Bab 14

3.3K 172 11
                                    

Khaisarah pov

Dari kfc tad sampai lah sekarang dia langsung tak bercakap dengan aku..aku ada buat salah ke ? Besar ke salah aku ? aku baru je sampai kat kfc tadi..terus dia ajak balik !? come moon ke apa ?!

" Weyhh asal krik krik je ?! " mohon jangan palau aku weyhh..muka dia ya allah..masam mencuka macam aku ni buat salah like bunuh orang jer..kan aku bunuh orang betul betul kan..dah jumpa mangsa nii..

" Tolong lahh jangan kasi aku bluetick weyhh ! Tak kesian ke kat aku ? aku cakap sengsorang je ni !! " Huwaaa cengkerik lalu lagii..aku nak buat apa nii !!?? aku bukan pandai nak pujuk orang..

" Yahh !! Khairullah iqmal !! Stupid boy i talk with you sayang ! " huff..nasib lah airis duduk dekat belakang dengan baby seat dia..dia baru lepas minum susu so aku tidurkan..lega aku bila dengar dia mngeluh..ingat dah ehem ehem..

" Kau nak apa ?? aku tengah drive ni kan.. " lembut je dia bersuara..nampak tak dia memang tak nak bercakap dengan aku..

" Kenapa dengan kau ni ?! aku ada buat salah ke ?! jangan lah macam nii.! " lepas jee dia parking betul betul dalam garaj rumah aku..dia tak nak pinjam kereta aku ke esok ? aku intai dekat laman rumah aku..ouh aunty and uncle ada lagi patutlah..

" Haah..kau memang ada salah. ! " Dia tak keluar lagi dari kereta so dia nak dengar penjelasan aku lah nii..aku ada salah ? apa salah aku ?

" Apa salah aku? " ni buat aku makin bersalah nii..cakap kawan..janganlah macam nii..tak pernah aku tengok dia seserious nii..

" Ask yourself khaisarah juwita!!! " Alamakk !..kalau dia main nama panjang ni memang dia serious..apa aku dah buat !! otak berfungsi lah..ingat balikkk !! ..

Setahu aku..lepas je izham sampai dekat kfc..ouhh izham !! Aku dah ingat..aku janji dengan dia dalam chat yang aku nak datang sorang je kat kfc..lagipun masa tuu izham cakap dia nak balik ! Bukan salah aku..aku pon terkejut gila yang dia datang duduk sebelah aku masa tuu.. ! Lepastu dia siap bohong lagi cakap yang aku suruh dia datang..aku rasa macam nak tumbuk tumbuk je dia tuu..

" Dah habis fikir ? did you remember ?! " aku just angguk dengan muka yang kecewa gilaa..dia mengeluh lagi sekalii..

" A..aku..aku..mintak..maaf..sorry ! memang salah aku..tapi aku tak tahu pon yang izham nak ikut aku..sedangkan..masa tuu dia cakap dia nak balik..maafkan aku ! please.. " ya allah..bersalahnya akuu..dia pandang aku macam nak marah aku..hu hu ~T_T~ dah lah marah aku..mata aku dah panas nii..selalu dia buat aku menangis and..kali kedua aku menangis depan dia tetapi situasi yang berbeza..

End khaisarah pov
********************
Khairullah pov

Sekali lagi ?! aku buat dia mnangis !? kenapa kau lemah sangat lepas kau sedar ni ?!

" Ehh dah lah khai.. ! Jangan lah menangis ! Okay okay..aku maafkan kau.. " apa kau dah buat khairullah ? dah lah depan rumah dia..dalam kereta dia..jangan lah camni khaisarah..

" A..aku banyak..banyak salah hik hik dengan kau..ta..tapi hik hik bu..bukan aku..yang hik hik ajak..ajak izham..hik hik.. " aduhh makin lebat lah pulak..siap tersedu sedan lagi..

" Ye ye..kau dah cite..jangan lah camnii..aku..aku sayang kauu..please.. !! " Ni semua salah budak capang tuu..sampai aku marahkan khai..

" Hah ?! kau..kau..hik hik sayang a..aku ?! hik hik betul ke ?! " aku just angguk je bila dengar dia cakap camtu..dia lap air mata dia and..ketawa.. -_- ingt lawak ker ?

" Hahahaha..ja..jadi suara kau lah tu ?! Waa..masih !! .aku sayang kau jugak..!! " eh..sayang ? aku tak salah dengar kan !?..betul kan..

" Apa ?! Cuba ulang blik.. ! " First time aku tengok dia sebahagia ni depan aku..ouh ouhh you're my princess in my life..

" I..hate..u..too.. " tetiba je aku gelak macam orang gilos..jadi betullah ? ini semua bukan mimpii ! Kan ?! khai pon suka aku ?! so aku tak bertepuk sebelah tangan la ni ..yeayy !

