Hoofdstuk 22

11 3 2
                                    

Na ongeveer 5 minuten kreeg ik al een mailtje terug. Dit stond erin:

Volgensmij het dit ziekenhuis 'Hosdrop.' Er zijn hier wel veel gekken.

Ik kan het nog wel even navragen.... en jij? Ik voel me alleen zonder jou, niet meer magisch en geen kracht. Ik mis jou.

Mijn hart slaat een hartslag over. Hosdorp. 'Mam hoe heet dit ziekenhuis?' Vroeg ik verbaasd. 'Uuh weet ik eigenlijk niet, het begint met een H vraag maar aan de dokter.' Zei mama. De dokter die 3 minuten later binnenkwam vroeg ik gelijk de vraag. 'Welk ziekenhuis is dit?' Vroeg ik zenuwwachtig. 'Hosdorp. Hoezo?' Vtoeg hij nog terwijl ik zat te gillen. AAAAAAHHHH. Ze dachten dat ik een aanval kreeg, maar ik was gewoon super blij. De dokter pakte gelijk een spuit. Ik deed mijn arm weg. 'Ik heb geen aanval meneer.' Zei ik terwijl zijn hand vasthield. Hij legde de spuit terug en ik pakte gelijk de laptop.

Kina dit geloof je niet. We zitten in hetzelfde ziekenhuis!!!! Ik ben super blij. Heb je me horen gillen???? We kunnen elkaar zien... welke kamer zit je?

Ik verstuurde het mailtje. 'Meneer ligt hier een meisje in het ziekenhuis?' Vroeg ik. 'Ja zelfs heel veel.' Zei de dokter grinnikend. 'Ik bedoel met de naam Kina. Ik weet haar achternaam niet.' Zei ik. 'Ik zoek het wel even op.' Zei hij en hij liep de kamer uit. Wat was ik blij met dit nieuws. 'Lieverd wie is Kina?' Vroeg me moeder nieuwschierig. 'Niemand.' Zei ik. 'Dat lijkt me wel....' zei ze. 'Ja ja, maar je kent haar toch niet.' Zei ik terug. 'Maar ze is toch een klasgenootje??? Is ze nieuw???' Vroeg ze. 'Nee mam, sorry het is geen klasgenootje.

De dokter kwam de kamer binnen. 'Hier is geen Kina in dit ziekenhuis. Zal ik voor je opzoeken of er ergens anders een ziekenhuis een meisje met de naam Kina heeft?' Vroeg hij aardig. Ik knikte. Geen Kina in dit ziekenhuis? Maar ze zei Hosdorp, dezelfde naam als dit ziekenhuis. Hier klopt iets niet. Ik zat er 2 minuten over na te denken toen ik de laptop weer pakte. Ziekenhuis Hosdorp. Ik zag 2 links. 1 ziekenhuis en een gekkenhuis.

Ik keek verbaasd, ze zou toch niet in dat centrum liggen?! Wacht ze had het over gekken. Dit meen je niet! Ik mailde haar snel terug.

Kina je moet vragen of het wel een ziekenhuis is.... ik heb hier ingetypt Hosdorp en er kwamen 2 links, een ziekenhuis en een gekkenhuis. Waarschijnlijk lig je in het gekkenhuis....

Ik klikte op verzenden. Na 5 minuten kreeg ik nog niks binnen. Ik dacht dat ze achter haar laptop zat. De dokter kwam weer binnen. 'Er is wel een Kina, maar ze ligt niet in een ziekenhuis, maar in het Hosdorp gekkenhuis. Ik denk niet dat je die bedoeldt of wel?' Vroeg hij. Ik knikte van ja. 'Die bedoel ik wel, meneer u moet haar daar weghalen, ze hoordt in een ziekenhuis! Ze heeft hetzelfde als ik!

Ice flowersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu