Hoofdstuk 10

32 6 0
                                    

We gingen bij elkaar staan. ''Heeft iedereen een partner gevonden om mee te werken?'' vroeg Sop. ''Blijkbaar. Oke heeft iedereen nog zijn armband om, want we gaan de nep underwereld in.'' vroeg Four. Een paar kinderen deden hun armbanden weer om. ''Oke gebruik jullie krachten. Je moet samen met je partner 1 monster doden. Oke er staat een klein nummertje op je lichte steen van je armband. Kijk wat jou nummer is en ga dan bij het nummertje staan die op de muren staat. Jullie moeten maar 1 nummer kiezen.'' zei Four. Sop en Four loopte al weg naar een kijkruimte. Iedereen stond ondertussen klaar bij zijn nummer. ''Drukt nu op je lichte steen op je armband.'' zei Sop door een luidspreker. Ik en Kina drukte erop en bij het nummer op de muur stonden twee wapens klaar. Blijkbaar was het pijl en boog voor mij want mijn naam stond er bij. Kina kreeg een zwaard. ''Pak jullie wapens want dan druk ik hier de knop in. Probeer zo veel mogelijk je krachten te gebruiken. Je komt er achter als ik jullie dit filmpje heb laten zien.'' zei Sop door de luidspreker. Hij drukte op de knop en er kwamen randen omhoog zodat ieder groepje van elkaar gescheden was. Nu kregen we Four en Sop te zien op de wanden. ''We gaan jullie nu uitleggen hoe jullie je krachten moeten gebruiken. Het is heel simpel maar je moet wel goed opletten. Pak jullie wapen.'' zei Four. Ik en Kina pakte ons wapens en we trilde allebei even. ''Haha, wat een grappig gevoel.'' zei Kina. ''Jullie voelde als het goed is een trilling als je dat niet hebt heb je niet je eigen wapen. Oke ik zie vanaf hier dat iedereen nu zijn goede wapen heeft.'' zei Sop en hij drukte de knop in. ''Jullie moeten 3 dagen in de nep underwereld blijven. Sommige zijn moeilijker dan andere, maar daar kan je van leren. Ik laat jullie nu alleen. Probeer zo slim mogelijk te denken.'' vertelde Four nog. Bij Kina en ik draaide de muren nog. ''Oke we hebben dus woestijn. Laten we eerst water gaan zoeken.'' zei ik. ''Ja dat is wel een goed idee.'' zei Kina. ''Ik probeer wel even te vliegen om te kijken of er ergens een water put is.'' zei ik. Ik probeerde omhoog te komen maar ik had geen idee hoe dat moest. ''Lukt het een beetje?'' zei Kina lachend. ''Nee niet echt nee haha.'' zei ik nu ook lachend. Ik keek naar beneden en toevallig zag ik dat de steen van mijn armband licht aan het geven was. Ik voelde erop. ''WHAAAA!'' gilde ik keihard. Ik vloog recht omhoog en ik kon niet meer stoppen. Ik zag dat Kina druk bezig was met lachen maar ondertussen ging ik wel veel en veel hoger. Ik drukte weer op de knop. Yes ik stopte met vliegen. ''Hoe moet ik nu weer naar beneden?'' vroeg ik tegen mezelf. Ik dacht een tijdje goed na. Misschien de onderste knop dus dat probeerde ik. Dit lukte gelukkig en ik viel ongeveer 6 meter weer naar beneden en daarna drukte ik weer een keer op de bovenste knop waardoor ik weer stil stond maar dan wel in de lucht natuurlijk. Ik keek eerst of er een water put was maar die was nergens te bekenen dus drukte ik weer op de onderste knop zodat ik naar beneden ging. ''Haha dat zag er vet uit! Misschien moet je twee keer drukken op de bovenste knop om vooruit te vliegen en 2 keer op de onderste knop om achteruit te vliegen.'' zei Kina. Ik probeerde het en inderdaad wat Kina zei werkte. Ik kwam weer naar beneden. ''Er is geen water put in de buurt maar jij kan nu je krachten gebruiken.'' zei ik. ''Ik denk dat we dan eerst een gat moeten graven.'' zei Kina. Ik knikte en we begonnen te graven. Eindelijk was er water.

Ice flowersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu