kapittel 21- forstå!

49 10 6
                                    

Lærpels pov

"Jeg føler meg alene. . ." Mumlet jeg når vi var kommet fram.  "Alene? " buskestjerne la hode på skakke og hadde et spørrende blikk. " Jeg såa jo at du ikke ville forstå! " Hveste jeg svakt og snudde han ryggen.  "Men du forklarte jo ikke ordentlig! " Svarte Buskestjerne bryskt.  "Grrrr" et knurr steg opp av halsen min.  Ekornflukt hadde forandret han fullstendig!  "Du-du-" jeg orket ikke mer og la på sprang ned mot den lille innsjøen.  Han ville aldri forstå!  Jeg la meg gråtende ned ved vannet og så speilbildet mitt uklart. Speilbildet av en ulykkelig katt. Alle var gått fra meg,  til og med min egen bror, Buskestjerne.  Plutselig kom noen drøp ned på vannet og speilbildet ble oppløst og utydelig. Det var svake vibrasjoner i bakken som tydet at noen kom mot meg.  Jeg snudde meg raskt og sto snute mot snute med buskestjerne.  "Hva er det!?" knurret jeg svakt til han etter en stund.

"Unnskyld, " Han lå under meg og så opp på meg med store skremte øyne.  Hva hadde jeg gjort? Hvordan kunne jeg ha latt sinne ta over? "Det er ikke du som skal beklage.  .  ." Sukket jeg og hjalp han opp. "Det er meg." Avsluttet jeg settingen min.   " Om du bare ville si meg hva som fikk deg til å ha den følelsen" det var en stund med stillhet der vi bare lyttet til vannet skylle m i t land før jeg fikk ut ordene:   "Alle i klanen har noen å være glade i, som også er glade i dem.  Jeg hadde deg, men så kom Ekornflukt og bare dro deg ut av potene mine.  Alle ungår meg. . . Alle untatt deg." Hvisket jeg gråtkvalt.  "Nei,  de er bare redd for at du vil bli sur på dem." Trøstet han.  Men om dette var sant,  hvordan skulle jeg finne det ut?

// til dere som leser,  jeg lurer på hvor mange som faktisk syntes det jeg legger ut i denne boka er bra.  Eller om dere bare leser det for å støtte  meg og då meg til å tro at jeg kan skrive  (Srry for at jeg er dyster,  er bare sånn jeg er noen ganger) gjerne legg igjen en kommentar eller vote for å vise meg.  //

A new clan- den siste time (Ferdig)Where stories live. Discover now