Jag är helt värdelös

89 6 1
                                    

När jag vaknade den morgonen hade några redan börjat träna.

Jag satte mig upp på taket.
Ash var inte där så jag antog att han hade gått strax efter jag hade somnat igår natt.
Då kom jag ihåg att han skulle ge mig privat lektioner i svärdfäkting.

Jag fnös samtidigt som jag flätade mitt hår snabbt i en fläta över axeln.
Vad var meningen med att lära sig att använda ett svärd om inget svärd passar i mina händer?

Jag samlade ihop mina saker innan jag klättrade ner för taket. Inne i Hermes stuga hade de flesta redan stigit upp. De enda som var kvar var Travis och Connor som snarkade högt.
Jag skakade på huvudet och lämnade mina ägodelar vid min orörda sovsäck.

Jag gick bort till borden där vi ätit middag igår kväll, som var våra matbord vid alla tillfällen.

Vid Hermes bord satt det några tjejer som såg ut att vara i blandade åldrar. Jag satte mig bredvid en som såg ut att vara typ 14 år med brunt lockigt hår och snälla blå ögon.

Framför mig på bordet kom det från ingenstans fram en skål, sked, glas och liten tallrik.
" Mjölk och cheerios. " muttrade jag och så dök det fram mjölk och flingor i min skål.

Motvilligt började jag äta min frukost, jag var inte särskilt hungrig men tvingade i mig någoting att äta iallafall.

" Hej."
Jag vände huvudet åt tjejen bredvid mig.
" Hej?" Sa jag.
" Du heter Maya, va?" Frågade hon.
" Ja."
" Jag heter Isabella, men du kan bara kalla mig Bella. " sa hon.

Bella började presentera de andra tjejerna vid bordet också: Cassie, Kendra, Ember och Tina.
" Alla vi förutom Kendra och Tina är fastställda  hos Hermes. " berättade Bella.
Kendra suckade.
" Dessa gudar. Jag har varit här i snart tre år och ingen har erkänt mig." Muttrade hon.
Jag gapade.
" Tre år?! Är det så lång tid det tar för att bli erkänd?" Sa jag förvånat.
Ember skrattade.
" Det beror helt och hållet på. Din vän Percy blev ju erkänd igår efter att inte ha varit här alls länge. " sa hon.
" Ah just det. " muttrade jag och undrade hur jag kunde ha glömt bort det.

Därefter åt jag snabbt upp mina flingor.
" Vad ska du göra idag då?" Frågade Bella.
Jag ryckte på axlarna.
" Ash i Ares stuga har bestämt sig för att lära mig svärdfäktning. " muttrade jag.
" Åh vilken tur du har då. " sa Cassie och skrattade " vår vän Tina här är galet kär i honom."

Tina, som inte hade sagt någonting än var ganska liten. Hon såg ut att vara kanske mellan 13 till 15 men alltså hon var liten till växten.
Hennes hår var brunt och klippt i en kort page och på näsan vilade några rektangelformade glasögon. Nu rodnade hon också.

" Cassie! Varför berättade du det där?!" Väste hon.
Cassie bara skrattade.
" Nu litar vi iallafall på att du inte skvallrar. " sa Kendra och flinade.
" Ingen gillar skvallerbyttor. " påpekade Ember.
" Nejdå. Ingen tjallare här. " svarade jag innan jag gick iväg till svärdfäktnings arenan.

Där stod Ash redan och slogs mot Luke.
Båda dem såg helt annurlunda ut. Ashs blick var mordisk och nästan blodtörstig, allt annat än retfulla han haft igår och medans Luke såg fokuserad och bestämd ut.

Jag väntade tills de var klara.
Luke vann iallafall.

Jag gick fram till Ash när han stod och drack vatten ur en vattenflaska.
" Det där gick ju bra. " sa jag och flinade.
Han titttade upp.
" Du kom alltså. " sa han och det såg ut som om han försökte dölja sin upphetsning.
Jag la armarna i kors.
" Tro mig när jag säger att det här är helt och hållet slöseri med tid. Inget svärd passar mig. " sa jag.
" Äh, vi hittar nått någorlunda bra iallafall. " sa Ash och kastade iväg sin vattenflaska " Kom. "

Maya Scar och Natt FängelsetOù les histoires vivent. Découvrez maintenant