzgündü. Buna üzülmem ne kadar normal?"

Kahvesinden bir yudum alıp fincanı tabağına bırakıp kuş lokumuna uzandı Aslı. "Hiç olmayacağı kadar normal. Adama gönlünü verdin. Onun kalbi üzülürse seninkinin üzülmesi normal olan. Aksi olsa şüphe ederdim."

"Gönlümü verdim." dedi Duru, kendince mırıldandı. "Ne garip şey değil mi? Yıllarca taşı, tek tabanca yaşa sonra biri çıkıp gelsin hayatını tepe takla etsin. Ama sen ona sende kıymetli olanı ver, kalbini..."

Bana Sevmeyi Anlat  (G.S.A Serisi 3) DüzenlendiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin