PART 8

4.9K 221 36
                                    

I.V.A.N

Siapa pula lelaki yang tiba2 tegur Adeline ni? Jared? Whose Jared? Napa Adeline tidak pernah sebut pun pasal Jared ni.. Kalau mau cakap kawan.. mcm lain pula tu cara dia tengok Adeline.. shit! Sa betul2 tidak suka cara dia tgk Adeline.. Fine.. maybe sa over reaction saja.. tapi seriously sa tau cara pandangan lelaki kalau dia suka sama perempuan..

A.D.E.L.I.N.E

" Jared this is my boyfriend, Ivan... Ivan, this is Jared..kawan satu sekolah sa dulu" sa terpaksa juga kasi introduce diorg.. silakaa..mcm mana bole terjumpa ni..

" Hai Ivan.. nice to meet you" bilang si Jared sambil dia shake hand sama si Ivan.. sa nmpk dia tgk ja tangan si Ivan masih peluk pinggang sa..

" Sorry Jared.. we're in hurry.. we got to go" sa bilang sama si Jared.. sa tidak mau ni dua orang lama2 berjumpa.. serius sa rasa tidak selesa..

" Its okay..kirim salam Uncle Robert" bilang si Jared.. shit.. napa la ko sebut2 nama daddy sa depan si Ivan..

Lepas tu kami pun keluar dari pavi.. pg parking..masuk dalam kereta.. tutup ja pintu kereta si Ivan start suda tanya..

" Siapa Jared? Macam mana dia kenal daddy ko?" Bilang si Ivan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Siapa Jared? Macam mana dia kenal daddy ko?" Bilang si Ivan..bunyi dia macam jeles..

"Ermm.. kawan satu sekolah sa.. daddy dia sama daddy sa mmg berkawan" bilang sa ringkas.. sa malas mau sentuh pasal previous relationship sa sama si ivan ni..sbb dia ni mcm sensitif sikit.. tapi sa mcm perlu juga kasitau si Ivan.. sa risau nanti dia salah sangka..

" Ivan.. sa ada mau kasitau something.. sebenarnya..."

Terus tiba2 bunyi phone si Ivan.. dia pun jawab phone call tu cepat2.

Ivan: Yes.. helo.. What?? Di mana diorg mau deal tu.. bila? Ni malam? Okay2.. I'll be there.. just make sure tiada org tau..

Sa dengar ja si Ivan bercakap di phone.. bole tahan lama juga discussion diorg... sampai hilang suda mood sa mau cerita sama si Ivan.. sa mmg tidak pernah tanya pasal all the illegal bussiness yg diorg buat.. ntah la kenapa..mungkin sa ni masih denial yg boyfriend sa ni involved dalam kerja2 illegal mcm ni..

Lepas ja jawab phone tu terus dia sibuk tekan2 keypad hp.. mcm reply msg... sa trus kasi signal sama dia yg sa tidak suka dia msg sambil drive..
Lepas tu teda dia ingt langsung pasal something yg sa mau kasitau dia tu.. dia drive ja tgk depan.. nda cakap apa2.. sa tidak tau apa yg dia fikir time tu..

" Sa mau kasitau something ni Ivan.. penting ni" sa bilang sama dia lagi..

"Okay2..apa tu baby?" Bilang dia..

" Sa sama si Ja...." ..baru ja sa mo buka mulut.. phone si Ivan ringing lagi.. mcm tadi juga cepat2 dia jawab.. lepas tu mcm2 diorg bincang di phone.. shit! Geramnya sa rasa time tu.. Napa dia ni mcm tidak berminat ja mo dengar apa yg sa mo cakap.. terus tiba2 sa rasa mcm sakit hati sbb mcm keja dia lg penting dr sa.. ..sa nda bnyk cakap dalam kereta lepas tu.. dia pun teda tanya balik apa yg sa mo cakap sama dia dari tadi.. goshhh..sakitnya hatiiii..

MIRACLES FROM HEAVENWhere stories live. Discover now