14 Denyr
Opeens heb ik heel veel zin om die Noutolu aan te vallen, want het is namelijk zijn schuld dat we allebei hier zijn, want als hij nou niet werd uitgekozen om hier heen te gaan, waren er misschien 4 hele andere helden? Ik pak mijn bijl en val die domme Noutolu aan. Noutolu snapt er niks van en zegt: "Denyr, we zijn toch samen op een missie? Waarom val je me aan?" Ik negeer hem en ren achter hem aan. "Ik snap het al, je bent gehypnotiseerd!" Zegt Noutolu, die blijkbaar gek is met zijn 'gehypnotiseerd'. Op een gegeven moment gooit Noutolu een van de groenten die we nog nooit hebben geprobeerd op te eten, omdat hij namelijk 'Gekkendood' heet, naar de spin. Hij valt in de mond van de spin en de spin valt in slaap. Wat is Noutolu toch gemeen tegen die lieve spin! Ik ren op Noutolu af maar hij stopt ook Gekkendood in mijn mond voordat ik naar hem kan uithalen.
Een tijdje later word ik wakker. "Je bent wakker." Zegt Noutolu. "Ja." "Is de hypnose uitgewerkt?" Ik snap er helemaal niks van, hypnose? "Hypnose?" Vraag ik. "Je was toch gehypnotiseerd? Want je viel me aan." Zegt Noutolu. "Ik viel je aan?" "Ja, en uiteindelijk heb ik jou en de spin Gekkendood gegeven wat blijkbaar heel slaapverwekkend is. Daarna heb ik snel de spin gedood." "Had de spin me gehypnotiseerd? Stom van de spin." "Ja, en de spin zong ook een vreselijk lied." "Wat vreselijk!" "Ja, het was echt vreselijk." Toen hoorden we opeens voetstappen achter ons. "Jullie hebben mijn lieve spin vermoord!" Schreeuwde een meisje achter ons. We keken achterom. Een jongen en een meisje met een vlag met een spin erop stonden achter ons. "Jullie moeten daarvoor boeten! Gelukkig hebben we nog 8 hele lieve spinnen die met jullie kunnen afrekenen!" Schreeuwt de jongen. Ze rennen weg. "Wat was dat?" Vraag ik aan Noutolu. "Ik weet het niet." Zegt Noutolu. "Wij wel!" De jongen en het meisje zijn weer terug en beiden zitten ze op een grote spin en achter beide grote spinnen zijn nog 3 spinnen. "Aanvallen!" Alle 8 de spinnen stormen op ons af. 4 spinnen maken heel veel spinnenwebben, 2 spugen klodders met gif waarvan je in slaap valt en 2 spuwen er vuur. Dit kon nog wel eens heel gevaarlijk gaan worden.
Na wat poten af te hebben gehakt voel ik dat de boerderij helemaal in brand staat en dat de nog niet brandende stukken helemaal zijn bedekt met spinnenwebben. Noutolu zie ik nergens meer, het zou toch nog wel goed met hem zijn? Ik ren weg voor de 2 vuurspinnen en toen voelde ik dat ik vast zat. Mijn armen kleefden aan de muur en mijn benen en ik kon echt niet meer weg. De vuurspinnen gingen weg en er komen 2 spinnenwebspinnen aan. Ze binden me nog beter vast en bijten me los van de muur. Op de rug van de spinnen word ik meegenomen, en op de rug van de 2 slaapspinnen zie ik een slapende Noutolu. Dit is niet goed.
We zijn al iets van 3 dagen onderweg en ik zit nog steeds vastgebonden en Noutolu slaapt nog steeds. Ik moet echt een plan bedenken om te ontsnappen. Ik probeer mezelf los te wringen, maar het lukt niet, en ook al zou het lukken, dan zit het spinnenwebspul nog steeds aan me vast. Ik laat me maar gewoon vast zitten.
Na een uurtje niks doen hoor ik geluiden links van me. Noutolu is wakker. Noutolu springt op en kijkt om zich heen. Noutolu springt van de spin af naar mij toe. Hij probeert het kleverige draad los te krijgen, maar dan plakt hij er zelf ook aan vast. Snel rent een slaapspin op hem af om hem weer in slaap te laten vallen. Waarom laten ze Noutolu de hele tijd in slaap vallen, dat is veel minder saai! Ik probeer maar even te slapen, maar dan zet de vuurspin een stukje draad in brand en daarna blust hij het. Dat doet hij altijd zodat ik niet ga slapen, heel irritant.
Na nog een dag denk ik zie ik eindelijk een grote stad. Zouden we nu losgemaakt worden? Ik hoop het. De jongen en het meisje gooien mij en Noutolu van de spinnen af en gaan weg. Noutolu slaapt nog steeds. Na een half uurtje op de grond te hebben gelegen, of het was 5 minuten omdat het zo saai was, komt er een meisje aanlopen. Het meisje heeft een blok steen bij zich waar papier of was gemaakt. "Liroulu had 2 kamers voor jullie gereserveerd! 1 is de speciale magie-kamer waarbij er geen magie kan worden gebruikt, en de ander de hout-kamer waarbij er geen spullen kunnen worden gebruikt die hout kunnen hakken! Voor deze slapende jongen, die trouwens even wakker moet worden," zegt het meisje en ze doet haar hand de lucht in en er verschijnt een donderwolkje boven Noutolu die hem raakt met bliksem. Noutolu wordt wakker en het meisje gaat verder: "Voor Noutolu is de magie-kamer en voor Denyr de hout-kamer, en als je te sloom bent word je opgegeten door de monsters die achter je staan." Ik draai me om maar ik zie niks. "Ik zie niks." Zegt Noutolu. "Oh wacht, zei ik achter je? Ze hangen boven je! Maar kom nou maar snel mee!" We kijken boven ons en zien allemaal enge monsters. We gaan snel mee.
JE LEEST
Geen Vakantie (OnzinPower)
FantasyIn dit boek zijn 4 kinderen uit de 4 landen van de wereld genoemd in een profetie, alleen weten ze dat nog niet. Ze reizen af naar een andere dimensie naar het rijk Duiria. Daar leven 2 wrede leiders. Lukt het onze 4 helden om de 2 wrede leiders te...