A.D.E.L.I.N.E
Sa berdiri tengok dia menyanyi.. mengalir deras air mata sa.. sa rindu Ivan.. sa betul2 rindu.. Tuhan saja tau macam mana rindu sa sama Ivan.. memang sa belum bole terima kenyataan Ivan suda teda.. yang dia suda kasi tinggal sa.. memang sa betul2 mengharap yg ada di depan mata sa skrg ni Ivan.. bukannya Isaac..
"I'm tryin to be a better man for you Adeline".. itu janji Ivan sama sa dulu..tapi bagi sa Ivan suda cukup terbaik untuk sa dari segala segi..sa tidak minta apa pun yg penting Ivan ada sama2 sa... Tiba2 sa tersedar sa masih berdiri di depan stage..menangis...sa tidak sanggup sudah mau dengar Isaac teruskan nyanyi.. sa terus berlari keluar dari dewan.. sa lari pg taman depan hotel.. di situ sunyi...teda org lain.. sa lepaskan semua apa yg sa rasa.. sa menangis puas2...
Tengah sa menangis tu tiba2 sa rasa ada someone peluk sa dari belakang..
" Adeline.. I' m here.." bilang tu lelaki
Ivan???? Betul ka Ivan?? Bilang sa dalam hati..sa betul2 rasa macam Ivan yg peluk sa time tu...
"Ivan???" Sa bilang sama dia sambil masih membelakang.. sa belum lagi berani mau tgk muka dia..sa biar ja dia back hug sa..
" I am not him but I am willing to be him until you stop crying Adeline..please stop crying"bilang dia..
Sa dengar ja jawapan dia macam tu..sa terus pusing.. dia pun kasi lepas pelukan dia.. Sa tengok muka dia..sa tenung muka dia berabis..dia ni betul2 Isaac ka?? Atau sebenarnya dia ni mmg Ivann?? Sa betul2 keliru time tu.. hati sa betul2 mau percaya yg ada depan mata sa ni Ivan.. tapi otak sa balik2 kasi flashback time Ivan mati depan sa..my gosh.. sa betul2 rasa mau gila...kepala sa sakit.. telampau sakit.. lutut sa lemah betul.. badan sa rasa lemah..
I.S.A.A.C
Malam tu.. kawan2 Giselle paksa2 sa untuk perform satu lagu.. sa pun terpaksa la ikut.. sa pilih lagu Better man by Robbie William.. sa suka lagu ni.. I don't know why tapi lagu ni mmg inspired sa to be a better man.. to be the best man..
Sa pun pilih lagu.. dan nyanyi on stage...tiba-tiba time sa menyanyi tu sa nampak Adeline.. berdiri betul2 di depan stage.. tenung sa berabis.. sa tidak faham ekpresi muka dia time tu.. macam terkejut..macam sedih.. tapi tiba2 sa nmpak air mata dia mengalir.... shit! What have i done this time? Kenapa dia sampai menangis macam tu.. lepas tu dia macam tersentak dan dia terus berlari keluar.. my gosh.. she's driving me crazy.. sa keliru.. apa yg ada pada sa sampai buat dia jadi begini.. sa terus minta maaf sama audience..sa stop nyanyi dan pg kejar dia.. time sa mo kejar dia Giselle tiba2 halang sa..
" Why did you stop baby? And where are you going??" Bilang si Giselle.. time dia stop sa tu Adeline suda keluar dari dewan tu.. shit..
" Please.. not now.. I'll explain everything to you later""sa bilang sambil terus keluar dari dewan..sa nmpk dia terpinga2 tapi sa terus ja lari keluar..
Sa sampai di luar dewan.. sa pg lobby hotel sa cari2 Adeline tapi sa tidak jumpa.. sa trus keluar pg parking lot.. sa pusing2 cari dia.. then sa nmpk taman.. sa yakin mesti Adeline ada sana.. sa pigi ja taman tu..sa nmpk Adeline membelakang.. masih menangis teresak2.. sa keliru time tu.. kenapa Adeline ko macam ni.. sa tidak tau macam mana tapi automatik sa rasa mau peluk dia..biar dia stop menangis.. sa pun peluk dia dari belakang..
YOU ARE READING
MIRACLES FROM HEAVEN
Romance~Where there is great love, there are always MIRACLES~ I have so much hate for him..but I don't know how it turned into love.. He has flaws and a dark sides but he's perfect to me and that's all that matter- Adeline Grace Robert Sometimes love was j...