Ekornflukts pov
Jeg våknet rett vedsiden av kråkefjær, den irriterende, snille båthallen lå så urolig i søvne! Dette var sikkert den tiende gangen jeg våknet av at av sparkene hans."ligg rolig!" Hveste jeg irritert. "Fjærhale," mumlet han og fortsatte å sparke rundt seg. "Ahh!" Hveser jeg til han og trasker forsiktig ut av hulen. Jeg ser med rundt og får øye på buskestjerne ligge på en stein oppe ved den store steinen med fjellhylle på. Han sover ikke men ligger og ser på stjernehimmelen. Jeg får lyst til å gå bort til han og legge med ved. Skal jeg? Ja, jeg går bort til han og hopper opp. "Hei, hva tenker du på?" Hvisket jeg litt kjærlig til han. Buskestjerne retter det skjønne ravgule blikket sitt mot meg og jeg stivner. "Fremtiden. Hva kommer til å skje med Fjærklanen? Er det meningen sr vi skal eller skulle overleve? Og hvem er den som skal bli medisinkatt? Og viktigst, månesteinen, en erstatning for den." Han mjauet med alvor i stemmen og jeg blir helt stum over hvor mye jeg ikke hadde tenkt på. Jeg legger meg ned. "Jeg vet virkelig ikke, men stjerneklanen vil vise oss vei, det vet jeg" mumler jeg stille tilbake. Au, jeg har litt vondt i magen. Å, hva var det man skulle bruke mot mageknipe igjen? Jeg husker løvpote sa det. "Off" sukker jeg før en stjerne skyter over den store nattehimmelen. "En ukjent vil komme, uten vold eller sinne, men med liv." "Løvpote!?" Piper jeg. "Hva?" Den brune hannkatten snur seg mot meg så snutene våre møtes. Jeg rødmer under pelsen. Hørte han det ikke? Hvordan? Nei, vent! Jeg er ikke... Nei, vi har jo ikke medisinkatt så dum jeg er, men vis ikke. Kan det ha vært et tegn? Jeg slikker han på snuten etter en stund med stillhet. Nei! Han har et overrasket utrykk! Er ikke følelsene mine gjensidige? Så får jeg et kjærlig slikk tilbake. Jeg maler litt høyt. "For å være ærlig er jeg litt redd" mumler buskestjerne og setter seg opp. "For hva?" Jeg reiser meg også og lener meg inntil han. "Hva som kommer til å skje med oss, uten noen fremtid og kontakt med stjerneklanen" han har et redd utrykk i øynene. "De kan fortsatt kontakte oss, det må de" jeg smiler til han og prøver å få buskestjerne roligere i blikket. "Du har vell rett." Solen begynte å stige oppover tretoppene. "Kom, vi burde få oss litt søvn før i morgen" mjauer han. Jeg nikker med enig før vi går inn i hulen med de andre. Jeg legger meg ned ved han og kjenner smerten i magen igjen. Au, hva har jeg gjort? Spist for mange mus? Jeg sovner sakte men sikkert vedsiden av buskestjerne. Og hans rolige gjerne pust.
Bekk stikker snuten forsiktig borti meg. "Jada, jeg kommer, vent litt til" mumler jeg søvnig. Så klynker jeg, magesmerter,igjen? "Hva er det?" Stormpels står ved maken sin og ser ned på meg. "Jeg har vondt i magen" mjauer jeg oppgitt over å måtte stå opp. "Kanskje Bekk kan hjelpe?" Svarte han. Bekk, hun er ikke an medisinkatt akuratt men ja, det er vell bedre enn ingen. Jeg reiste meg opp og gikk ut i lysningen. Bekk og stormpels fulgte etter meg. Bekk så grundig på meg "kan jeg sjekke?" Hun fortsetter å studere meg. "Ja, det er vell best" sa jeg sliten og la meg ned så hun skulle få se på magen min. Bekk la hodet, rettere sagt øret, ned på magen min og lyttet. Så pirker hun på den litt rundt om kring så det kiler. Hm, jeg ser opp på henne og så på magen min, den er litt større enn den pleier. Det må nok ha vært mat, hva ellers? Bekk reiste seg glad opp og smilte til meg. "Du skal få kattunger." Smilte hun. "Hva?!" Jeg hoppet lykkelig opp på potene. Jeg, jeg, jeg skal få kattunger!!! Jippi! Jeg bykset mot hulen vår og rett bort til buskestjerne. "Vi skal ha kattunger" hvisket jeg kjærlig til han. "Hm?"mumler han og ser opp å meg før han reiser seg trøtt opp. "Kattunger!" Jeg slikket han mellom ørene med kjærlige slikk. "Hva?" Han kviknet til. "Gratulerer! Hvem er fa..." Han ble stille når han la merke til blikket mitt. Du, tenkte jeg. Så slikket vi hverandre før vi gikk ut til bekk og stormpels som delte tunge. For en lykkedag. Tenkte jeg før vi delte en mus og startet denne dagen.
//Håper dere likte det. Kommer ikke til å skrive noe i morgen!(er veldig sikker) men neste del kommer i løpet av helgen vis jeg ikke får skrivesperre (er ikke veldig renslig st jeg får det nå)//
VOCÊ ESTÁ LENDO
A new clan- den siste time (Ferdig)
FanficFortsettelsen fra Måneskinn (bok 2 serie 2) Den originale Kattekrigerne serien: hva hadde skjedd dersom de ikke kom fram i tide? hva om klanene var utdødd? de var de fem gjenlevende kattene! har du noen gang lurt? vis du vil ha svar, er det kun en...