A.D.E.L.I.N.E
" Mr Isaac.. it is confirmed that your DNA test match with Mrs Marina"
Bila doktor tu cakap ja macam tu..sa rasa macam jantung sa terberhenti sekejap.. sa terus tengok Isaac sama mummy.. dua2 mmg muka terkejut berabis.. mummy terus menangis pigi peluk sa..
Isaac pun sa bole nampak mengalir juga air mata dia.. dia terus ikut peluk kami dua..Mmg hebat percaturan tuhan.. dia ambil Ivan dari kami..dan dia ketemukan kami sama Isaac.. beribu batu jauh sa lari bawa perasaan boleh terjumpa Isaac.. kembar Ivan.. my gosh.. ini betul2 miracles... ini mmg kenyataan yg susah betul untuk sa terima..apa lagi kalau sa di tempat Isaac dan mummy.. tapi sa gembira sebab sa tau yg Ivan akan sentiasa ada dgn kami.. darah dia mengalir dalam diri Isaac..
Mummy betul2 menangis tidak berhenti.. susah dia mau terima kenyataan yg rupanya selama ini dia ada anak yg dipisahkan..yg dia tidak pernah nampak..yg dia tidak pernah tahu..
" Mummy tidak sangka.. mummy minta maaf sebab tidak perna tahu kewujudan ko Isaac.. mummy minta maaf sebab mummy tidak perna dukung..tidak dapat jaga ko dari kecil.. ko tidak perna dapat kasih sayang dari mummy" bilang mummy sama Isaac sambil peluk Isaac..
" Mummy.. bukan salah mummy ..sa tau ini mmg di luar pengetahuan mummy.. tapi sa betul2 syukur...sbb sa tau skrg..dan sa masih sempat mo jaga mummy..dan sa gembira sbb skrg sa bukan ja ada mummy tapi sa ada adik" bilang Isaac sambil peluk mummy dan Lily.. mengalir air mata sa nmpk diorg berpelukan..
Lepas ja balik dari hospital tu..kami berempat pg kuburan Ivan.. kami bawa bunga..
IN LOVING MEMORY OF
IVAN JOSHUA LEE
DIED ON 10th FEB 2017
AGED 25 YEARSBila sampai ja di kuburan Ivan.. Isaac terus duduk depan kuburan Isaac..dia tenung berabis tulisan yg ada tu.. dia tidak cakap apa2...macam ada something yg dia fikirkan...
" Hai Ivan.. its me Isaac.. your twin brother.. sa terkilan kita tidak pernah jumpa selama ko masih hidup.. sa terkilan sbb ko yg terpaksa lalui semua kesusahan untuk jaga family kita sampai ko terpaksa korbankan masa depan ko untuk sara family kita..sedangkan sa hidup penuh kemewahan.. how I wish I met you earlier.. If I met you earlier mungkin..ko masih hidup sampai sekarang... apapun..sa tidak salahkan takdir..mungkin suda takdir kita begini.. now its my turn untuk jaga mummy dan Lily.. rest well my brother.. I hope I can still be your twin brother in our next life.." bilang Isaac depan kubur Ivan sambil mengalir air mata dia..
Sa terus pg peluk dia.. lepas tu mummy dan Lily pun datang..kami sama2 peluk Isaac.. Aduii..sa tidak boleh tgk Isaac macam ni .. sa rasa sakit dada sa tahan sedih..
Lepas dari kuburan Ivan tu.. Isaac hantar mummy sama Lily balik..
" Mummy.. besok kami datang lagi k.. mummy jaga diri" bilang Isaac sambil kiss pipi mummy dia..
" Abg.." tiba2 lily panggil Isaac.. sambil pigang tangan Isaac.. lepas tu dia bisik di telinga Isaac.. tidak jelas..tapi masih bole dengar apa yg dia tanya..
" Kenapa semua org panggil nama abg Isaac.. nama abang bukan Ivan ka? Kenapa semua org bilang abang Ivan suda mati? " Bilang si Lily sambil bisik.. Isaac terus tgk muka sa sama mummy.. speechless sa dgr soalan lily.. sa rasa dia mmg belum paham apa yg jadi.. dia mmg keliru sbb semua org cakap yg abang dia suda meninggal..dia tidak akan jumpa lagi abg dia.. tapi tiba2 muncul lagi someone yang sama muka dgn Ivan..so sa tidak heran kalau dia keliru..
Isaac terus duduk dia peluk Lily..
" Lily.. lily tau ka lily ada 2 org abang.. satu abg Ivan..dan satu abang Isaac.. abang Ivan suda pigi jauh dari sini.. tapi abang Isaac akan sentiasa ada untuk jaga Lily sama mummy" bilang Isaac kasi explain sama lily.. mengalir air mata mummy dengar Isaac cakap macam tu.. sa pun terus pigang tangan mummy untuk kasi tenang dia..
YOU ARE READING
MIRACLES FROM HEAVEN
Romance~Where there is great love, there are always MIRACLES~ I have so much hate for him..but I don't know how it turned into love.. He has flaws and a dark sides but he's perfect to me and that's all that matter- Adeline Grace Robert Sometimes love was j...