A.D.E.L.I.N.E
Malam ni Isaac bawa jumpa pg dinner..sa pun siap2.. pakai simple ja..blouse putih dgn seluar jeans.. time sa tgh bersiap2 tu Fran datang bilik sa..
"Hey cuz..lawa2 ni mau pg mana?" Bilang si Fran sama sa
" Oo..pg dinner ja..Isaac bawa jumpa.." sa bilang sama dia..
" What.. Isaac?? My gosh..so dinner date la ni??..I'm so happy.. Giselle tu ko jangan risau.. dia tu mcm bukan betul2 suka Isaac pun tu" bilang si Fran excited ..
Mmg sa suda kasi cerita kejadian yg malam tu di annual dinner sama Fran sebab rupanya dia berabis cari sa time dinner tu.. dan ada juga suda sa cerita pasal Ivan sama dia.. sa kasi tunjuk juga gambar2 Ivan sama dia..bila sa kasi tunjuk gambar Ivan.. dia betul2 terkejut.. yes..mmg semua org terkejut..macam mana dua org boleh jadi betul2 seiras.. dan sejak sa kasi cerita tu la dia balik2 suruh sa move on.. bilang dia Isaac kan ada.. ishh.. si Fran ni mmg pandai2 ja..
" What.. kenapa tiba2 ko cakap macam tu.. dia sayang berabis tu Isaac..sampai bnyk kali dia pg warning sa" sa bilang sama dia
" Sebab time Isaac sakit bukan dia peduli pun.. " bilang Fran tiba2.. sambil buat muka menyampah..
" Haa.. Isaac sakit? sakit apa?" Sa tanya balik sama si Fran..
" Forget it.. teda apa2 pun.. Eh.. have fun k..I need to pick up this call " bilang si Fran terus sambil keluar dari bilik sa smbil bertelefon..
Sa pun macam malas mau fikir.. sebab ni mesti cerita lama diorg.. sa pun terus siap2 dan tunggu Isaac datang ambil..
Dalam jam 8.45pm Isaac sampai depan rumah.. gosh..sa terkejut dia tidak bawa kereta.. tapi dia bawa motorbike.. macam lamaa betul suda sa nda naik motorbike..last naik dulu dengan Ivan ja.. dia buat sa tambah ingt sama Ivan..
" Where's your car?" Sa bilang sama dia..
"At home..sa malas mau drive..so sa bawa ja motorbike ni.. I hope you don't mind" debilang sambil senyum.. sa tengok muka dia time dia bercakap tu tapi bila keluar piuk dia..sa pusing tempat lain.. sa tidak bole tgk.. piuk tu betul2 bikin sa ingat Ivan..
" I don't mind..but u should tell me earlier lain kali.. tapi nasib sa pakai seluar..kalau sa pakai dress macam mana?" Sa bilang sama dia..
" Haha sorry.. so ada next time la ni kan bole jumpa? " bilang si Isaac sama sa.. sambil dia senyum2..
" Tgk la macam mana" sa bilang sama dia.. dia terus kasi pakai sa helmet.. sa pun duduk di belakang dia.. tapi sa mmg tidak peluk belakang dia..
"Betul ni tidak mau peluk pinggang sa? Kalau jatuh jgn kasi salah sa ah" bilang dia tiba2.. whattttt..sa terkejut dgr dia cakap macam tu.. berdebar2 jantung sa terus.. ayat tu exactly sama macam ayat yg Ivan perna cakap sama sa dulu masa first time kami keluar.. sa langsung tidak jawab soalan dia.. sa just duduk di belakang diam2..sampai la kami smpai di restoran..
YOU ARE READING
MIRACLES FROM HEAVEN
Romance~Where there is great love, there are always MIRACLES~ I have so much hate for him..but I don't know how it turned into love.. He has flaws and a dark sides but he's perfect to me and that's all that matter- Adeline Grace Robert Sometimes love was j...