Masuk harini dah 3 hari dia tak sedarkan diri..aku tak pergi sekolah..aku dah suruh mummy aku bagitahu dekat pengetua..diaorang kan kacip..umi and abah dia suh aku pergi sekolah..aku tak nakk !! aku dah cakap nak jaga dia sampai dia sedar..
" Khai..aunty nak tanya..boleh ? " jangan lah tanya pasal sekolah..aku angguk jerr..aku tengok aunty tarik nafas dalam dalam sebelum buka mulut..
" Apa hubungan khai dengan ita ? " ambik ko khai..mak mertua dah tanya..
' cakaplah kau bakal menantu diaa..hahaha '
' Eh kauu..tak pasal pasal..kasut dia tu terbang kena muka aku kan '
' alaa..kau kan cakap dia tu bakal mak mertua..mak mertua baik doee '
' taknak lahh ! aku cakap taknak taknak..fullstop '" Err khai dengan ita kawan jee..khai kenal diaorang je aunty..khai baru je masuk sekolah tuu.. " loyar buruk tul kau khaii..sekolah tu punya lah 999 pelajar..kau cakap tu je kawan kauu...
" Ouhh..jadi khai tahu semua lah pasal ita ? " Soalan apakah ? aku tak tahu pon..aku menggelengkan kepala..pastu aku nampak aunty macam mengeluh..macam ada masalahh..
" Aunty okay ? " aku rasa tak sedap hatii rasa macam akan terjadi sesuatu dekat khaii..
" Ita akan ditunangkan dengan anak kawan uncle..aunty kenal siapa..ita dia tak boleh terima mula mula..last last dia terima jugak sebab dia tak nak semua orang abaikan dia " tunang ? kawan uncle ? siapa ? aku pandang aunty yang dah tundukkan muka dia..dan beralih ke muka khaii..
' kenapa kau terima ? ..atas urusan apa family kau nak tunangkan kau dengan dia ? kenapa khai ? so sekarang ni aku terpaksa jauhkan diri dari kau la ? kalau macam tu aku terpaksa..demi orang yang aku sayang..harap kau bahagia.. '
Aku bangun dari duduk dengan hasrat nak keluar tapi aunty panggil aku.
" Khai..nak pergi mana ? please jagakan ita..aunty tahu khai sayang ita kann..aunty kenal orang tuu..aunty rasa khai pon tahu siapa dia tuu kan ? " aku tahu ? siapa ? saudara aku kah ? Aku mana ada adik beradik..atuk aku kah ? Daddy aku kah ? ehh takkan lah daddy aku nak menduakan mummy..siapa erk ? Aku kenal ?
" Khaii..aunty suruh duduk temankan ita kann.. " ouh aku lupa..aku sengih dekat aunty lepastu aku duduk..
" Siapa aunty ? khai knal ? khai mana ada adik beradik dah..takkan daddy khai kot ?! " Aduhh pening aku pikir mnde ni saja..aunty senyum penuh makna dekat aku sebelum dia keluarr..
Dalam berapa jam lepas tuu..datang lah makhluk allah yang aku sayang nii..group kitaorang..hoho..friendgoals lah katakan..walaupun aku kurang kenal diaorang..kahkahkah..diaorang lepas balik sekolah terus datang sini..bagi semangat dekat khai..bila dia nak sedar..hermm..satu lagi diaorang bagitahu pasal homework..baikkan..ni aku makin sayang nii..diaorang kata dah 2hari lepas kejadian tu sarah tak datang sekolah..alhamdullilah..pindah sekolah terus pon takpee..
" Khai..ita okay ? " aku angguk je bila dengar zulaikha tanya..sedangkan aku tak tahu pon dia okay tak..lagipun doktor ada..
" Zu..aku nak tanya..betulke khaisarah kena bertunang nanti ? " sebak jugak aku bila nak bukak topik nii..tak boleh..kau kena kuat khaii..
" Haah..tapi zu tak tahu laa pulak sape orang tu khai..sorry " kenapa semua orang tak tahu..
" Chill lah bro..lek lekk..tabah lahh..aku tahu kau sayang dia..but ingat jodoh di tangan tuhan..kau tak boleh sesuka hati buat andaian sendiri..ingat tuu " aku mengganguk setuju je bila dengar tazkirah dari ustaz arief jazli..untung zulaikha dapat dia..
" Sabar lahh..kitaorang semua ada.. " best lah dapat kawan macam diaorang nii..beruntung siapa dapat diaorang..dahlah caring..
" Thank korang.. " aku senyum dekat diaorang walaupun itu adalah senyuman yang teramat lah palsu..
" Khai kau balik lah dulu..pergi mndi makan..lepastu datang balik..kitaorang ada " aku pandang haliza..amboi sedap cakap orang..
