Vanuit robin: ik ga samem met mijn broer naar een verjaardag. We maken een insta foto samen. Ik zet onder de foto: love. Het feest is heel gezellig. Later kijk ik en zie heel veel likes en reacties op mijn foto: jullie zijn echt cute samen of love jullie of ♡. Echt lief. Later als we weer thuis zijn app ik cassius: heyyx. Ik krijg een appje terug: heyx. Ik praat met hem via whatsapp. Op twitter zet ik een paar foto's van me broer en mij en lieve teksten erbij. Ik ga naar cassius. Ik bel aan. Hij doet open. 'Ehhh robin?', zeg hij. 'Ja?', zegt ik. 'Heb je een ander?', vraagt cassius. 'Nee!? Hoe kom je daar bij?', zeg ik. 'Insta en twitter', zegt hij. 'Dat is me broer gek!', zeg ik. 'Ohhh...da's falend', zegt cassius. Ik lach. 'Boeit niet', zeg ik. Ik loop naar binnen. We praten verder en later ga ik weer weg.
Vanuit jai: via Twitter zie ik dat richella best vaak opeens met ene joey afspreekt. Ik hoop niet daar ze iets met hem doet ofzo. Het zal vast niet. Morgen komt ze weer langs. Heb dr zin in. Ze spreekt nu af met die joey. Ze zei tegen mij dat ze vandaag niet kon. Raar. Ach het zal wel.
Vanuit laura: ik ben zo verdrietig. Ik hield echt zo van dioni. Nu nog steeds eigenlijk. Maar hij doet zo als een bad boy. Hij is ook nog eens spaans. Daar zijn veel bad boy's. Hij doet z'n naam dan wel goed zeg. Ik vind hem zo leuk hé. Maar wat hij doet...dat kan gewoon niet. Word er zo verdrietig van.
Vanuit dioni: ik ben echt verdrietig. Hoe kon ik zo stom zijn het weer te doen?! Ik haat mezelf echt. Ik hou van laura. Ze is het beste wat me ooit is overkomen. Zal ze me nog een kans geven? Waarschijnlijk niet. Ik ga duimen.
Vanuit robin: we zitten allemaal te chillen bij de manege. We moeten zo paardrijden. Onze les rijd op de plaat en ilse les rijd in de buiten bak. Ik rij op ochtend ster, veer op lente, rianne op een nieuwe die donker bruin paard heet, richella op kiki en iris op torino. Ilse rijd in haar les op pepper. Word leuk, onze les. De jongens komen ons na de les ophalen. Want de volgende dag gaan we naar een pretpark. Het is half 6 en iedereen gaat naar zijn paard om die op te zadelen. Als het 6 uur is mag iedereen komen. We lopen de plaat op. Maken de stoten vast, singelen aan, stappen op en rijden weg.
Vanuit laura: de jongens zijn er nog steeds niet. Eigenlijk ben ik daar wel blij om. Ik moet nog ff bedenken wat ik met dioni ga doen. Vind hem zo leuk. Maar hij moet gewoon stoppen. Ik praat er over met danique. 'Zal ik het uitmaken?', vraag ik. 'Als je hem nog leuk vind niet, maar als je er klaar mee bent dan wel', zegt danique heel wijs. 'Ja...ik probeer het nog wel', zeg ik. 'Dacht ik al', zegt danique. De les is afgelopen en de boys zijn er nog steeds niet. De paarden worden afgezadeld.
Vanuit richella: we moeten wachten tot de boys er zijn. Ik verveel me. Opeens zie ik joey. Ik loop naar hem toe. 'Hey', zeg ik. Hij draait zich om. 'Hey', zegt hij terug. 'Was het leuk op kiki?', vraagt hij. 'Ja, hoor', zeg ik. We praten verder. Ik geef joey een knuffel.
Vanuit jai: ik zoek richella. Dan zie ik haar staan. Ze staat met een andere jongen. En ze doen iets. Maar wat kan ik niet goed zien. Het lijkt op zoenen. Ik loop naar ze toe. 'Richella? Wat doe je?', zeg ik. Richella draait zich om naar mij. 'Niks', zegt ze. Joey staat er droog bij. 'Heb je een ander?', vraag ik. 'Nee, dit is gewoon een vriend', zegt ze. Ik wil haar geloven maar het lukt niet. 'Wat deed je dan met hem?', vraag ik. 'Ik gaf hem een knuffel, dat mag toch?', zegt ze. 'Kom, we gaan naar huis', zeg ik en ik loop alvast weg.
vanuit Richella: jai praat niet meer tegen me. Ik snap echt niet wat ik fout heb gedaan. Ik heb niks met joey gedaan. Maar ja jai luistert niet. Ik zit op de bank jai zit naast me. Ik kijk hem aan, maar hij negeert mijn blik. 'Jai', zeg ik. Hij reageert niet. 'Ik voel niks voor joey serieus', zeg ik. 'BCDVGMJ', zegt jai. 'Wat?', vraag ik. 'Niks', zegt hij terug. 'Laten we t uitpraten', zeg ik. Hij kijkt me aan. 'Joey is gewoon een vriend, ik zoende hem niet, ik knuffelde hem, ik hou van jou en niemand komt daar tussen', zeg ik. 'Meen je dat?', vraagt jai. 'Ja', zeg ik een ik kus hem.
Vanuit dioni: ik en laura zijn op mijn kamer. 'Ik wil je niet kwijt lau', zeg ik. 'Ik jou ook niet, maar wat jij doet kan gewoon niet', zegt ze. 'Ik wil dat je je kik verwijder, anders vertrek ik', zegt laura. Ik pak me mobiel en laat haar zien hoe ik het verwijder. Ik kijk haar aan. 'Ik hou van je lau', zeg ik. 'Ik ook van jou', zegt ze. We zoenen elkaar.
JE LEEST
Life with b brave, b brave story
Fanficleven van vriendinnen, ze ontmoeten b brave en er gebeuren spannende dingen...