kapittel 6 hvem sa det?

87 12 5
                                    

Ekornflukts pov

Jeg så ned på de en måned gamle ungene mine og malte. Vi hadde bestemt navn på dem, sammen. Buskestjerne slikket den røde hannkatten vi hadde kalt ildpus til minne om faren min, ildstjerne. Den brune og hvite hunnkatten skulle vi kalle virvelpus og den brune hannkatten lik buskestjerne hadde fått navnet tigerpus, og vi hadde sett at han hadde en liten rød stripe på brystet og en flekk på halen. Så navnet skulle vise den styrken kattungen holdt. Buskestjerne så ned på dem og malte så han dirret. Fugl lå vedsiden av meg og slikket aske på hodet. Rådyr sprang rundt i barselhulen og pep glad. Ekorn fløy etter han og de tumlet rundt hverandre. "Halo?" Fuglefjær tok tak i nakkeskinnet på ekorn og kjeftet etter hun hadde satt ungen fra seg i redet sitt. Rådyr fløy rett bort til meg. "Hei" smilte jeg til han. Han så litt skremt på meg før han smilte og sprang bort til moren sin igjen. "Unnskyld!" Dronningen så beklagende på meg. "Det går jo fint, snart er det vell jeg som må beklage" jeg lo litt når jeg snakket. Ildpus krabbet opp på alle fire og potene dirret under ham når han gikk. " Så flink du har blitt. " Roset buskestjerne. Og gikk bort til sønnen. Det var fint og koselig å være dronning, men jeg savnet å kunne springe ute i skogen med stormpels eller buskestjerne, ihvertfall en klankamerat, og skogens lukter. Off, det er da bare 5 måneder igjen så er jeg ute herfra. Jeg smilte til ildpus som prøvde å fange halen til faren sin. Han så veldig fornøyd ut når han endelig​ landet på den med potene sine. Virrvelpus krøp tettere inntil meg og pep av glede. "Klanen vil ha en framtid, den ligger i dine poter. Trå et steg feil, og klanens undergang vil komme." Jeg stivnet til ide stemmen hvisket til meg. Det var ingen i hulen som kunne ha sagt det. Tigerpus bet til så jeg kvakk. Off, hvordan kan jeg klare å ligge her på siden i denne hulen! Tigerpus så uskyldig opp på meg og jeg kunne ikke annet enn å smile tilbake. Plutselig kom bekk inn. "En katt!" Peste hun og det dryppet blod ned fra noen sår langs flanken hennes. "Hvor?" Jeg hoppet opp på potene og glemte helt stille jeg var dronning. "Du kan ikke, pass på kattungene. Så drar jeg ut og ser."

//Jeg føler at egt ingen leser denne serien, burde jeg fortsette😕? Om du leser og er interessert i den kan du gjerne kommentere noe eller legge igjen en vote bare for å vise meg😉//

//Og jeg vet det skjer lite men sånn er det i alle bøker! Det kan ikke være spennende absolutt helle 24/7//

A new clan- den siste time (Ferdig)Where stories live. Discover now