💮Special Chapter💮

3.5K 132 25
                                    

3years later...

" Mama..i want an ice cream..please.. " rayu sikecil yang sudah berumur 5 tahun..meminta simpati dan anggukkan daripada si ibu..

" Nope..minggu ni dah banyak kali makan ice cream..nanti gigi hilang baru tahu.. ! " marah si ibu bersama gelengan dan uguttan..tetapi ugutan tersebut tidak menakutkan si kecil malah dia pergi memujuk si ayah pula..

" Papa ! Ice cream please " pujuk si kecil

" Haih..papa memang nak bagi tapi tengok mama tu..dah berapi satu badan " gurau si ayah bersama gelakkan halus..

" Alaaaaaa..nakk !! Okay okay..i am promise yang ni yang terakhir untuk bulan ni..please.. " pujuknya lagi tak mahu mengalah..si ibu dan si ayah dah tak tahu macam mana nak selesaikan masalah si kecil yang sukakan ice cream..

" Okay..mama belikan aiyan ice cream..but keep your promise..kalau mama nampak aiyan makan ice cream mama ambik ice cream tu dengan aiyan aiyan mama kasi buang !! " yep..itulaa adrian..dan itulah khaisarah dengan khairullah yang tengah jalan jalan ambik angin dekat pantai telok chempedak..happy family lah katakan..

" Ok..i will " terus tersenyum riang khairil alief dan berlari anak menuju ke gerai aiskrim yang berdekatan..

" Awat sayang ni garang sangat ? makan apa ha ? " Tanya khai dan memandang juwita sambil berjalan mengikut gerakkan si kecil..

" Amboiii..cakap orang garang ye " aku mencubit perut khai..hah cakap aku garang lagi dia mengerang kesakitan..hehe..

" Aduh duh duh..sayang sakitlaa..ni jari ke sepit ketam ? " Amboii ajak bergurau lagi..haish memang nak kena nii..

" Aduh ! Okkk sayang tak garang.. " hah tahu takut..ngeh..aku lepaskan cubitan tadi..eleh orang cubit slow je..tu pon sakit..

" Biy..mana aiyan ?! " Aku terleka sekejap je dah hilang..cepat betul..haih mana budak nii..dia mana tahu pape..huwaaa anak aku hilang..

" Haish cari laa leklok..kan tadi ada kat sana,ha jom jom kita pergi cari kat sana " dia menarik tangan aku pergi ke arah tempat dimana aiyan beli aiskrim tadi..

Khai bertanya kepada penjual aiskrim dan menunjukkan gambar aiyan..mata aku tak berhenti mencari aiyan , aish budak ni mana lah pergi..

Khai tengok aku dengan muka sedih gilaa..jangan cakap bad news..huwaa anak akuu..aku pasang muka berharap kat dia..dan jawapannya dia geleng kepala dia..

Prakk bunyi kaca pecah hanya aku sahaja yang mendengarnya..perghh remuk gila hati aku..khai mengenggam tangan aku..

" Jom kita cari kat lain..sayang sabar ehh.. " aku ikut je jejak khai..perghh rasa macam nak menangis je..

Haih makin lama makin jauh kitaorang dari tempat tadi..haih khai nii nak mencari ke nak lari ? tak sayang anak ke ? aku memberhentikan langkah kitaorang

" Cop cop..biy kita dah jauh dari tempat tadi , cakap nak cari aiyan " aku pandang anak mata dia dalam..

" Err..kan kita dah cari tadi , takde pon kan ? " Khai melarikan anak mata dia dari pandang mata aku..

" kita balik dulu bagitahu ummi abah mummy ngan daddy okay ? " aku menggeleng gila ke ? Anak hilang kita nak balik ? Air mata aku mula bergenang khai nampak risau..

" Ehh sayang jangan la nangis..ok ok biy janji lepas bagitahu diaorang kita sambung cari lagi okay ? " khai genggam tangan aku erat nak salurkan semangat maybe ngeh..

" Biy , kita report polis jom.. " pujuk aku tapi dapat gelengan dari khai..

" Sayang , listen here kalau kita pergi balai polis pon sia sia je sebab dia akan cakap puan dan tuan kena tunggu 24jam dulu baru boleh buat report " pujuk khai..betul jugak semua tu so aku just ikut dia..

[C] Musuhku Mr InstafamousWhere stories live. Discover now