I.S.A.A.CBila sa nmpk banyak missed call dari Adeline.. dan bila Adeline langsung tidak jawab call sa.. sa dapat sense mcm something is not right..
Lagi2 bila sa tau semua pasal Jared.. my god..masa tu betul2 sa serabut.. sa panic... Sa risau betul keselamatan Adeline...sa terus suruh org sa locate di mana rumah Jared.. thank god la masa smpai ja sana Adeline okay.. Jared tiada buat apa2 sama dia..
Sa tidak sangka yg Jared sanggup bunuh Ivan.. bila sa tau dia yg bunuh Ivan..sa mmg betul2 marah..tapi sa rasa sa tidak boleh blame Jared 100%..sbb dia bukan mentally healthy.. bila dia sampai buat keputusan untuk commit suicide tu sa betul2 tidak sangka.. sa tidak sangka dia sanggup buat sampai macam tu..
"Adeline.. ko tau kan sa sayang ko.. sa tidak boleh hidup dengan nampak ko dengan org lain.. hidup sa cuma untuk ko..dan sekarang... saya mati pun untuk ko Adeline Grace Robert" bilang Jared sambil dia grab pistol tu dan kasi hala di kepala dia..
Bila Jared cakap ja macam tu sa terus peluk Adeline..sa cuba tutup muka dia supaya dia tidak nampak Jared tembak diri sendiri..bila dengar ja bunyi pistol tu Adeline terus menangis..tidak berhenti.. sa terpaksa peluk dia kuat2 untuk kasi tenang dia..
Selepas ja kejadian Jared tembak diri sendiri..kami inform family Jared... mmg mentally breakdown betul mummy dia dapat berita tu.. tapi nasib juga family dia langsung tidak blame sepa2.. tapi Adeline mmg rasa bersalah..dia mcm blame diri dia sendiri atas apa yg jadi sama Jared.. sa boleh nmpak dari muka dia..
Lepas selesai semua post mortem..dan siasatan polis..mayat Jared family dia bawa balik Sabah.. utk kasi selesai funeral ceremony dia..
Adeline pula..mmg masih trauma.. setiap malam dia akan bgn tgh mlm..menangis.. sbb dia balik2 termimpi masa Jared tembak diri sendiri.. sa pun akan peluk dia..kasi tenang dia..then baru la dia okay.. Ada dalam dua minggu juga la dia akan mimpi dan bangun tgh2 mlm mcm tu..
Thank god sekarang dia suda okay.. dia sudah boleh pigi class mcm biasa.. dia suda ceria balik mcm dulu.. suda boleh jumpa kawan2 dia yg lain...
Sa pula mmg happy.. sa happy sbb skrg semua persoalan suda terjawab.. ingatan Adeline pun suda pulih 100%..mmg banyak ujian yg datang untuk kami dua.. terutamanya untuk Adeline.. tapi bagi sa..semua yg jadi mmg ada hikmah..
I believe that hard times are sometimes a blessing in disguise..
A.D.E L.I.N.E
Skrg sa busy..bust attend class..busy exam...busy mau kasi complete thesis utk menghabiskan 4 bulan terakhir sebelum sa graduate.. mmg bnyk dugaan sepanjang pengajian sa ni.. tapi sa syukur.. sa ada family dan kwn2 yg sentiasa support sa dan yg paling penting sa ada Isaac..my backbone.. my everything.. tanpa Isaac sa rasa sa tidak dapat mengharungi ni semua..sa betul2 bersyukur sa jumpa Isaac dan fall in love dgn Isaac..
Hari ni sa pg class mcm biasa.. busy sikit kasi selesai thesis utk final project sa.. Isaac pula mcm biasa..busy dengan bisness dia... macam suda 3 hari kami lunch and dinner di luar ja.. sbb sa mmg tiada masa mau masak.. balik class ja terus kasi complete thesis..cari journals etc..so hari ni sbb kelas half day ja..Isaac request sa masak dinner untuk dia..
Lepas ja habis class..dia pun ambil sa di campus...kami trus pg supermarket beli ingredient untuk masak.. dia request suruh sa masak gyoza (Japanese pan-fried dumpling).. my gawd.. sa mana pernah seumur hidup masak tu.. tapi demi sayang.. sa gigihkan juga la.. cari resepi..lps tu tgk cara buat di youtube..
Nasib la gyoza sa menjadi..
" So macam mana? My first ever gyoza? "Sa tanya dgn Isaac..
YOU ARE READING
MIRACLES FROM HEAVEN
Romance~Where there is great love, there are always MIRACLES~ I have so much hate for him..but I don't know how it turned into love.. He has flaws and a dark sides but he's perfect to me and that's all that matter- Adeline Grace Robert Sometimes love was j...