Bab 20

2.9K 159 4
                                    

" Khai.. " dengan pantas aku pandang manusia yang berani memanggil nama peloles aii nii..eh..gurauu..

" Siapa tu ? " Aku pandang tempat yang dia tunjuk pulak..ouh dia tunjuk budak tuu..

" Err..tu adrian..aiyan this is my friend izham..izham , ni adrian.. " lepas je aku kenalkan diaorang si adrian ni pergi menyorok belakang aku..aishh ni kes apa pulak..aduhh..

" Err..dia segan kot..hehe..by the way..mana air aku ? Lama aku tunggu tau tak.. ! " Eish..kau nii..depan budak tuu..behave laa sikit..aduhh..jangan tunjuk perangai gila kau tuuu..

" Ada ni haa..tak sabar sabar macam air dia tu boleh hilang..err..haa kau nak buat apa dengan budak tuu ? " aku ambik air yang dihulurkan oleh izham..aku tak minum lagi..biar explain pasal si rayyan ni dulu..

" Aku nak bawak dia lari pergi thailand pastu kahwin kat sana..sebab tak boleh kawin kat sini dia belom cukup umur lagi..tak ke naya aku ditibai dengan mummy dia nanti.. " adrian dah ketawa terkekek kekek sebelah aku..aku tak tahu laa kenapa..nak cakap dia tak faham kan..dia faham sikit je..aku pandang si izham..ouh patutlah..dia buat muka duckface depan aku..nak ngajuk arr tu ada aku kisah..

" Elok elok laa..ada kan yang balik mengesot nanti..haa..orang tanya leklok dia memain lak !! " waaaa abang izham dah warning..heheee..

Aku pun cerita lahh dekat si izham ni dari A ke H..alaa pendek je cite tuu..aduhh nak suruh aku tokok tambah lagi ke ? penat aku nak memerah isi otak..izham pun meng'o'kan mulut dia tu tanda faham..

" So..aku ingat nak tolong dia cari mummy dia..aku tak pasti..kalau mummy dia cari dia kan..mestilaa pihak mall buat announcement yedok ? ni tak de satu pon ? Ke kes buang ? kalau buang..sayangnyaa dah lahh adrian ni comel..kalau betul laa kes buang aku nak jaga dia ni..dia pon okay je dengan aku.. " pandang adrian yang tengah minum air khai..ehh air aku ? omg ? suka suki je dia ambik air akuu..allahuu .

*********************

Izham pov

Aku dengar penjelasan khai dengan begitu khusyuk sekalii..satu je aku tunggu..tunggu dia minum air tuu..herm..entahlaa..si sarah cakap air tu special untuk khai..what ever..

" Kalau betullah kes buang aku nak jaga dia nii..dia pon okay je dengan akuu.. " khai pandang budak tuu apa nama dia..adrian haa adrian..aku pun ikut pandang..what ?! di..dia miminum air tuu ?! habislahh akuuu..camne nii ?! mesti khai marahkan aku kalau tahu mende ni terjadikan..baik aku cauu duluu..

" Err..khai..aku nak pergi tandas jap.. "

" Nak suruh aku tunggu ker ? " aduh mak ai..asal jadi gelabah sangat ni..macam buat kesalahan besar...

" Eyhh..takpayah laa..aku balik terus..kau pergi laa dekat geng kau..bye.. " terus aku blah dari situu..aduh..satu je..aku kena cari sarah..yeahh..finding sarah..

**************************
" Aiyan..jom kita pergi kat kawan kawan akak.. " aish..budak nii boleh pulak dia tertido dekat situu..waduh waduhh..

Aku tetap cuba kejutkan dia..aku tepuk perlahan pipi dia..cubit pipi dia..cium dia..kacau dia..aishh parah budak nii tak bangun bangun..

" Aiyan..aiyan..adrian ?! you hear me right ?! open your eyes dear.. !! please.. ! " ya allah..kenapa niiii..bangun laa aiyan..

" Khai " tersentak aku..aku pandang dia dengan mata yang berair tunggu masa jee..

" Eh..kenapa dngan kau ni ? khai ? Are you okay ? who's that child ? "

" Khai..tolong aku please..aku tak tahu tetiba je dia nii pengsan..aku ingat dia tidur..puas dahh aku kejutkan dia..help me..khai.. " lepas je aku merayu dekat khai cepat cepat khai pergi kat adrian..dia beri beg aku kat aku..pastu dia angkat adrian..memang sah adrian tak sedar..muka dia pucat weyh..tadi okay jer..

" Cepat laa..tak ke naya budak ni ? Jom pergi hospital.. " dengan kelajuan maksimum kitaorang berjalan ke tempat letak kereta aku tak tahu ape apa dahh..yang aku risau adrian..kenapa aku risau sangat ni..aku rasa macam ada sesuatu dekat adrian yang buat aku risau nak matey..

Kami bertarung dengan lampu isyarat dengan jame nya lagi..akhirnya sampai jugak..nak sampai satu jam aku duduk dalam kereta..cepat cepat aku turun panggil nurse..

Nurse and doktor bawa adrian ke bilik kecemasan..ya allah..risau nya aku..hati ni dari tadi berdetak..haa jantung kau jangan nak ambil kesempatan kat sini..aku pengsan dekat sini nanti aku cincang cincang kauu..biar kau takde dalam dunia ni...ehh bila pikir balik..nanti aku pon takde yedok ?

" Khai..duduk laa dulu..budak tu okay..haa kalau semput kau datang nanti camne ? tak ke dua orang aku kena pantau ? Aish..tarik nafas lepas..tarik lepas..haa cuba tenangkan fikiran..aku takkan tanya pasal budak tu laaa..chill..nanti kau dah sedia story je..i always with you..haa satu lagi..aku dah bagitahu diaorang yang kita balik sebab emergency nii..diaorang tak kisah..haa sabar yee aku ada.. " aku rasa tenang bila duduk sebelah dia..aku tak tahu kenapa memang tenang..hati aku yang berdetak buat lagu rock tadi dah slow slow berhenti jadi lagu balada..aku slow slow dengar dia bleber kat aku..tapi mata aku tak lepas dari bilik kecemasan yang ditempatkan adrian tadi..

' Adrian please be strong..you must strong..i'am sorry cause me you became like this..you can't find your mummy if you don't wake up..please..i will take care of you..akak akan cari mummy aiyan..kalau tak jumpa jugak..aiyan tinggal dengan akak..i will..i will do my best to be like your mummy dear.. '

" Khai..aku dah call umi abah..nanti dia datang..kau sabar ya..berdoa banyak banyak.. " khai..dia banyak bantu akuu..herm..kan best kalau khairullah iqmal tu tunang kepada khaisarah juwita yang digilai ramai...eh eh..terangkat bakul sendiri lak..

" Who that child parents ? " Dengan serta merta aku pergi ke arah doktor tu..

" I..i was his mummy..macam mana dengan anak saya ? " Kisah apa orang nak cakap apa..biarlaaa..aku tahu doktor ni macam tak percaya..

" Your son poisoned..dia ada makan or minum apa apa tadi ? " mana laa aku tahu..aku jumpa dia..eh jap jap..dia ada minum air aku..air yang izham bagi dekat aku..takkan laa iz ? izham nak racun aku ?! tak guna punya izham....

*********************
~~bersambung~~

Disebabkan bts comeback rara pon update..bahaha..biar dah dua hari lps diaorg comeback..bahaha .

Vote and comment💕

[C] Musuhku Mr InstafamousWhere stories live. Discover now