I.S.A.A.C
What a hectic day.. beberapa hari kebelakangan ni sa mmg busy.. busy dgn meeting.. busy dgn tender.. gosh.. Time sa sedang duduk di office sambil buat kerja.. tiba phone sa ringing.. sa tgk screen.. ADELINE.. sa mmg masih marah dgn Adeline.. " U are not Ivan.. you cannot replace Ivan" ayat tu bermain2 di fikiran sa sejak hari tu.. she is stubborn.. too stubborn.. dia buat sa gerammm.. kalau ikut hati sa tidak mau jawab phone call dia ni.. tapi shit..sa tidak sampai hati.. So sa pun jawab la juga...
📞Isaac: Hello Adeline..
📞 Adeline: Hello Isaac.. are you busy?
📞 Isaac: Kinda busy..
Belum habis sa bercakap sa nampak pintu office sa suda terbuka..heran juga sa mula2.. lepas tu tiba2 ada suara Giselle dari belakang sa "Baby come to me.. I am all ready.." bilang dia sambil dia pg kiss pipi sa.. fcuk! Sa terus panic time tu sbb sa rasa Adeline mesti dengar suara Giselle tadi.. shit Giselle.. sa terus cepat2 cakap dengan Adeline...
📞 Isaac: Can we talk later?
📞 Adeline: Sorry kacau!
Shit.. dari nada suara Adeline..sa tau dia marah.. demmit.. lepas ja dia letak phone tu.. sa terus tengok Giselle..
" What are you doing here Giselle??? Are you doing it on purpose???!!! " sa marah si Giselle..
" Yess.. I know it was Adeline on the phone... I'm your girlfriend remember??.. not that bitch.. so I can do whatever I want.. dont you get it? She was trying to seduce you!!!" Bilang si Giselle tidak mo kalah..
" Stop it Giselle.. This is too much!! Stop being so childish!" Sa marah balik sama dia
" Childish?? So now you on her side???" Bilang si Giselle lagi..
" I'm not on any side!! Giselle please stop this............ " sa belum habis cakap lagi si Giselle mengamuk..dia terus tolak pasu bunga yg ada di coffee table sebelah dia.. prangggggg.. berderai kaca di atas lantai..
" Giselle!!!!!" Sa jerit nama dia kuat2.. dia terus keluar dari sana.. dia tidak peduli sa tgh marah.. shitt.. sakit betul hati sa time tu.. si Giselle ni betul2 berperangai sejak kebelakangan ni.. sa tidak pg kejar dia pun time tu.. sa betul2 geram.. sa stresss.. stress dengan Giselle yg buat perangai gila dia.. dengan Adeline yg salah sangka.. shit..
A.D.E.L.I.N.E
I hate you Isaac!!
Sa betul2 geram... gosh..sa ambil tu bantal..sa tumbuk2 berabis... sa tidak sedar keluar juga air mata sa.. damn.. kenapa sa bole marah sampai macam ni....
Sa tidak sedar bila sa tertidur..sa buka mata..sa ada di satu tempat.. kawasan tu kosong..serba putih..
Dari jauh sa nampak ada satu lelaki.. pakai kemeja putih..seluar putih.. datang bawa rose putih pg tempat sa.. bila sa tgk betul2 muka dia.. Ivan!!!
Sa terus berlari pg peluk dia..
" I miss you Ivann.. I really2 miss you.. kenapa ko kasi tinggal sa di sini.. kenapaa?" sa peluk dia..sa menangis sambil pukul dada dia..
" Adeline.. sa sentiasa ada di sini.. percaya la..sa sentiasa ada.. cuma.. ko tidak perasan kehadiran sa.. " bilang si Ivan..
" No.. ko tiada bila sa rindu..ko tiada bila sa perlukan ko.. ko tiadaaa..." Sa bilang lagi sama Ivan sambil sa menangis2..
Ivan pigang dagu sa.. dia lap air mata sa..
" U may not be able to see me Adeline.. but u can feel me.. feel my presence Adeline" bilang dia sambil senyum..
YOU ARE READING
MIRACLES FROM HEAVEN
Romance~Where there is great love, there are always MIRACLES~ I have so much hate for him..but I don't know how it turned into love.. He has flaws and a dark sides but he's perfect to me and that's all that matter- Adeline Grace Robert Sometimes love was j...