Kapitola 29.

984 132 23
                                    

DOKONALÝ PLÁN

Hovorí sa, že od nenávisti k láske je len malý krôčik. Tak prečo je taký obrovský skok od priateľstva k láske?

Fish miloval Halley, to sa nedalo poprieť. Vymýšľal si hlúpe domáce úlohy len preto, aby sedela pri ňom a vysvetľovala mu rozdiel medzi čitateľom a menovateľom, hoci nebol až taký hlúpy, aby si to nedokázal naštudovať sám. Jednoducho miloval jej hlas. Bolo by mu fuk, aj keby mu čítala malú násobilku.

Zbožňoval, ako sa k nemu každú chvíľu naklonila, aby poklopkala drobným prstom po zošite, keď chcela niečo zdôrazniť. Vážil si ju, pretože sa mu nikdy nesmiala, keď sa bál tmy a nočných zvukov. Túžil byť ako Peter Pan a nikdy nevyrásť, pretože vedel, že keď Halley vyrastie, všetko sa zmení.

Môžem sa klamať koľko chcem, ale je mi jasné, že Fish je Filip a Halley je Hana. Má to byť príbeh o nás dvoch?

Nechávala ho za sebou. Ako kométa letela dopredu a Fish za ňou nestačil. Nebol dostatočne múdry, vtipný, ani príťažlivý. Nemal Halley čo ponúknuť. Keď ho v ten deň našla plakať na chlapčenských záchodoch, uvedomil si, že to je definitívny koniec. Dovtedy mohol aspoň snívať, že si ho možno raz všimne, ale akú mal šancu, keď ho videla s rozbitým nosom a usopleným rukávom? Rohožka pre všetkých. Mladší brat. Decko! Pche.

Mladší brat? Och, áno, presne to som mu povedala. Že je ešte decko. Vtedy som to tak myslela, pretože som netušila, aký dokáže byť pozorný a dospelý.

Fish nemal viac čo stratiť. Čosi sa v ňom zlomilo. Už nechcel byť tým lúzerom, ktorý je ľuďom iba na smiech. Alebo na poľutovanie. To, že ho Halley ľutovala, ho škrelo viac, než keby sa mu smiala.

Vymenil všetko. Pletené svetre, hrubé okuliare, šachový krúžok a ošúchaný notes. Bral to ako experiment. Nechcelo sa mu veriť, že toto je to, čo si ľudia cenia. Vzhľad a imidž a správnu partiu, ale mýlil sa. Odrazu sa všeličo zmenilo. Pozývali ho von, dievčatá mu písali na lístky telefónne čísla a už nikto sa mu nesnažil strčiť hlavu do záchoda. Malo to však jeden háčik. Keď si predtým myslel, že tou zmenou nemá čo stratiť, bol to jeho najväčší omyl, pretože stratil sám seba. Vyhodil do koša notes, v ktorom bol sám Fish. A Halley si ho aj tak nevšímala.

Nechce sa mi veriť tomu, že kvôli mne vymenil svetre a okuliare a vyhodil notes. Spomeniem si na incident na záchodoch. Nepovedala som mu, aby prestal písať. Skôr som to myslela tak, aby to nerobil verejne na školských chodbách. Vyznelo to snáď inak?

V lete už Fish fungoval ako nový človek. Namiesto čmárania básničiek chodil do baru. Bol prekvapený, keď si tam jedného dňa všimol Halley. Srdce mu bilo ako bláznivé. Premýšľal, ako by sa jej priplietol do cesty, ako by ju pozval na drink, ale kým hlupák Fish iba plánoval, Halley sa opila s jeho sestrou Vendy, svojím nabúchaným frajerom a dvomi vymetencami.

Zamrazí ma. Je to pravda alebo fikcia? Bol Filip v ten júlový večer v bare? Nech si lámem hlavu ako chcem, nedokážem si spomenúť. Ale prečo by mi to tajil?

Fish bol znechutený. Mal plné zuby toho, ako mu nikdy nič nevychádzalo. Keď išla Halley a Vendy tancovať, Fish sa prešmykol okolo ich stola a hodil Halley do nápoja malú tabletku. Nič vážne, len taký oblbovák, po ktorom by Halley prišlo zle. Jej frajer Dan bol príliš ožratý na to, aby jej pomohol, takže to bola Fishova šanca. Zachránil by ju, odniesol by ju na rukách hoci aj cez celé mesto. Halley by si ho konečne všimla. Konečne by videla nového Fisha v nových okuliaroch a novej koži.

Lenže všetko sa zvrtlo. Halley neomdlela. Iba jej prišlo mierne nevoľno a potrebovala ísť domov. Nastúpila do taxíka s dvomi idiotmi, ktorí jej celý večer zízali do výstrihu. Fisha skoro rozhodilo od zlosti. Vzal si taxík a požiadal vodiča, aby ich sledoval. Vystúpili pri parku. Tí dvaja sa na Halley vešali. Aká len bola šťastná, keď ho uvidela. Hodila sa mu okolo krku presne tak, ako o tom Fish sníval celý život. Myslel si, že to je tá chvíľa. Pobozkal ju. Aké však bolo jeho prekvapenie, keď mu Halley dala facku.

„Si normálny? Si len decko. Mladší brat. A ja mám frajera. Nikdy by som si s tebou nezačala, je mi fuk, že teraz chodíš v značkových handrách. Môžeš mu dať sedlo a postroj, ale somára na koňa nezmeníš."

Vo Fishovi vzkypela zlosť nazbieraná za všetky tie roky. Odrazu videl na červeno. Celou silou udrel Halley.

Trasú sa mi ruky, keď obraciam stránku. Nechce sa mi veriť tomu, že to urobil Filip. Zdá sa však, že všetko sedí. Všetky informácie súhlasia. Dokonca chápem už aj to, prečo mi bolo tak zle, hoci drogy dávno prestali účinkovať. Filip mi niečo primiešal do pohára, aby mohol uskutočniť svoj stupídny plán, ako sa hrať na hrdinu. Chápem, že tým spočiatku asi nemyslel nič zlé, ale nevypálilo to dobre. Vlastne ako zatiaľ všetky jeho plány. Rojko Filip. Bože, keď si pomyslím, že som sa do neho takmer zamilovala!

Obrátim stranu, hoci sa mi už vôbec nechce čítať, ale rada by som vedela, ako tento hnusný príbeh skončil. Urobil mi niečo Filip? Ak áno, vlastnoručne ho zabijem.

Ibaže ďalšia stránka je čistá.

---

Ospravedlňujem sa za dlhší výpadok, ale mala som celkom vážne zdravotné problémy :-( Sľubovala som, že ešte trochu pomiešam karty, tak tu to máte. Snáď sa tu nájde ešte niekto, kto číta :-)

Nerieš!Where stories live. Discover now