kapittel 23 - en katt, en kanin

47 7 1
                                    

Askehjertes pov   

Jeg var med ildpote og Lærpels og jaktet. "Se! Askehjerte! Lærpels se på denne!" Ropte Ildpote giret opp og flepte en kanin nesten større enn seg selv ut mellom noen bregner. "Godt jobbet! " Smilte jeg og Lærpels i kor, raskt så vi på hverandre.  Raskt så vi hverandre inn i øynene,  men øyeblikket var raskt over. Ildpote sto å så storøyd på oss. Hva holdt søsknene hans på med nå?
De tre nye lærlingene  hadde akkurat fått omvisningen sin rundt på territoriumet,  jeg kunne huske den gode følelsen av å kunne bli kjent med territoriumet.  Jeg hadde føltes fri som alt som om mulig.  Men nå, nå som jeg var kriger ville jeg være mer fri, og fri til å få make. 
Ide jeg hadde tenkt det kom en katt farende inn i lysningen vi var i. Den sto og vinglet på potene et lite sekund før potene ga etter og katten ble liggende på bakken. Hvem var dette? 

Jeg la forsiktig fra meg den gyldne hunnkatten i midten av leiren og Buskestjerne kom oss i møte. "Store stjerneklan!" Mjauet han og snuste på henne. Rådyrsnute sprang bort til dem og så forundret ned på hunnkatten. Det var noe annet med det blikket han så på henne med det var noe mer spesielt enn andre i klanen.  Hva var det med han? Ekorn kom bort til dem og så forundret ned på den gyldne hunnkatten. "Hvem er dette?" Mjauet hun og snuste på henne.  Rådyrsnute åpnet munnen som om han skulle si noe, men lukket den straks. Det var noe han viste om henne,  noe vi ikke viste. Hva kunne den lille hemmeligheten være?

A new clan- den siste time (Ferdig)Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt