I.V.A.N
What happened? Kenapa tiba-tiba Adeline call nangis2 minta sa datang rumah ambil dia.. Sa dapat rasa mesti dia gaduh sama daddy dia ni.. Adeline..adeline.. memang suka ikut perasaan.. sa pun tidak fikir2 panjang lagi drive terus pg rumah Adeline.. Sampai ja depan rumah Adeline..sa nampak Uncle Robert cuba mo pujuk Adeline.. tapi Adeline langsung tidak peduli.. sa nampak Adeline siap bawa luggage.. what.. kenapa sampai macam ni.. kenapa sampai perlu lari dari rumah...?
Sa mo cuba pujuk Adeline..tapi time tu sa bole nampak muka dia betul2 marah.. Adeline masuk kereta.. tutup pintu.. dia tidak cakap apa-apa langsung.. tapi air mata dia masih mengalir.. sa drive..sa tidak mau kacau dia dulu..sa mau dia relax.. sa bawa Adeline pg rumah sewa sa.. nasib sa tinggal satu org sini.. kalau ada housemate..sa tidak tau mo bawa Adeline pg mana.. Masuk ja rumah.. Adeline terus peluk sa sambil nangis..
" Adeline.. stop it.. don't cry.. sa tidak suka tgk ko mcm ni" sa bilang cuba mo pujuk Adeline berhenti menangis..
" I can't stop Ivan.. macam2 perasaan sa rasa sekarang.. marah..sedih..kecewa.. semua ada.." bilang si Adeline
" Sa faham.. its okay.. nangis la puas2 dulu.. nanti ko akan rasa lega" sa bilang sama dia sambil sa kiss dahi dia.. adeiii.. sa betul2 tidak tahan tgk Adeline mcm ni..sebab selalu dia happy go lucky..bila tiba2 mcm ni..sedih betul sa tgk..
Sa bawa dia pg bilik.. sa suruh dia rehat.. dia limpang di atas lengan sa sambil peluk sa.. kami teda bercakap apa2..sa biar ja dia layan perasaan dia.. sampai la sa nampak dia tertidur.. Hp Adeline dari tadi berlampu2.. mungin bnyk call yg masuk.. tapi dia kasi silent.. Aduii Adeline..sa bole agak mesti sebab sa ni dia sama daddy dia gaduh besar..
Lepas satu jam mcm tu.. sa nampak Adeline bangun dari tidur..sa senyum tengok dia.. dia balas senyum sa..
" Feeling much better?" Sa tanya dia
" Yaa.. sikit.. " dia bilang sama sa..
"Sebenarnya Ivan.. daddy suda tau pasal kita.. dia tau semua pasal kerja ko.. background ko.. dan dia sebenarnya yg panggil Jared datang Malaysia untuk cuba pikat sa balik.. dia mau sa balik sama Jared.. tu yg buat sa betul2 marah.. sa rasa sa ni macam anak patung... yg teda hati.. teda perasaan.. mesti ikut ja apa yg daddy sa mau.. sebab tu tadi sa rasa betul2 maximum suda kesabaran sa.. sebab tu sa buat keputusan mau keluar dari rumah" bilang si Adeline meluahkan perasaan dia..
" I know how you feel baby.. tapi sa tidak salahkan juga daddy ko.. daddy mana yg mau anak diorg sama criminal macam sa.. yg teda masa depan..teda apa2.. tapi walau macam mana pun jangan putuskan hubungan kekeluargaan k baby.. kesian daddy ko teda sepa2 selain ko" sa bilang cuba pujuk dia
" Jangan cakap macam tu please.. Semua tu kita boleh ubah.. kita bole ubah masa depan kita Ivan.. pasal daddy.. sa tidak juga mo kasi tinggal daddy sampai bila2.. tapi sa perlu masa untuk tenangkan fikiran sekarang ni" bilang si Adeline
YOU ARE READING
MIRACLES FROM HEAVEN
Romance~Where there is great love, there are always MIRACLES~ I have so much hate for him..but I don't know how it turned into love.. He has flaws and a dark sides but he's perfect to me and that's all that matter- Adeline Grace Robert Sometimes love was j...