A.D.E.L.I.N.E
"I'm ready.. to open my heart for you Jared" bilang sa sama Jared.. What??.. seriously Adeline.. do you really mean it atau ko saja cakap sebab ko sakit hati? No.. sa tidak buli kasi harapan sama si Jared.. bilang sa dalam hati..
" Sa akan cuba buka hati sa utk ko Jared.. but.. it doesn't mean that we will be in a relationship.. sa tidak mau apa2 commitment.. " sa bilang terus terang sama dia..
Berubah terus muka dia sa cakap macam tu.. "What do you mean? " bilang dia sama sa..
" It means that..no restriction..ko boleh keluar/jumpa dgn mana2 perempuan.. begitu juga sa.. no restriction.. " bilang sa sama dia..
" I don"t understand you Adeline.. i really don't understand you. kalau ko rasa ragu2... sa tidak akan paksa ko terima sa.. tapi please jangan kasi main perasaan sa.. " bilang Jared sama sa..berubah muka dia time dia cakap mcm tu..
" What?? sa tidak pernah mksudkan begitu Jared.. Apa lg mau kasi main perasaaan ko.. mksud sa..sa cuba buka hati utk terima ko..tp sa serahkan semua pada jodoh.. kalau kita ada jodoh then ada..tp kalau teda kita tidak bole buat apa2.. sa tidak mau mengharap.. sa takut semua org yg sa sayang tinggalkan sa..please faham.." sa bilang sama dia..
" I'm sorry Adeline.. I know its not easy for you utk buka hati untuk org lain.. don't worry.. I will never leave you Adeline. I will always stay by your side.. and thank you for giving me a chance" bilang si Jared sambil pegang tangan sa..
Sa tidak tau mau cakap apa time tu....tapi sa nmpk Jared mmg sungguh2 mau balik dgn sa.. maybe keputusan sa ni betul.. sa mmg patut bg dia peluang sama dia..
Lepas tu Jared pun hantar sa balik.. sa sampai ja rumah..sa buka hp.. ada 7 missed call dari Isaac.. goshh.. apa lg dia mau dari sa ni.. geram betul sa rasa..
Lepas tu banyak whatsapp masuk dari Isaac..
📩 Adeline please..answer your phone..
📩 We need to talk
📩 Please adeline.. please..
📩 Answer me
Sa baca ja semua..lepas tu sa delete.. sa terus pg mandi.. sa malas mau fikir apa2.. siap ja sa mandi..sa pakai baju semua tiba2 pintu bilik sa kena ketuk..
Tokk..tokk..tokk
Sa pun terus buka.. sa nmpk Fran di depan pintu..
" Babe.. di bawah tu ada someone mau jumpa ko" bilang si Fran senyum2..
" Siapa?? " bilang sa heran sbb ada org mau jumpa sa..sa bkn ada kwn di NZ ni yg smpai mau dtg rumah..
" Isaac the piuk guy..hahaha.." bilang si Fran
" Oo..sa teda hal mau jumpa dia.. kasitau dia sa tidur atau apa2 ja.. sa malas mau jumpa dia" sa bilang sama si Fran..
" Kenapa?? Gaduh ka kamu ni?" Tnya si Fran lagi..
" Ish.. teda apa2.. ckp ja mcm tuu pls" sa bilang sama si Fran..si Fran pun angguk ja.. dia terus turun pg bawah..
Lepas 15 minit macam tu.. teda sa dgr apa2 dari Fran.. so sa anggap dia suda berjaya tipu si Isaac.. Phew.. lega hati sa.. sa betul2 malas mau jumpa dia.. untuk apa juga dia mau jumpa sa lagi.. suka hati diorg laa mau peluk2..kiss2..teda kena mengena dgn sa pun..bilang sa dalam hati..
Tokk..tokk..tokk.. pintu sa kena ketuk lagi.. ni mesti Fran mau kasitau pasal Isaac.. sa terus ja buka pintu.. shit!! Isaac depan pintu bilik sa.. Besar mata sa nmpk dia.. sa betul2 ingt dia suda balik.. sa terus cepat2 mau tutup pintu bilik sa.. tapi tangan dia sempat tahan pintu tu..
YOU ARE READING
MIRACLES FROM HEAVEN
Romance~Where there is great love, there are always MIRACLES~ I have so much hate for him..but I don't know how it turned into love.. He has flaws and a dark sides but he's perfect to me and that's all that matter- Adeline Grace Robert Sometimes love was j...