PART 15

5.4K 297 121
                                    

A.D.E.L.I.N.E

Beberapa hari daddy di NZ... kami tidak pg mana2..just pg keluar jalan2 area Auckland ja... sa masih belum dapat terima bila daddy kasitau keputusan post mortem Ivan.. siapa yg berdendam sama Ivan? Mungkin Mr Chan.. tapi setahu sa..Ivan belum pun ada kasitau Mr Chan yg dia mau keluar dari gang.. tapi selain Mr Chan siapa?? Sa tidak rasa Ivan ada musuh lain selain Mr Big.. Buntu sa berfikir.. sa perlu tau siapa yg bunuh Ivan.. sa mau dia terima hukuman setimpal dengan perbuatan dia walau siapa pun dia.. tiba2 sa teringat cousin Alayna.. Inspector Jerry yg kerja di bukit Aman.. maybe sa buli minta tolong supaya penyiasatan diorg lagi cepat.. sa trus ambil Hp.. call Alayna

📞Alayna: Hello cuzz.. ya.. whats up? Did u get my present??

📞 Adeline: Yes.. thank you layna.. I love it soo much.. actually sa call ni ada mo minta tolong..

📞Alayna: Yes babe..anything for you..

📞Adeline: Daddy sa kasitau sa..dari result post mortem Ivan.. bullet yg ada di badan dia bukan dari mana2 pistol yg ada pada geng Mr Big.. so sebenarnya org lain yg mungkin tembak dia Layna.. tapi sa confuse..sebab setahu sa teda orang lain di tempat kejadian masa tu.. cuma ada sa, Ivan, daddy, Mr Big dan 3 org geng Mr Big.. sebab tu sa rasa tidak senang layna..sa rasa macam ada org lain yg sengaja mau bunuh Ivan.. tapi sa tidak tau siapa yg bole jadi suspek.. sbb tu kalau bole sa mau minta tolong cousin ko.. Insp. Jerry.. untuk siasat kes ni..

📞Alayna: My gosh.. I didn't expect that lyne.. maybe diorg ada musuh lain ka? Geng2 lain? Sure..nanti sa akan kasitau Jerry untuk tlg tgk2 kes Ivan ni.. Don't worry lyne..

📞Adeline: Tu yg sa tidak tau.. setahu sa Ivan teda musuh lain.. tapi tida tau la kalau mmg geng lain yg sa tidak pernah tau.. thank you Layna.. I really appreciate your help.. sa tidak tau mau balas ko macam mana..

📞 Alayna: Anything for you lyne.. sebagai balasan ..sa mau ko move on..jangan sedih2 lagi itu saja.. please..

📞Adeline: I'll try my best layna..

Lepas ja bercakap dengan Alayna.. tiba2 pintu bilik sa kena ketuk..sa pun pg buka pintu

"Hello babe.. apa ko buat.." bilang si Fran..

" Nope..teda apa2..sa baru bertelefon sama si Layna.. " sa bilang sama dia..

" Sa mau bawa ko pg clubbing ni malam... mari la babe.. lama suda kita tidak pg enjoy2.. " bilang si Fran

" Aish.. sa malas ba babe.. " sa bilang sama dia..

" Jadi..sa teda kawan nanti mau pg.. ko mau biar sa pigi saturang?.. Bah nda pa laa" bilang si Fran sambil buat2 gaya merajukk.. aish ni satu ni mmg suka merajuk btul oo klu apa2 yg dia mau nda kena ikut...

" Ee..malas sa merajuk2 ni.. ya lah..ya lah. Tapi jangan lambat balik.. sa nda mau lama2 sana" sa bilang sama dia..

" Thank you cousin..I love you" bilang si Fran sambil kiss pipi sa kuat2..

Malam tu sa pun siap2.. sa pakai mini dress warna hitam.. pakai lipstick merah..

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
MIRACLES FROM HEAVENWhere stories live. Discover now