PART 2

6.5K 225 44
                                    

I.V.A.N

Adeline...Nama secantik orangnya.. saya pun tidak tau kenapa saya betul2 tertarik dengan dia ni sejak kali pertama saya jumpa dia di parking lagi hari tu.. There is something about her..that is so attractive..mungkin dia punya innocent looking.. dgn rambut ponytail dia masa first time kmi jumpa.. walaupun hari tu dia mmg nampak betul2 marah..tp still so effortlessly beautiful..

Dan malam ni bila sa nampak dia berdiri saturang di luar club.. sa rasa mcm tidak percaya dapat jumpa dia lagi.. and as usual.. she still very grumpy.. meradang seja kerja dia.. sepanjang naik motor dengan sa.. dia langsung teda pigang badan sa apa lagi peluk pinggang sa.. betul2 jual mahal ni sumandak..

But I cant help myself.. I want to know her more.. tapi bila fikir balik.. sa rasa tidak layak berkawan sama dia.. sa rasa sa tidak sesuai sama sekali dengan dia.. dia berpelajaran...dan akan ada masa depan yang bagus.. tapi sa? Tiada apa2 yang boleh sa banggakan dengan diri sendiri.. Sepanjang perjalanan hantar dia balik rumah mmg ligat otak sa berfikir.. patut ka sa jumpa si adeline ni lagi? Or should I end everything here..

A.D.E.L.I.N.E

Sittt betul gaya ni lelaki saturang.. buli2 dia bilang nama sa Adeline baatuli??? Silakaa.. muka seja ensem.. tapi gaya mcm taik... dari awal lagi tu hari berjumpa nda habis2 dia kasi sakit hati sa... suda la kebas duit sa rm400.. apa la nasib sa buli terjumpa dia balik ni malam....

Cepat la sampai rumah.. mau meletup suda hati sa ni berabis memaki si piuk ni dari tadi.. Sa tgk jam suda jam 1am.. OMG.. mati laa.. mesti daddy sa sudah tunggu depan rumah ni.. sa buka hp.. ada 3 missed call dari daddy.. sa tidak buli minta hantar sampai depan rumah ni.. habis sa kalau daddy nmpk sa balik naik motor sama si piuk ni..

Sebenarnya sa teringin juga mcm orang lain.. yang buli enjoy jumpa kawan2..balik lambat.. tapi daddy sa terlalu mengongkong ba.. dulu daddy betul2 sporting.. tapi sejak 4 tahun lepas ..lepas mamy meninggal..dia betul2 berabis jaga sa.. sa pg mana2 pun mesti report sama daddy.. mungkin daddy rasa besar ba tanggungjawab dia utk jadi both mamy and daddy sa.. Kadang2 mmg sa rasa rimas.. tapi sa hormat daddy..sa sayang daddy.. jadi sa ikut semua cakap daddy.. sa ambil degree in psychology di UM ni pun sebab ikut cakap daddy... dia tidak mau sa masuk Uni jauh2 dari dia..walaupun sebenarnya sa dapat offer utk further study di Monash University.. semua terpaksa sa lupakan demi daddy.. tapi kadang2 sa rasa hati sa memberontak..sa mau pg jauh..sa mau rasa bebas..

*************************

Jauh sa mengelamun tiba2 si piuk break mengejut..terumban badan sa kedepan..rapat pg belakang dia..

Silaka ko piuk..pg break mengejut
" Ko buta ka tidak nmpk tu lampu merah? Kenapa juga break2 mengejut?" sa bilang sama si piuk..

" Aish.. sorry la.. itu pun mo marah.. suda dari awal sa bilang kan suruh peluk.. tapi ko tidak mau.. so, jgn salahkan sa!" bilang si piuk balas ckp sa...

" Eh diam la ko.. depan ni masuk simpang kanan.. ada Taman perumahan sana.. lepas tu stop depan playground tu seja.. " sa instruct si piuk.

" Eh kenapa.. xkan rumah ko di playground sana?" bilang si piuk

" Ee berhenti saja laa... nanti sa jalan balik rumah..dekat ja pun" sa bilang sama dia..

Si piuk aka Ivan pun ikut ckap sa.. dia stop betul2 depan playground..sa pun turun dari tu motorbike..dan buka helmet..

dan buka helmet

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
MIRACLES FROM HEAVENWhere stories live. Discover now