PART 19

5.3K 370 184
                                    

I.S.A.A.C

Throwback

Malam tu.. sa mmg stay di chalet untuk special guest yg organizer sediakan.. sa sebenarnya tidak kisah pun mau tidur di tent mcm yg lain2.. sbb mmg camping kan tunjuan dtg sini.. tapi organizer betul2 memaksa..

Sebelum dinner lagi Giselle berabis pujuk sa yg dia mau tidur sama2 sa di chalet ni..

" Please Isaac.. let me sleep here with you tonight.." bilang dia pujuk sa.

" No..its not nice Giselle.. although you are my girlfriend but we still need to follow the rules..  the organizer already stated that male and female are not allowed to stay together in one tent"

" But this is not a tent!!! This is your room.. and you're the special guest.. fcuk with all the rules.. u dont need to follow the rules!.. I want to sleep here with you.. its too hot outside" bilang si Giselle naik angin sama sa.. bukan sa tidak mau sebenarnya Giselle stay dgn sa.  Tapi sa tidak mau jd buah mulut org.. lagipun sa rimas dgn gaya si Giselle sejak kebelakangan ni.

" No.. I said no.. fullstop!" Sa bilang sama dia tegas..

"Oo..now I know why you don't want me here.. you want to be alone..so you can bring Adeline here tonight right?????" Bilang dia sama sa lagi

Are you crazy??? Please Giselle.. stop acting so childish" sa jerit balik sama si Giselle..

" I hate you Isaac!!!!" Dia bilang sambil dia keluar dari bilik...dan tutup tu pintu kuat2.. fcuk! Giselle punya perangai ni mmg makin hari makin teruk..

Sa malas mau layan emo dia.. sa pun keluar pg join student2 lain bbq.. sa cari2 Adeline.. tapi sa tidak jumpa.. sa pun pg jalan ke arah pantai.. sa nampak Adeline duduk berdua sama Jared di tepi pantai.. macam rancak diorg bercerita.. sa tgk dari jauh ja..tipu la kalau sa cakap sa tidak ada perasaan apa2 tiap kali nampak Adeline dgn Jared..  sa bole rasa yg sa mmg suda jatuh hati sama Adeline.. tapi not fair utk Giselle kalau sa kasi tinggal dia mcm tu ja.. dia tiada buat salah pun sama sa selama ni.. walaupun perangai dia begitu..tapi dia sentiasa ada sama sa time susah senang...

Bila tgk Adeline sama Jared mesra begitu..dalam hati sa mmg ada perasaan cemburu.. tapi sa buang jauh2..sbb sa bukan siapa2 Adeline.. sa bukan Ivan.. mungkin Jared la pilihan dia untuk ganti Ivan..

Sa pun tidak mau kacau diorg dating di tepi pantai..sa pun pg join dinner dgn student2 lain.. Giselle sa langsung tidak nampak sejak kami bertengkar tadi.. tapi sa malas mau cari dia..sa mau kasi dia masa utk cool down dulu.. baru sa mau pujuk dia..

Lepas ja siap makan.. ramai student suda masuk tent masing2.. sa masih duduk2 di depan fire pit... sa ambil hp..sa dail no fon Giselle.. sa risau juga dia merajuk sampai buat benda2 bodoh... Giselle ni kan unpredictable.. sa call2..tapi masuk voice mail bnyk kali..

Time sa cuba call Giselle tu tiba2 Fran datang tegur sa..

" Hai bro..kenapa kusut ja ni.. sepatutnya ko enjoy la... mana your beloved gf?" Bilang si Fran sama sa..

" Ntah.. buat hal lagi tu.. mengamuk sbb sa tidak kasi izin tidur di bilik sa.. boleh2 dia tuduh sa mau bawa Adeline tidur sana malam ni" bilang sa sama Fran..

" Hahahahaha.. I don't know why you still with her Isaac.. perangai dia tu..macam mana ko boleh tahan? Dia tu mmg suda lama jeles dengan Adeline..banyak kali suda dia pg warning Adeline" bilang Fran sama sa..

" Yes..mmg perangai dia annoying tapi.. dia bnyk berkorban untuk sa Fran.. masa sa sakit dulu kan dia yg banyak support sa..jaga sa..siang malam..sa serba salah.. lagipun dia tidak pernah buat salah sama sa.." sa bilang sama si  Fran

MIRACLES FROM HEAVENWhere stories live. Discover now