I.S.A.A.C
Bila sa bawa ja mummy dan Lily masuk untuk jumpa mum and daddy..muka diorg berabis terkejut..
" Marina??" Bilang mummy sama daddy serentak..
" Melinda?? Darwin???" bilang mummy Marina..
Gosh.. they know each other?
" Its been years.. lebih 25 tahun kita tidak jumpa.. sa tidak sangka dapat jumpa ko di sini.. mana David?? " bilang mummy sambil peluk mummy marina..
" Ermm.. David suda meninggal 5 years ago.."bilang mummy Marina..
" Ya ka.. so sorry..kami betul2 tidak tau.. lepas kami pindah NZ kami betul2 lost contact suda sama kamu.." bilang mummy lagi..
Daddy pula dari tadi pucat berabis muka dia.. dia senyap ja.. dia tidak bercakap langsung..
" Hai Darwin.." mummy Marina tegur daddy.. daddy shake hand sama dia..daddy senyum..senyum tawar..
" Come.. mummy..daddy.. semua..kita duduk.. ada benda penting sa mau discuss" bilang sa sama diorg..
Selepas diorg semua duduk.. daddy tarik tangan sa.. dia bawa sa pigi mini office dia..resah betul muka daddy..
" Kenapa ko bawa dia datang sini??? Macam mana ko kenal dia?" Bilang daddy sama sa macam menahan marah
" Daddy.. please stop pretending that you don't know anything.. sa tau semua jawapan ada sama daddy" bilang sa sama daddy..
" What do you mean?????" Bilang daddy lagi..
" Daddy.. pleaseeee.. kenapa tidak berterus terang seja??.. kenapa perlu tapuk semua ni??" Bilang sa sama daddy.. geram suda sa time tu.. daddy tidak mau mengalah.. sa cuba pujuk dia bagus2 tapi dia tidak mau dengar..
" Tapuk apa?? Apa yg kamu dua bincangkan ni sini?" Tiba2 mummy datang menyampuk..dia tiba2 masuk di bilik situ.. mummy Marina masih di ruang tamu dgn Adeline dan Lily..
" Darwin please..did you hide anything from me?" Bilang mummy lagi menyoal daddy..
" No.. nothing!! " bilang daddy lagi..
" I've done a paternity test!" Sa bilang sama daddy..sa terpaksa juga cakap sebab daddy berabis tidak mau cakap apa2..
Lepas tu tiba2 Panggggggggg!!
Tangan daddy pigi tampar muka sa.. mummy terus pg peluk sa..
" Stop it Darwin!!!! Apa suda jadi sama ko ni??" bilang mummy marah sama daddy.
" And paternity test?? For what??" Tanya mummy lagi..
" Sorry daddy.. kalau daddy betul2 tidak mau buka mulut..sa rasa sa terpaksa kasitau mummy semuanya" sa bilang sama daddy
" What is it?? Tell me Darwin" bilang mummy memaksa daddy..
Muka daddy mmg stress berabis time tu.. " Isaac is not our son Melinda.. I lied to you..I lied to everyone" bilang daddy tiba2 sambil tunduk.. slow ja suara dia..
Mmg terkejut betul muka mummy bila dengar daddy cakap macam tu.. dia terus lemah..tidak dapat berdiri.. macam org yg mau pitam..
Sa terus cepat2 angkat mummy.. kasi baring mummy di sofa.. Mummy Marina, Adeline dan Lily pun terus masuk pigi situ sbb terdengar bunyi bising2..
" Are you okay mummy?" Sa bilang sambil pigang tangan mummy.. daddy pun duduk di sebelah mummy.. dia cuba mau pigang tangan mummy..tapi mummy tarik tangan dia..
" I'm sorry Melinda.. I'm sorry Marina" bilang daddy sambil menangis..
" Tell us everything daddy.. I deserved to know the truth" bilang sa sama daddy..
YOU ARE READING
MIRACLES FROM HEAVEN
Lãng mạn~Where there is great love, there are always MIRACLES~ I have so much hate for him..but I don't know how it turned into love.. He has flaws and a dark sides but he's perfect to me and that's all that matter- Adeline Grace Robert Sometimes love was j...