Bab 4

4.9K 242 12
                                    

Aku malas nak layan dua malaun yang dari tadi duk selfie je..aku pon selfie jugak tapi ada time dia..baik aku makan..dari tadi lagi si minah tu tak sampai sampai..sesat ke ?menyesal pulak aku tinggal diam.huff..

" Sampai hati korang tinggal sahabat mu yang comel nii..tak takut aku kena ambil dengan bangla bangla tu semua ke.. !? "panjang umur..

" Tak takut pon..perghh comel ?! haha kau buat lawak ke doe ? Haha.. kelakar kelakar.. sesuai ape muka yang COMEL ni dengan BANGLA tu semua.. cantik doe.. sesuai sangat sampai ke jinjang pelamin.. " hambik engko..dia jeling aku..minta simpati dengan arief dengan zulaikha lah tu..dua orang tu tengah syok berselfie jangan kacau..

" Kau pehal ha. ! dari tadi lagi nak cari gaduh.. cukup lah dekat sekolah jer kita gaduh.. kat sini public weyh.. jangan sampai aku jadi cam singa kan.. tak pasal pasal aku terkam kau masuk kandang singa..huff " perghh .. dia sindir aku balik..siap singa bagai..

" Kau dah kenapa siap nak tukar jadi singa bagai.. ha bertukar lah engkau sekarang.. patik nak tengok sikitt singa tu cantik ke idokk " kahkahkahkah..dia dah bangun dari duduk weyh..aku nampak dia tengah kepal penumbuk..

" Kau memang menguji kesabaran aku lahh.. "

" Haah kenapa..aku menguji kesabaran kau..nak tengok jugak kau ni cukup kasih sayang ke tak ha ? nak bergaduh je..! " aku tengok dia dah duduk balik and diam ..aku salah cakap ke ? err ? muka dia dah merah weyh..aku rasa dia nak nangiss..

" Haah..yep memang aku tak cukup kasih sayang.! kenapa kau nak tolong bagikan ?!memang apa yang kau cakap tu semua betul !! Umi aku dia sayang abang aku lebih dari aku..aku tahulah abang aku tu bijak..abah aku ?! dia lebih pentingkan kerja dari anak dia ni.. tiap tiap hari aku balik bukannya ada orang pon.. !! puas ?! " dia marah doe..kuat plak tu nasib kat sini bising dengan bebudak..aku je dengar..dia dah menangis weyh..apa aku nak buat..

" Eh sorry sorry..aku takde niat nak babitkan family kau "

" Herm..haha kau buat lawak ?! Kau takde niat ? asal tadi kau yang beria tanya aku hah ?! " aduh makin kuat lah pulak dia menangis..aku apa lagi peluk lah dia..

End khairull pov

Khaisarah pov

" Haah kenapa..aku menguji kesabaran kau..nak tengok jugak kau ni cukup kasih sayang ke tak ha ? Nak bergaduh je.. ! " ayat tu buat aku terduduk serta merta..dan aku rasa mata aku panas..tak lama lagi akan ada air yang menitis..aku tak pernah lemah depan sesiapa pon..

" Haah..yep memang aku tak cukup kasih sayang. ! Kenapa kau nak tolong bagikan ?! Memang apa yang kau cakap tu semua betul !! umi aku dia sayang abang aku lebih dari aku..aku tahulah abang aku tu bijak..abah aku ?! dia lebih pentingkan kerja dari anak dia ni..tiap tiap hari aku balik bukannya ada orang pon.. !! puas ?! " aku tak tahu nak cakap apa lagi..air mata yang lama tak mengalir sudah mengalir dekat depan musuh aku sendiri..siapa sangka aku nampak lemah depan musuh aku..peduli apa orang nak cakap aku tak kisah..asalkan aku dapat lepaskan apa yang terpendam selama ni..

" Eh sorry sorry..aku takde niat nak babitkan family kau "

" Sorry ? ..haha kau buat lawak ?! Kau takde niat ? Asal tadi kau yang beria tanya aku hah ?! " And automatik aku tak bergerak..dia..dia peluk aku..aku nak tolak dia tapi aku rasa selesa bila dia peluk aku..aku rasa aku dilindungi..aku apalagi nangis lah biar habis baju dia basah..

Aku rasa macam aku diperhatikan je..so aku tolak dia dan bangun..aku terus berjalan tanpa pandang belakang..satu je tempat yang aku nak tuju tandas..yep tandas..aku nak basuh muka..

5minit aku dalam tandas..muka aku sembab aku kisah apa..yang penting aku nak balik..aku keluar dari tandas and ada orang tarik tangan aku..

" Lepas lah..kau nak apa lagi..tak puas ke hah ?! " aku tabur kan semua amarah aku dekat dia..kisah apa..

" Aku nak minta maaf..please forgive me.. " khai merayu..bukan selalu dapat tengok orang merayu..

" Ok aku maafkan kau..sebab tu je..yang lain aku belum maafkan lagi..aku ingat kata kata kau wahai khairullah iqmal ku sayang !! .. dah lepaskan aku aku nak balik " takpe..ada ubi ada batas lain hari aku balas..kau tunggu je balasan aku..

" Aku..aku balik dengan kau ? " whatt !..

" Eh eh..kau ni amnesia ke apa ? dah zulaikha aku nak campak dekat mana ? Fikir tu pakai otak bukan kepala lutut..sedar sikit ! "ambik kau..mood aku memang takde dari balik sekolah tadi lagi..sakitnya hati akuu..ingatkan pergi jalan dapat tenangkan fikiran..

" Please khaisarah juwita..aku dah suruh arief hantarkan zulaikha..diaorg tu tengah syok lagi tu..dah tak ingat orang lain dahh " dia main nama panjang pulak..balas dendam nampak..aku ada idea..haha..

" Boleh..tapi ada syaratnya.. " aku tengok muka dia dah cuak..lek lah..aku nak suruh kau bawak kereta and belanja aku makan je..bukan suruh kau terjah masuk kandang harimau tu..

" Apa dia ? Kalau syarat kau tu sampai ke langit baik aku balik ngan teksi " eheh..main main tul mamat ni..aku apa lagi jeling dia..

" Senang je..kau bawak kereta..and belanja aku makan..that all.. " senang kan..bukan nya susah sangat..aku ambik kunci kereta dalam beg and bagi kat dia..

" Oklahh..senang je..tapi aku pilih kedai makan key ? " Aku malas nak layan dia..terus aku jalan tinggalkn dia sengsorang..malas nak layan..aku jalan sampai lah dekat tempat aku parking kereta..

Dia bukak kunci and aku pun masuk..satu je aku nak buat sekarang ni..nak tido..dah lah sejuk memang sedap tido..sebelum tu aku usya ig dulu..

Ada orang tag aku..huff..zulaikha rupanya..aku pon bukak lah gambar..eh eh..gambar dia dengan arief je..tapi tag aku dengan mamat tu..captionya berbunyi..

' duaorg lagi tengah syok bergaduh😑💩 '

ni tak lain ni mesti kerja si arief..confirm dia yang main ig zulaikha..kalau tak takdenya caption macam tuu.. 145 like ..huff..tengoklah hengko esok ye wahai arief jazli..siap kau..kerusi melayang atas muka kau nanti..tak kerusi meja..tak meja almari belakang kelas tu..hahaha..tengoklhh..

***************
~~bersambung~~

Bab seterusnya..khai dengan khai akan bergaduh u olls..nantikan lah ye..harini tak sempat nak buat smpai bergaduh..sebab masa tidak mengizinkan..homework banyakπ_π

[C] Musuhku Mr InstafamousWhere stories live. Discover now