" Jangab cakap aku jee..korang tu patut balik..mandi dah lah baru balik sekolah..busuk lahh.. " hahaha..tercetus gelak ketawa kitaorang..hebat kan..nasib bilik vip ni kalis bunyi..hahaha..gelaklah korang..
" Dah lah kitaorang balik dulu..kalau kau taknak balik takpe..tapi ingat makan..aku ada bawa makanan nii..petang ni kitaorang datang balik.. " baiknyo lahh soleha..aku dah takleh nak describe apa dahh..diaorang memang baik hatii..luaran je nampak sombong..tulah lain kali tilik dalam bukan luar..ehh maksud aku hati..rambut sama sama hitam hati lain lain.. *^O^*
End khairullah pov
******************
Khaisarah povAku rasa kepala aku berpusing jer..and tangan kanan aku berat..macam ada kepala parking atas tangan aku..kuang hajo tull..dah lah tak bayar..main free free je parking..
Aku celikkan mata..and benda first aku nampak siling putih..aku kat mana..lepas je aku terhidu bau ubat baru aku tahu aku kat hospital..berapa lama dah aku duk kat sini..last aku ingt..aku jawab soalan math dalam buku teks sedangkan cikgu tanya soalan budak darjah 3 ..
Aku pandang dekat sisi aku..ada lelaki..siapa ? Abah kah ? angah kah ? arief ? eh takkan lah arief..arief kan dengan zulaikha...
Aku tolak kepala tu perlahan lahan takut dia tersedar disebabkan aku..aku pandang dekat pintu ada orang nak masuk..siapa ?
" Itaa..syukurlah ita dah sedar.. " zulaikha..dia menjerit sampai tersedar orang dekat sisi aku..aku pandang dia..lahh mamat tu rupanya...and aku pandang luar..masuk lahh kawan aku yang lain..
" Weyh..jangan lah peluk akuu..sakit lah.. " meraung aku dalam kesakitan..aku baru je sedar dah kena serbuu..nasib bukan orang berpakaian serba putih serbu..tahu kan ? alaa doktor lahh..
" Opss..sorry dear..kau dah puas tidor ? buat orang risau ? " amboii mulut kau soleha..dah lah present tak bawak..
" Takpelaa..aku sambung tido balik..kalau kesedaran aku disambut macam nii.. " aku cuba nak baring semula..tapi diaorang sempat ketuk kepala aku...
" Auchh..skit lhh "
" Kau takyah buat kerja gila yaa..kan tak pasal pasal..satu minggu aku kena jaga kau dekat hospital nii " dia jaga aku ke selama ni ? Terharunyooo..
" Hekelehh..siapa suruh kau jaga..cop cop..berape hari dah aku duduk dekat sini . ? "
" 3 HARII !! " Serentak diaorang berlima jawab..
" Takyah lah menjerit gilaa..aku tak pekak lagi..macam mana aku boleh ada dekat sini ? " soalan paling bangang keluar dari mulut aku..sah sah lah aku sakit..budushh.
" Kau demam panas..sebab kau kan allergic dengan kacang ..kau ada makan kacang ke masa rehat haritu ? " Kacang ? mana ada aku rasa..
" Takdee lah ..tapi ada sorang junior ni..form 3 kot..dia bagi aku roti..dia cakap ada orang bagi..aku makanlahh..hehe..mungkin roti tu ada kacang..sebab aku tak check pon..aku terus je makan..sedap woo " ..cerita aku panjang lebar..
" Sedap ? sedap lahh sampai boleh masuk dalam ni..pengsan berhari hari ? sedap ? ke kau dah hilang deria rasa ? herm ? " eh mamat ni..ada lagi kau yee..aku ingat dah lenyap..tapi masa aku tido haritu..aku ada termimpi ada seorang lelaki..bercakap dengan aku..dia cakap dia sayang aku dia nak bakar rumah orang yang buat aku macam ni..siapa erkk ? Dia ke ? sebab dalam mimpi tu muka dia samar samar jee..
****************
~~bersambung~~Amacam?khaisarah dh sdar..abis lh kau khairullah..siapa tunang khaisarah yer?ada watak baru ke?hahaha..jauh lgii..tpi tkut mkin merapu jerr..hahaha..mngarut jee...sarah?dia sdah blik ke planet pluto dia. Biarkn dia musnahkn planet pluto..biarkn dia..hahahaa..pnjang plak mukadimah nyaa..k cauu..
Vote and comments 🖤
YOU ARE READING
[C] Musuhku Mr Instafamous
RomanceInstafamous ? Siapa yang tak kenal dengan instafamous sorang ni..hah nama dia khairullah iqmal..hensem ? bagi semua pelajar memang hensem tapi bukan kepada pelajar perempuan ini..iaitu khaisarah juwita..nama yang sama kan.. Khairullah Khaisarah Mer...