I.S.A.A.C
Sa betul2 mau ikut Adeline balik KK.. entah kenapa sa rasa betul2 mau jumpa dgn mummy Ivan dan adik Ivan.. Sa tau Adeline susah hati fikir pasal adik Ivan.. sa pun booked flight ticket untuk kami dua org.. So besok awal pagi kami akan fly pg KL transit sekejap then bru fly lagi pg KK.. sa mmg ada kasitau parent sa yg sa mau kasi kawan Adeline balik Malaysia tapi sa teda kasitau dorg sebab apa Adeline balik Malaysia.. its too complicated..sa rasa diorg mesti terkejut kalau tau psl Ivan..
Malam tu sa macam tidak dapat tidur.. sa terfikir pasal document2 yg mummy Ivan fax bg Adeline.. pasal twin pregnancy semua tu.. betul ka twin Ivan mmg suda meninggal? Atau ada rahsia di balik semua ni..
Tapi sa suda tnya mummy betul2 pasal twin tu.. mummy mmg yakin yg sa mmg tiada twin.. tapi bila sa tnya daddy.. dia macam tidak berapa mau layan soalan sa..instinct sa rasa macam dia ada something yg dia rahsiakan.. gosh.. bukan sa doubt parent sa.. tapi instinct sa betul2 kuat mengatakan yg sa dan Ivan mmg blood related..
Sa baring atas katil.. sa pusing kanan..sa pusing kiri.. sa tgk jam suda jam 1 am... tapi sa mmg tidak dpt tidur.. sa bangun.. sa terus turun pg dapur untuk ambil air.. lepas sa minum..sa nmpk lampu dlm office daddy terbuka..
Sa pun ketuk pintu..masuk dlm office daddy..
" Hai daddy..belum tidur?" Sa tnya daddy.. time tu dia sedang fokus membaca..
" Not yet Isaac.. i'll go to sleep after I finish this book.. so tomorrow flight jam berapa?" bilang daddy sama sa..
" Early in the morning.. 7.15am.." bilang sa sama dia.. time tu kepala sa ligat memikir cara mau buka cerita tanya daddy pasal apa yg jd masa sa lahir..
"Err daddy.. I'm sorry but I need to ask you once again.. am I really your biological son? " bilang sa sama daddy.. sa terpaksa straight to the point sbb sa desperate mau dpt jawapan yg betul..
Bulat mata daddy bila sa tnya mcm tu..dia terus tutup buku dia..serius dia tengok sa..
" Why did you keep bringing this up?? I told you right? You are my son! " bilang daddy..tegas suda suara dia..macam menahan marah..
" Actually.. I met someone.. and we really look alike.. yg betul2 seiras" sa bilang sama daddy
" Well..doppleganger do exist my son.. maybe he is just your doopleganger.. walaupun kamu betul2 seiras..tapi tidak semestinya blood related.. where is he now? I want to meet him" bilang daddy lagi
" He is dead.. I don't know why daddy.. but I feel like you are not telling me the truth..am I right? " Bilang sa lagi cuba mau daddy kasitau sa apa yg betul2 jadi..
" Stop this nonsense Isaac.. I told you that you are my son! Fullstop! I dont want to hear anything about this again.. I'm sleepy..I'm going to bed" bilang daddy sambil dia terus berdiri dari sofa..dia terus keluar dari office dia kasi tinggal sa saturang..
Gosh.. kenapa susah betul sa mau dapat jawapan? Maybe paternity test is the only way to reveal the truth.. tapi sa risau mummy daddy will get offended kalau sa mau buat paternity test dgn diorg.. gosh..dilemma..sa betul2 dilemma..
********************
Early in the morning sa sama driver datang ambil Adeline di rumah Aunty Lorraine..
She look fresh and beautiful as always...
Lepas tu kami pun terus pg airport.. lepas check in semua kami pun pg minum2 di coffee house sambil tunggu boarding.." Are you nervous Isaac?" tanya si Adeline tiba-tiba
" Nope...why should I?"sa bilang sama dia sambil senyum
" Meeting Ivan's family" bilang dia sama sa lg
" No baby.. I'm okay.. and I cant wait to meet them" bilang sa sambil sa cium tgn Adeline..
YOU ARE READING
MIRACLES FROM HEAVEN
Romance~Where there is great love, there are always MIRACLES~ I have so much hate for him..but I don't know how it turned into love.. He has flaws and a dark sides but he's perfect to me and that's all that matter- Adeline Grace Robert Sometimes love was j...