" Betul ?! " dia angguk..tapi tak lama..lepas tu dia masam balik..aduuhh..asal sekejap je bahagia..

" Ta..tapi..lepasni..aku kena tunang dengan orang yang aku tak kenal ~T_T~ see lepas dapat result SPM mesti kita berjauhan kan..mesti kau dapat U lain walaupun kita pilih U yang sama..tak lama kalau aku bahagia dengan kau pon..aku tahu aku banyak hatters kalau rapat dengan kau..cukuplahh sarah dah masukkan aku dalam hospital aku tak nak mende tu terjadi lagi.. ! " kau buat scene sedih lagi ..kenapa kau ni khaisarah ? asal kau lemah sangat ?! ni bukan khaisarah aku !.

" Tak..kita usaha sama sama mana tahu kita dapat U yang sama ? kan..khai cite lama tu takyah dikenang..just hidup cara baru..kau tak banyak hatters pon..itu semua perasaan kau..diaorang memang takleh tengok orang bahagia kan..macam kau cakap dulu..dah lah jom masuk..nanti umi kau tanya pulak kat aku.. !! " Hermm..senang aku bila nampak dia senyum..and gelak balik..aku sayang kau khaisarah..sayang sangat sangat..kalau boleh aku nak ikat kau sampai bila bila..

" Dah tu ? kau cakap nak guna kereta aku ? Tak jadi ker ?! " ouh aku lupa nak bagitahu hoho..

" Jadi..tapi mummy and daddy aku ada lagi dekat rumah kau..so nanti aku bawak balik..tu pun kalau kau bagi la.. " aku just senyum je bila nampak dia angguk..lepastu aku keluar dari kereta diikuti dia..ouhh aku tak lupa pon pasal airis..aku angkat dia khaisarah dah tunggu aku depan pintu rumah dia..

End khairullah pov
*****************
Tok tok tok..

" Assalammualaikum..kitaorang dah balik.. ! " sapa khaisarah sampai lah ada seorang lelaki yang baru lepas makan bukakan pintu...

" Wa'alaikummusalam..ouhh ita dah balik ingat taknak balik dah..ye laa..sibuk berdating ! " Tak guna punya abang..dia perli aku..aku just jeling dia and jemput khairullah masuk..

" Ehh khai pon ada ? marilah duduk dekat sini dulu.. " sapa puan norizan ibu kepada khaisarah..airis ? bunda dia dah ambil sebab airis dah tido takut terjaga..khairullah hanya mengikut sahaja jejak khai..

" Maaflah aunty uncle umi abah..kitaorang lambat sikit..Teluk chempedak kan jalan sesak sikit..tu laa lambat..tapi tak de laa sampai maghrib kan..hehe " khaisarah menerangkan kejadian yang berlaku di jalan raya sebentar tadi..kita kembali ke studio..uhuk uhukk..saya bergurau jee..

" Takyah lah panggil aunty dengan uncle..panggil je mummy and daddy hahaha kan bang kan.. " tegur pn hasma dan ketawa bersama yang lain..sikit pon kitaorang tak faham apa yang diaorang bincangkan..

" Haah betul tuu..khairullah pon..kn umi dah pesan..jangan panggil aunty..panggil umi and abah..nak kena dia nii.. " eh eh..aku pulak yang kena -_- .. saja lah nii..

Kitaorang just angguk je bila diaorang cakap takde geleng geleng..

" So ita..ita kena tunang tiga minggu lepas SPM.. " so tnggal berapa bulan je lagi ?! apa nii..tak sukaa lah..aduhh..nanti takleh lah aku nak bergurau dengan khairullah lagii.. herm

" Kenapa cepat sangat abah ?! Kan ita belajar lagi..tunggulah ita masuk U dulu.. " hoho..tupun kalau dapat..

" Takde takde ..keputusan kitaorang muktamad.. " alalala..dah lah aku tak kenal mamat tuu..aku angguk je laa..tak kan nak gaduh ayah anak depan tetamu..

" Hermm..okay laaa..ita nak naik atas..esok sekolah ..nak siapkan homework assalammualaikum.. " aku salam kakak angkat aku umi abah and mummy..and lambai dekat diaorang ..

So terpaksalaah khaisarah angkur dengan perintah kedua ibu bapanya..kan best kalau aku dapat khairullah..hermm..

********************
~~bersambung~~

So lpsni?nk buat cmne erkk??idea gua kering lorhh..mohon bri kerjasama anda..haha..anda nk bab seterusnya boleh chat sy ye..wassup kee dm ig kee message kee..lps tu..silalh bgithu username skali..nnti snang sy nk tag anda..masihh..

Vote and comments💕

[C] Musuhku Mr InstafamousWhere stories live. Discover now