42 Denyr
De oorlog was eindelijk afgelopen. Ik kan eindelijk weer terug naar Tasna. Ik en Dirone gaan samen met Dirana, Noutolu, Graniolio en Myra terug naar onze eigen dimensie. Als we weer uit de toren komen, bedenk ik iets. "We moeten eigenlijk wel contact houden." zeg ik. "Dat klopt." zegt Myra. "Ja." zegt Noutolu. "Ik ga in de hoofdstad van Stilre wonen, natuurlijk." zegt Myra. "En ik in Aquulirui, ik stuur wel mijn adres naar Myra, die plek is makkelijk te vinden." zegt Noutolu. "Oké, dan doe ik dat ook. Ik ga in Tasna wonen met Dirone." zeg ik.
15 jaar later
Noutolu en Dirana komen op bezoek met hun kinderen. Ons kind heet Blam. Hij is vernoemd naar Blam, mijn beste vriend die was vermoord toen we werden aangevallen. Er wordt op de deur geklopt. Noutolu, Dirana en hun 2 kinderen staan voor de deur. De 2 kinderen rennen meteen naar Blam en ze beginnen te spelen. "Hebben jullie het al verteld?" vraagt Dirone. "Nee, ze zijn nog veel te jong." zegt Dirana. "Klopt." zegt Dirone. Dan wordt er opeens op de deur geklopt. Ik doe de deur open. Er staan 2 mensen voor de deur. De 1 heeft paars haar en de ander blauw. Dat doet me akelig veel denken aan Paars en Blauw... Ik kijk achterom. Noutolu, Dirana en Dirone denken hetzelfde.
"Jullie dachten dat we dood waren hè?" zegt Paars. "Ja! En trouwens, we hadden echt wel dat zwaard verwacht hoor. We wouden gewoon kijken of we nou wel goed met jullie kunnen trouwen. Ik mocht met Dirana, toch?" zegt Blauw. "Ja, volgens je vader ja, maar ga nou maar weg. Ik ben al met Noutolu getrouwd en we hebben 2 kinderen!" zegt Dirana boos. "En ik ben al met Dirone getrouwd!" zeg ik boos tegen Paars. "Oké oké... Dan heb ik een ander idee. We houden een 2 tegen 2 gevecht, tussen ons en jou en Dirana. Als jullie dat verliezen, mogen wij trouwen met jullie. Als jullie winnen, gaan we voor altijd weg. Als jullie weigeren, vermoorden we trouwens jullie kinderen." Er valt een lange stilte. Op een gegeven moment zegt Noutolu iets. "Als zij niet gaan vechten, wil ik wel vechten." "Ik wil ook wel vechten hoor." zeg ik. "En ik ook, Noutolu, maar wat als ik verlies?" zegt Dirana. "Dan trouw je, maar ik wil anders wel vechten." zegt Noutolu. "Dat mag ook, dan wordt het dus ons tegen Noutolu en Denyr?" zegt Blauw. "Ja. Dirana en Dirone, willen jullie even bij de kinderen blijven? Ik denk niet dat ze dit willen zien." zeg ik. Dirana en Dirone lopen naar de kamer waar de kinderen heen waren gerent. Noutolu tovert een zwaard en ik pak mijn bijl. "3, 2, 1, GO!" roept Paars. Noutolu hakt meteen Blauws hoofd eraf. Paars wordt heel boos en ze gebruikt haar krachten om Noutolu in een paars kristal te veranderen. Blijkbaar gaat ze het zo spelen... "De regels zijn veranderd! Het is nu een duel. Win jij, dan mag je mij doden. Win ik, dan mag ik Dirone en Blam je kind vermoorden. Oh, en we trouwen dan. Leuke regels hè? En trouwens, ik mag magie gebruiken." zegt Paars en ze zorgt ervoor dat er geen uitgang meer is uit de woonkamer. "Jij heks!" roep ik naar Paars. "Je hebt magie of je hebt het niet, hè?" zegt Paars. Ik haal uit met mijn bijl, maar Paars tovert een paars schild en blokkeert de slag. Ik hak in op het magische schild, en het breekt. Wouw. Paars tovert paarse wolken in de kamer en het begint te regenen. Met paarse glasscherven. Ik probeer de scherven te ontwijken maar ze halen echt mijn hele lichaam open. Dan gooi ik mijn bijl. Paars tovert een schild, maar net te laat. Paars haar hoofd vliegt eraf en Noutolu, Dirana, Dirone, Blam en de 2 kinderen van Noutolu en Dirana zijn weer vrij. Opeens beginnen Blauw en Paars weer te bewegen. Noutolu steekt ze door hun harten en ze vallen weer neer. "Steek gestoorde idioten altijd door hun hart, dat heb je toch wel geleerd van Liroulu en Uluoril?" zegt Noutolu.
7'��,$
JE LEEST
Geen Vakantie (OnzinPower)
FantasyIn dit boek zijn 4 kinderen uit de 4 landen van de wereld genoemd in een profetie, alleen weten ze dat nog niet. Ze reizen af naar een andere dimensie naar het rijk Duiria. Daar leven 2 wrede leiders. Lukt het onze 4 helden om de 2 wrede leiders te...