Hoofdstuk 38

1 0 0
                                    

38 Denyr

Ik weet gewoon zeker dat we doodgaan. Dan hoor ik opeens een stem achter me: "Denyr, ik moet je iets vertellen, onder 4 ogen." Het is Dirone. "Oké, maar we moeten nou gaan vechten, het leger komt bijna!" Zeg ik. "Het is heel belangrijk, geloof me." Zegt ze. "Oké dan... Maar wel snel!" Zeg ik en ik loop haar achterna. Dan gebruikt ze opeens haar magie om me vast te binden. Ze knevelt me helemaal met haar magische touwen. "Ik heb nooit van je gehouden." Zegt ze en ze loopt weg. Ondertussen zijn de soldaten al door de muur heen gekomen. Ik hoor Noutolu en Dirana gillen. Nou, dat was het dan...

Een paar uur later hoor ik voetstappen. Het is Liroulu. "En ik had je nog wel gewaarschuwd dat je zou worden verraden! En trouwens, heb je die kroon nog steeds? Nee hè, die heb je iets van 2 weken geleden laten liggen!" Liroulu lacht heel hard. "Waar zijn Noutolu en Dirana?" vraag ik. "In mijn cellen! Kom mee, je wilt toch wel zien hoe ze worden onthoofd?" Liroulu haalt de magische touwen weg en maakt er een vliegende speer van. "Als je me niet volgt, wordt je rug doorboord, en wel zo dat je het overleefd!" Liroulu lacht nu nog harder. Ik loop hem maar achterna.

Op een gegeven moment komen we bij een zaal aan. Er staan 2 guillotines. Noutolu en Dirana zijn vastgebonden. "Eindelijk het moment waarvoor iedereen in Duiria is gekomen! De onthoofding van Noutolu, 1 van de 4 gevaarlijk helden, en zijn vriendin Dirana! Uiteraard wordt Denyr opgehangen, want anders is het saai." Roept Liroulu door de zaal. Iedereen begint te juichen en de meest vreselijke dingen worden geroepen: "Ja, onthoofd die sukkels!" "Ze moeten sterven!" "Eindelijk gaan ze dood!" En 1 persoon roept iets wat mijn aandacht trekt: "Lang leve de hypnose van Liroulu op die domme meid!" Liroulu had Noutolu en Dirana al een keer gehypnotiseerd, maar dat was niet 1 persoon. Was Dirone misschien gehypnotiseerd? "Breng Noutolu en Dira-" voordat Liroulu zijn zin kan afmaken geef ik een elleboogje in zijn gezicht. Dan pak ik de magische speer en breek ik hem doormidden. Ik begin te rennen richting de wapenopslag, tenminste, dat zegt het bordje. Ik pak een bijl en onthoofd 1 van de soldaten. Jammer genoeg is er geen uitgang uit deze wapenopslag, behalve de deur waar de soldaten doorkomen. Ik barricadeer de deur en begin snel een andere uitweg te zoeken. Dan zie ik een klein deurtje. Ik open het deurtje, maar ik pas er echt niet doorheen. Ik probeer van alles, maar de soldaten zijn bijna door de barricade heen, en ik ben nog steeds in de kamer. Dan komt er een soort van dwerg door het deurtje. Hij heeft ook een punthoed op. "Hallo daar, reus." zegt de dwerg. "Hallo." zeg ik. "Wil je onzichtbaar, ontastbaar en kunnen vliegen voor 45 seconden?" "Ehm, oké, dan kan ik aan hun ontsnappen." De dwerg tikt met een klein stokje op me en opeens ben ik onzichtbaar en kan ik door muren heen vliegen. Ik ben een soort van geest geworden. Ik vlieg naar de guillotine. Noutolu en Dirana zijn nog steeds niet onthoofd. Ik merk dat de toverspreuk bijna is afgelopen. Ik ga snel achter een muur staan. De spreuk is opeens afgelopen, maar dan voel ik een klap op mijn hoofd en alles wordt zwart.

Noutolu en Dirana proberen alles om te ontsnappen, maar niks lukt, door een spreuk van Liroulu kunnen ze namelijk niet meer bewegen. Gelukkig had Denyr eerst de wachters afgeleid. Dan krijgt Noutolu een idee. "Misschien kunnen we als we naar de guillotine worden gebracht een wachter neerslaan." zegt Noutolu. "Ja, dat is een goed idee, maar ik kan mijn ijskrachten gebruiken om er een te bevriezen, en vervolgens tover jij een zwaard." zegt Dirana. "Goed idee." zegt Noutolu.

Ik ben weer wakker. Ik kijk om me heen. Volgens mij ben ik in een cel. Want ik zie geen uitgang, en wel: tralies. "Hallo?" roep ik. Geen reactie. "Halloooooo?!" roep ik nog een keer, maar nou veel harder. Dan zie ik weer een klein deurtje. Ik klop op het deurtje. Het deurtje gaat open. Er komt weer een dwerg uit. Deze dwerg heeft weer een puntmuts op, maar deze is geel, en de vorige was rood. "Hallo grote reus." Zegt de dwerg. "Hallo." Zeg ik. "Wil jij ook zo graag Liroulu verslaan?" zegt de dwerg. "Ja." antwoord ik. "Oké, jammer voor jou werk ik voor Liroulu en heb ik dit opgenomen! Net zoals die andere dwerg trouwens, Liroulu had je nog wel zo gewaarschuwd: Vertrouw niemand!" De dwerg lacht en rent weg. Dan voel ik dat ik steeds zwakker wordt. Komt dat door dat spul van die eerste dwerg?

Geen Vakantie (OnzinPower)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu