" sebenarnya , saya dah lama tahu..hehe saje je tak nak bagitahu sayang..well you know me..saya akan dapatkan apa yang saya sayang sampai berjaya.. " terang dia dekat aku..ya allah kau nii..ada yang kena hantuk kat dinding nanti..
" So awak yang plan ? Awak tahu tak..saya ni sampai nak menangis semalam bila abah cakap camtu..saya tak nak tinggalkan awak..you know how much i hate you !? " terang aku dengan marah..aish dia ni saja je..boleh duk senyum senyum lagi..ada makan siku kan..aku jeling dia..
" I love you untill my last breath..sorry kay.. ? " ehh senang je nak mintak maaf..aku sampai nak lari masa majlis tu berlangsung nanti selagi aku tak tahu siapa tunang aku tuu..
" Love laa sangat. ! " jeling aku lagi sekali..biar dia tahu aku memang sakit hati dengan dia ni..memang sakit hati sangat !! sabar je laa..
" Dah laa nak masuk dalam..kawan kawan dah nak balik ! " Sekali lagi aku marahkan dia..eleh..biar arr..dia tahu apa..nak sakitkan hati orang je yang dia tahu..menyampah..
" Sayang ! Sorry kay ! " dia mintak maaf lagi..aish bab bab merayu ni laa yang aku lemah..aku naikkan tangan aku dengan simbol 'ok' ..dia pon lari jalan sebelah aku..
Masuk je rumah semua mata pandang kitaorang..aish , adalah ni nak tanya apa..tengok muka sorang sorang pon dah tahu..nak nak bff aku terpamer banyak soalan dekat muka diaorang..aku mengeluh..
" So ? tak nak explain kat kitaorang ? " tanya zulaikha memecahkan kesunyiaan..dengan kening saja dijongketkan ke atas banyak kali..
" Ask him " aku tunjuk khai pastu aku blah ke dapur pergi kat umi ngan mummy..huhuu bahagia nya rasa..orang yang aku paling benci dulu dah nak jadi tunang aku..tak percaya betul haishh..menyesal pulak gaduh ngan dia dulu..
" Amboi happy benar anak umi nii.. " tegur umi mematikan lamunan aku haih baru nak sampai ke bulan..ada je pengacau..
" Macam mana tak happy izan kalau dah suka sama suka tuu.. " aish mummy nii..makin blushing aku ni nanti..aduhh...ada je nak kenakan orang..
" Alaa umi ngan mummy nii..janganlah malu ita.. " umi ngan mummy ketawa serentak..kelakar ke ayat aku tadi ? Aku rasa tak..herm..pelik nii..
" Umi..nak tanya pasal london tu betul ke ? " tanya aku nak kepastian..laa kan si khai plan..mana tahu menipu jugak ke..
" Tak pun..tu saja je..awat nak pergi jauh jauh..aduh laa budak nii.. " mummy yang jawab..aku pulak yang gelak..ye laa aku tanya umi mummy yang jawab..aduh kelakar...
Haih..mummy umi..i love both of you..sayang sangat sangat..huhuu..
SKIP
Harini aku dah sah jadi tunang kepada khairullah iqmal..tunang key tunang bukan isteri lagi..huhuu..macam tak percaya jee..kawan kawan aku semua over sampai nak menangis pon ada..katanya tak boleh nak lepak sesama dah..apa laa..aku baru tunang..bukan nya bini lagi..
Sesi bergambar sekejap..lepastu makan makan..khai asyik berkepit dengan aku je..rimas betul rasa..aiyyan pon dah naik jealous dengan aku..sebab papa dia asyik dengan aku..aduh dua orang ni..perangai bebudak..
" Mama..tengok papa tu !! Dia kacau aiyyan nak main dengan aiyis..sanalahh papa !! tadi dengan mama !! bila aiyyan main ngan aiyis sibuk pulak datang !! " nak tergelak aku..bila aiyyan tolak muka khai..aku yang suruh khai pujuk aiyyan sebenarnya..dah dari tadi monyok je..
" Aiyyan..kan mama dah cakap jangan gaduh gaduh..papa nak say sorry tu kan.. " pujuk aku pulak bila nampak diaorang mula tarik muka antara satu sama lain..ya allah khai pon satu..tak nak mengalah langsung..dia tu dah besar..mengalah laa..aduh..
YOU ARE READING
[C] Musuhku Mr Instafamous
RomanceInstafamous ? Siapa yang tak kenal dengan instafamous sorang ni..hah nama dia khairullah iqmal..hensem ? bagi semua pelajar memang hensem tapi bukan kepada pelajar perempuan ini..iaitu khaisarah juwita..nama yang sama kan.. Khairullah Khaisarah Mer...