Anonimle buluştuğumuz dakikalarda çok sohbet etmemiştik. Zaten sevgili Caner arkadaşım beni arayıp okula çağırmıştı. Anonim ile yan yana yürürken ikimizden de ses çıkmıyordu. Okulun önüne geldiğimizde kapının önünde durduk. Suratındaki maskeye baktıkta korkum daha fazla arttığı için bakışlarımı göğsünde topladım. "Gerçek yüzünü ne zaman göreceğim?" diye sordum.
Omuzlarını kaldırıp indirdi ve ellerini kot pantolonunun ceplerine soktu. "Kim bilir?" diye fısıldadı. Ona doğru yaklaştığımda irkildi. Maskesinin çene kısmını parmaklarımla kavradım ve eş zamanlı olarak onun parmakları da bileğimi sardı. "Yapma." diye fısıldadı.
Başımı iki yana salladım. "Sürekli kaçamazsın ki..."
"Kaçmayacağım. Sadece şuan zamanı değil."
Maskesini bırakıp geri çekildim. Yolu işaret edip gülümsedim. "Zamanı gelince gel o halde." Arkamı dönüp basamağı çıktığım anda peşimden geldi. Bileğimi kavrayıp beni kendisine çevirdiğinde pencereden bakan birkaç kişinin dikkatini çekmiştik. "Ne yapıyorsun?" dedim.
"Bir kere sarılmadan mı gideceksin civciv?" diye sordu. Onaylamayan sesler çıkardım. Bileğimi elinden kurtarıp geri çekildim.
"Maskeni çıkar öyle görüşelim." Sırıtıp arkamı döndüm ve okula girmek için kapıyı açtım.
"Artist." diye mırıldandığını duymuştum ardımdan. Gülümseyip binaya girdim ve sınıfa çıktım. Teneffüste olmamız benim için iyi bir şanstı. Sınıfa çıkıp Caner'in yanındaki yerimi aldığımda hızla bana döndü.
"Lan kanka o kadar çikolata almıştım. Nereye kayboldun?" Kollarımı sıraya koyup üzerine yattım. Dudaklarımda bir sırıtış belirirken kafamda hissettiğim acıyla inleyerek geri doğruldum. Caner eliyle kafamın üzerine vurmuştu.
"Ne yaptın andaval?" diye sorduğumda omuz silkti.
"Leyla ve Mecnun filminde olmadığımıza göre ne bu suratındaki aptal sırıtış?"
Tek dizimi kırıp yönümü ona doğru çevirdim ve öyle oturdum. Yanaklarını parmaklarımın arasına sıkıştırıp çektim. "Birileri kıskandı mı yoksa?"
Aniden yanaklarını ellerimden kurtarıp ayaklandı ve sıranın üzerine semt oturuşu yaptı. Onunla birlikte hareketlenen sınıftaki tüm öğrenciler kızların sıralarının üzerinde aynı şekilde oturduklarında sınıftaki Pelinsular'dan bir çığlık yükseldi. "Sıkma kızım şöyle yanaklarımı. Racona ters anlıyor musun?"
Sırıttım. Pantolonumun paçalarını hafif sıvayarak öğretmenler masasının önüne geldim. Sandalyeye basarak masaya çıktıktan sonra erkeklerle aynı oturuşu yaptım. "Racon buysa kesen gelsin." diye bağırdığımda sınıfta bir sessizlik oluştu. Herkes mannequin challenge pozisyonu almış gibi yerinde sabit dururken sınıfta o ilahi topuk sesleri duyuldu.
Kalbim korkuyla atmaya başlarken hareket etmeden durmaya çalıştım. Vildan Hocanın parlak çantası tam önüme koyulduğunda çıkan sesle sıçradım. "Sen ne yaptığını sanıyorsun benim masamda?" diye sorduğunda ani bir cesaretle ayaklandım. Masanın üzerinde ayakta dururken Vildan Hocanın bakışları daha bir sertleşmişti.
"Hocam şimdi bir şeyi düzeltmek istiyorum; Bu masa sizin değil, Milli Eğitim Bakanlığının. Nereden bileceksiniz belki Milli Eğitim Bakanlığı benim buraya çıkmama izin verecek? Siz bunu bilmenize rağmen bana ceza verirseniz boş yere ceza vermekten sizi mahkemeye verebilirim bunu biliyorsunuz değil mi Vildan Hocacığım?"
Vildan Hocanın suratı kireç gibi olurken sınıftan alkış, ıslık sesleri ve tezahüratlar yağmaya başlamıştı. Elimi kalbime götürüp başımı hafif yere eğdim ve onları selamladım. Vildan Hoca parmağıyla sıramı işaret ettiğinde gülümseyerek sırama geçtim ve o da yoklamayı alıp bizi serbest bıraktı. Herkes bu üstün başarımı kutlarken ben telefonumu çıkarıp anonimin attığı mesajlara baktım.
D: Artistliğin takdiri şayan.
D: Yalnız bana sökmez güzelim.
Kaşlarımı çattım.
B: Ne söker sana?
Cevapladı.
D: Atmak için kalbin ilmeklerini söker.
D: Vero ho vero ho vero ho vee
B: Manyak mısın anonim?
D: Manyağım civcivim :)
B: Ne yapıyorsun?
D: Müzik dinliyorum.
B: Okulun yok mu?
D: Ben okulu dondurdum civciv.
B: HMM
B: Senin hakkında öğrenecek çok şeyim var ama
B: önce ne dinlediğini öğrenmek istiyorum
Yazıyor...
D: Ben bu yolu seçmedim ki bu yolun sonu karanlık
D: Eş zamanlı kirlendikçe gizlenecek yer arandık
Gülümsedim.
B: Bir yanım yalnızlık bir yanım bahardı
B: Yerim yurdum falan vardı ışıklarım yanardı
D: Sırf senin için Gazapizm dinliyorum.
B: Anonim
B: Çok mükemmelsin be.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
FENOMEN - anonim
ContoOkuldan çıkmış, sarı saçlarımı savura savura eve doğru giderken aniden telefonuma gelen bir bildirim sesi değiştirdi tüm hayatımı. Tehlikeli ama bir o kadarda eğlenceli bu sularda yüzmek sanırım yaptığım en deli şeylerden birincisiydi. Bir anonim, ç...