A.D.E.L.I.N.E
WTF Jared..
Dia bawa sa masuk kereta.. dia ikat tangan sa dan mulut sa.. dia kunci kereta dan terus drive..
" I'm sorry baby. I love you so much.. but I have to do this" bilang dia..
" Ko tau Adeline.. sa suda fed up. Sudah macam2 cara sa buat untuk dapatkan ko.. tapi semua gagal.. but this time.. I'll make sure you gonna be mine... forever" bilang dia sambil senyum..
Shit! Kenapa dia macam ni? Sa tidak perna nampak Jared macam ni.. selama ni dia nampak okay ja bagi sa.. sepanjang dalam kereta..dia cakap merapu.. balik2 dia cakap dia sayang sa.. balik2 juga dia minta maaf..
Tidak lama lepas tu.. kami sampai di satu apartment.. sa tidak pernah pg sini sblm ni.. sa cuma pernah pg rumah dia yg satu lagi.. sampai ja di tempat parking..dia buka penutup mulut sa..
" I warned you baby.. jangan cuba2 mau jerit bila sa buka penutup mulut ni.. kalau ko cuba buat apa2.. sa tidak akan teragak2 guna ni" bilang dia sambil tunjuk pocket knife dia..... dia buka pintu kereta..dan berjalan di belakang sa sambil satu tangan dia pigang tangan sa yg berikat..dan satu lagi pigang pocket knife dia menghala di belakang sa..
Sa boleh rasa hujung pocket knife tu di belakang sa.. so saya mmg tidak berani mau buat apa2.. sa ikut ja semua instruction dia.. dia suruh berjalan pg lift.. dia suruh tekan lift pg tingkat 14.. dalam hati sa..sa mmg berdoa banyak2.. oh god please.. semoga dia tidak buat benda gila sama sa..dan sa betul2 harap Isaac dapat cari sa sini..
Sampai ja tingkat 14 tu.. dia bawa sa pg satu rumah.. dia buka pintu rumah.. dia suruh sa masuk.. dan dia terus kunci pintu..
" Come in baby.. welcome to my house" bilang dia sama sa..sambil senyum.. sa tidak tau pun dia ada rumah ni.. selama ni sa ingat dia tinggal di apartment yg dekat dgn campus kami tu ja..
Masuk ja dalam rumah tu dia suruh sa duduk di sofa..
" Have a seat baby.. ko mau minum apa? Orange juice?" Dia tnya sama sa..
Sa tidak jawab soalan dia..
" Answer me!!!" Bilang dia sambil jerit sama sa. Sa terkejut.. sa terus mengangguk ja.. sa betul2 tidak sangka Jared macam ni.. bingung sa nmpk dia yg sekejap cakap lembut2 sama sa...lepas tu tidak lama dia marah2 pula..fluctuating betul mood dia...
Dia pun terus pg dapur untuk ambilkan sa air.. sa duduk sambil berfikir apa yg patut sa buat.. lepas tu sa nampak kunci yg dia letak di atas coffee table dekat dengan pintu masuk tadi... sa terus pelan2 berjalan mau pg ambil kunci tu.. sa baru cuba mo ambil kunci tu tiba2 phone sa ringing! Oh gawd! Ni mesti Isaac try call sa balik.. shit! Shit! Shit!
Tiba2 Jared terus keluar dengan gelas di tangan dia.. dia nmpk sa berdiri di sebelah coffee table tu.. merah muka dia terus... mmg marah berabis muka dia.. dia buang gelas tu pg lantai.. habis gelas kaca tu hancur berkecai..
Dia datang pg tempat sa.. dia ambil hp sa dari pocket.. dia buka.. dan dia terus buang hp tu pg dinding.. lepas tu dia terus ambil kunci atas coffee table tu..dia kasi masuk dlm poket dia..
" What are you trying to do????? I warned you right? Don't do anything stupid!!!!!" Bilang dia sambil tarik rambut sa dan dia tolak sa pg lantai.. sa terjatuh di lantai..ngam2 badan sa sebelah kanan landing di atas gelas yg pecah tadi.. mmg berdarah habis siku sa..
Tiba2..Jared datang pg tempat sa.. dia pigang siku sa yg luka..
" I'm sorry Adeline.. I'm so sorry.." bilang dia sambil tolong sa berdiri.. mmg cemas betul muka dia.. sa betul2 speechless.. dengan perubahan mood dia..
YOU ARE READING
MIRACLES FROM HEAVEN
Romance~Where there is great love, there are always MIRACLES~ I have so much hate for him..but I don't know how it turned into love.. He has flaws and a dark sides but he's perfect to me and that's all that matter- Adeline Grace Robert Sometimes love was j...