31 Graniolio
Opgesloten in een kooi, met Myra naast me. Hoeveel erger kan het worden? Nou, veel erger, als de zwarte stenen langzaam op je af komen. We kunnen niks, opgesloten in een magiedichte kooi, terwijl er stenen op ons af komen. De stenen komen dichter, en dichterbij. Vreselijk om zo te sterven. De stenen komen te dichtbij, en helaas ben ik dichter bij de stenen dan Myra. Mijn armen en handen veranderen in steen. Ook de rest van mijn lichaam word langzaam steen. Het rare is, ik kan nog bewegen en ben niet dood. Nu ik van steen ben, ben ik sterk genoeg om de tralies om te buigen en Myra te redden. Maar dat doe ik niet. Ik wacht tot Myra's schoenen in steen zijn veranderd, en daarna red ik haar. Natuurlijk wordt ze boos. "Had je me niet eerder kunnen redden? Moest je me weer pesten?" "Volgens mij ben ik hier de golem, en jij de persoon met stenen schoenen!" "Door die schoenen kan ik niet normaal lopen! En ik krijg ze niet uit!" "Ik kan ze kapot slaan, maar dat is op eigen risico." "Doe maar, alles is beter dan dit." Dat denk je maar." Ik sloeg op een van haar schoenen, die brak. Daarna sloeg ik op haar andere schoen, die brak ook, maar Myra's voet kwam vast te zitten in de grond. "Nee dit helpt, van moeilijk lopen, naar niet lopen. Echt geweldig!" zei Myra. "Ik heb gezegd, op eigen risico..." "Nou en?! Jij bent verantwoordelijk voor jouw daden!" "Niet, ik heb je gewaarschuwd voor de gevolgen." "Hier schieten we niks mee op. Help me gewoon!" Ik probeerde haar los te trekken, maar daardoor sneden de stenen waarin ze zat in haar voet. Dat deed goed pijn, en Myra was een watje dus schreeuwde ze de longen uit haar lijf. Uiteindelijk, na veel gegil en een beetje tijd, was ze los. Maar dat loste onze problemen niet op. Er kwam lava uit de opening, en dat wou ons onderstromen. Maar om de een of andere reden kon ik in de lava staan, en terwijl ik Myra oppakte drukte ik per ongeluk op haar Hypnotyseer-me-wond. "Wat moet ik doen meester?" vroeg Myra. Het duurde even voor ik door had wat de wond ook alweer deed. "Ga je sokken uittrekken, en laat daarna al je wapens in de lava vallen." Myra deed wat ik had gezegd. Nu stond ze met blote voeten op me, terwijl ik in de lava stond die steeds hoger kwam. "Maak van je broek een korte broek," zei ik, waarna Myra op de een of andere manier haar halve broek in de lava gooide. "Maak een koprol." Ook dat deed ze. Oh, echt. Dit was geweldig. "Zing het liedje Bat out of Hell van Meat Loaf." Ik kwam erachter dat Myra niet kon zingen, maar ik had een opneemapparaat waarna ik opnam wat ze zong, en daar kon ik haar later mee pesten. Nog steeds kwam er lava op ons af, dus ramde ik het plafond kapot en klom met Myra naar de volgende verdieping. Bleven we langer leven.
Op die verdieping waren echter een paar Frustiortes die ons wouden irriteren met webben die leken op spinnenwebben. Ik verzamelde zoveel mogelijk web en ging nog een verdieping hoger, terwijl ik Myra de opdracht gaf de Frustiortes aan te vallen, terwijl ze nog steeds zong. Het gevecht liep heel oneerlijk, Myra was binnen drie tellen ingewikkeld in een web, of dertig, ik weet het niet. Ik haalde haar op terwijl ik de Frustiortes in elkaar sloeg. Net op tijd, want de lava begon deze etage binnen te stromen. Nog een etage hoger wou ik de ingewikkelde Myra nog eventjes pesten.
"Myra, ik plak je mond dicht met plakspul, dat mag je niet verwijderen. Ook zal ik je vastbinden. Probeer jezelf niet los te maken." Toen bond ik Myra op zo'n manier vast dat haar voeten boven de grond zweefden, terwijl zij in een soort inkeping zat. Ze was nu dubbel vastgebonden: het magiebestendige net van de Frustiortes, en mijn steenachtige touw dat zelfde de sterkste klappen kon weerstaan. En dat zat door elkaar heen, waardoor je niet eerst de ene en dan de andere kon vernietigen. Daarna plakte ik haar mond dicht met plakspul. En dat allemaal terwijl de lava maar omhoog bleef stromen. Ik sloopte de volledige vloer, waardoor de lava meer ruimte kreeg. Ook sloopte ik de vloer daaronder, zodat de lava nog meer ruimte kreeg. Ik ging weer terug naar Myra, en blinddoekte haar ook nog, en ik stopte oordopjes in haar oren. "Ook de blinddoek en oordopjes mag je niet proberen te verwijderen." Het was voor Myra onmogelijk zichzelf te bevrijden, en je kon wel wegteleporteren uit de grot, erin teleporteren was niet mogelijk. Ook was dit deel van de grot immuun voor explosies, en er was genoeg lava om de halve dimensie te laten overstromen, dus meer dan genoeg om al deze grotten, zonder uitgang, want die hadden de grotten niet, te overstromen. Ik ging nog een verdieping hoger. Maar daar raakte ik in een gevecht dat lang ging duren, zelfs nu ik een golem was. Ik moest vechten tegen een sureyriodgeurosneyismyeoidyvuoasmeyrismyruisdierosruk. Of afgekort een sureyr. Het was een groot wezen van vulkanisch gesteente, en het ding kon magma schieten. Dat ging dus wel even duren. Daar kwam bij dat het monster wegteleporteerde, en mij meenam.
t2
JE LEEST
Geen Vakantie (OnzinPower)
FantasyIn dit boek zijn 4 kinderen uit de 4 landen van de wereld genoemd in een profetie, alleen weten ze dat nog niet. Ze reizen af naar een andere dimensie naar het rijk Duiria. Daar leven 2 wrede leiders. Lukt het onze 4 helden om de 2 wrede leiders te...