32 Myra
Graniolio is echt aardig! Ik bedoel, door hem ga ik nu dood! Dan voel ik opeens iets heets aan mijn voeten. Is dat de lava? Nee, lava is warmer, maar dit is ook wel erg warm. Dan hoor ik 'Bliep' dat geluid maakten de Hatruidriomurtesa ook (de Rigloriushyudnaf zeiden Pliep, niet Bliep). Ik hoor ook een soort van geklapper. Wat zou dat kunnen zijn? Dan voel ik dat ik opeens naar beneden val, maar ik word opgevangen door een Hatruidriomurtesa met een propeller op zijn hoofd. Daardoor kan hij natuurlijk vliegen. Zittend op de Hatruidriomurtesa vlieg ik weg, maar er vallen allemaal stenen naar beneden. De uitgangen worden afgesloten. Ik en de Hatruidriomurtesa zitten vast in een ruimte die vol met lava stroomt.
De Hatruidriomurtesa probeert op de muren te schieten met zijn kanonachtige iets dat hij als wapen heeft, maar het lukt niet. Ook probeert hij tegen de muren aan te vliegen, maar niks lukt. Er stroomt steeds meer lava in de ruimte, en nog een paar minuten en we worden allebei geroosterd. Dan horen we een geluid. Er wordt een portaal geopend en er vliegt opeens een monster van vulkanisch gesteente doorheen. Hoe kan dat? Oh wacht, het monster van vulkanisch gesteente doet allemaal dingen met magie zie ik, zo heeft hij natuurlijk ervoor gezorgd dat hij Graniolio hier in de lava kon gooien of zo, dat is niet zo slim, Graniolio is namelijk van steen geworden. Graniolio, die van steen is geworden, springt hem achterna. Het monster van vulkanisch gesteente schiet allemaal magma en ik en de Hatruidriomurtesa kunnen nog iets van 2 minuten dit overleven, en dan is de vulkaan wel vol met lava. Gelukkig houdt de Hatruidriomurtesa wel warmte tegen, anders waren we allebei al wel dood. Dan krijgt Graniolio een idee en hij begint naar onderen te zwemmen. Ik begrijp dat hij de lava wil laten wegstromen, maar jammer genoeg ziet het vulkanisch-gesteente-monster ons en hij begint magma op ons te gooien. De Hatruidriomurtesa doet heel erg zijn best om alles te ontwijken maar dan hoor ik opeens een geluid alsof er iets aan het wegspoelen is. De lava wordt steeds lager en het monster van vulkanisch gesteente begint de huilen, wel met tranen van magma, en hij springt in de lava en begint baantjes te zwemmen terwijl hij aan het huilen is.
Een paar minuten later komt Graniolio weer boven uit de lava. Hij heeft 2 nieuwe armen gekregen door gestolde lava. De armen zitten onder zijn eerste armen. Dan begint de Hatruidriomurtesa opeens rare geluiden te maken. Ook begint hij heel vaak 'Bliep' te zeggen. "Volgens mij heeft hij dat glinster water nodig!" Roep ik naar Graniolio, mijn plakspul was verbrand. "Ik heb geen glinster water meer, maar ik heb een idee." Graniolio pakt het monster van vulkanisch gesteente dat in de lava aan het zwemmen is, en breekt zijn hoofd af. Er stroomt allemaal glinsterend water uit. "Vangen!" Roept Graniolio en hij gooit het hoofd naar mij toe. Ik vang het hoofd en stop het glinster water in de Hatruidriomurtesa hij drinkt het meteen op en hij maakt blije 'Bliep' geluidjes. Hij vliegt iets meer naar beneden, en Graniolio stapt ook op hem. We gaan samen door de portaal de vulkaan uit.
"Waarom had je me nou weer vastgebonden en zo? Ik was bijna dood!" Zeg ik tegen Graniolio, maar Graniolio haalt iets uit zijn zak. Het is het plakspul. "Ik heb geen zin in jouw gezeur." Zegt hij en hij plakt het op mijn mond. Ik probeer het er af te halen, maar mijn handen plakken er ook bijna aan vast, dus houd ik er maar mee op. Ik ben nu nog bozer op Graniolio. We vliegen een tijdje in het rond en dan zien we een kasteel. Voor de deur van het kasteel zien we, uiteraard, want, waarom niet, Liroulu en Uluoril.
Liroulu en Uluoril zien ons jammer genoeg bijnameteen en ze sturen allebei een spreuk op ons af. Graniolio krijgt een kooi omzich heen, en de Hatruidriomurtesa een magisch touw, waardoor ik jammer genoegook naar beneden val. Liroulu en Uluoril lopen op mij en de Hatruidriomurtesaaf terwijl Graniolio nog steeds in de lucht hangt. Ik pak mijn dolk en staklaar voor de aanval, maar dan bedenk ik dat ze mij nog steeds kunnenhypnotiseren. Gelukkig begint de Hatruidriomurtesa met aanvallen, en hij schietUluoril in haar bovenbeen. Doordat alleen Uluoril mij kan hypnotiseren, en zeop dit moment aan het huilen is van de pijn, pak ik mijn dolk en ren ik opLiroulu af, die ook net een kogel in zijn been had gekregen door deHatruidriomurtesa, maar ik word tegengehouden door een gehypnotiseerdeGraniolio. Blijkbaar kan Liroulu Graniolio wel hypnotiseren. Liroulu laatGraniolio mij aanvallen, maar rent dan weg. Ondertussen neemt Uluoril de aanvalover en ze gaat door met Graniolio hypnotiseren. Graniolio slaat me op mijnhoofd en alles wordt zwart. Een paar dagen later word ik wakker in een cel. Ik ziedat de Hatruidriomurtesa als vliegmachine wordt gebruikt en ik zie ook datGraniolio nog steeds is gehypnotiseerd. Hoe komen we hieruit?
JE LEEST
Geen Vakantie (OnzinPower)
FantasyIn dit boek zijn 4 kinderen uit de 4 landen van de wereld genoemd in een profetie, alleen weten ze dat nog niet. Ze reizen af naar een andere dimensie naar het rijk Duiria. Daar leven 2 wrede leiders. Lukt het onze 4 helden om de 2 wrede leiders te...