Teluk Chempedak
Dari dalam kereta sampai lah dekat sini kita orang tak bercakap pon..aku nak jalan jauh dari dia tapi tulah..dia pegang airis tak boleh jauh jauh..airis pon dah rapat dengan ' paksu ' dia..siap gelak terkekek kekek lagi..dah lah baju kitaorang sama , warna je lain...mesti orang cakap kitaorang family bahagia..huwaa aku baru 17 tahun weyhh muda lagii..
" Khaii..kau tahu kan lagi dua minggu kita nak spm " aku just angguk je bila dengar pertanyaan dia..aku pandang dia..ehh kenapa muka masam je nii like nak nangis , apa yang aku buat ni ?? Aduhh..
" Nanti mesti kau busy kan..ye laa kau kan dah nak bertunang nanti " aduhh ni aku nak nangis jugak nii..
" Walaupun kita selalu gaduh kan..aku nak cakap yang aku sayang kau..aku nak kita tetap jadi kawan walau apa pun yang terjadi please.. " dia merayu..aduhh mata aku dah berair nii..nak jawab apa..hermm..
" Aku tak kisah kau terima aku ke tidak..but please jangan berhenti bergaduh dengan aku ye..lepas ni aku tak payah rindu kau dahh.. " aku rasa ada air mengalir dekat pipi aku..cepat cepat aku kesatkan..aku ambil iphone dalam beg aku..aku bukak kamera dan tangkap gambar kitaorang..
"Friends?"aku hulur tgn aku dpn dia..dia pndang tgn aku and muka aku..dia hulur tgn dia and senyum kt aku..
" Friends ! " yeayy !! dia sambut tangan akuu..maknanya kitaorang tetap berkawan walau apa pun yang terjadi..see cepat je kitaorang berbaik nantii gaduh balik..
End khaisarah pov
*****************
Diaorang berjalan di persisiran pantai..ramai orang tengok ke arah diaorang..sweet lah katakan.." Khai..besok kau pergi sekolah dengan aku ? " Khairullah menanyakan soalan kepada khaisarah dan memberikan airis kepada khaisarah..
" Kereta kau ? Aduhh dahh zulaikha ?? " tanya khaisarah kembali..gilo kee nak lempar mana si zulaikha tu ? Tak pasal pasal kena beleber dengan si arief tu nanti..
" Kereta aku kan rosak..mummy aku dah hantar kat bengkel..nanti aku suruh lahh si arief ambilkan zulaikha.. " haihh..bolehlah wahai khaisarah..khaisarah pandang khairullah dengan berfikir..
" Hermm..boleh lahh..lepas kau hantar aku , kau bawak balik kereta aku tauu..pukul 7:00 pagi .. datang rumah aku..lewat satu minit aku taknak datang sekolahh.. " ugutan khas dari khaisarah..bukan boleh ambil mudah bila khaisarah mengugut..
" Ikut kau lahh..asalkan aku pergi dengan kau..kita kawan kann.. " gelak mereka berdua disaksikan oleh pelancong yang lain..
" Airiss..tengok paksu airis nii..suka kuat kuat sampai orang tengok.. " adu khaisarah dekat budak yang berumur dua tahun..yang tak tahu pape..
" Eh ehh..kenapa paksu yang kena plak ?! Maksu lah buat muka macam tu..kelakar lah.. " gelak dia lagi..aduhh buat malu jee..aku ketuk kepala tu kan..sia sia je hidup 17 tahun selama nii..
" Senyap lah !! ..orang tengok lah kau ni kan. !! ada dapat penampar free nnti ! .. " hahh kan khaisarah dah tukar jadi singoo baru hang tauu
" Orang ajak bergurau jer..nak naik tangan je kerja kau yee ?! Dahh lah pakai baju sama..tiru je tau "
******************
Khaisarah povSesedap sotong celup tepung je dia cakap aku tiru diaa..eii tah tah dia yang tiru aku dulu..
" Sedap nyoo mulut kau yee..aku tak tiru pon lah mentall..lekuk kann.. " dia bagi aku pandangan kosong..aishh geramnyaaa.. !! Nak je aku luku luku kepala dia..smackdown dia dekat sinii..ishhh geram betul !!!
" Kau tiru akuu..see aku pakai baju ni duluu..bar kauu.. ! Tak yah nak tipu lahh wahai khaisarah juwita ku sayang ! " Aduh geramnyaa akuu..
" Kau tengok sinii..aku dengan airis pakai baju nii..aku dua orang..kau sorang so kau tiru KITAORANG dulu !! " aku tekankan perkataan kitaorang tuu..biar dia tahu siape betul..
" Aku dlu "
" Aku "
" Aku "
" Aku "
" Maaf ye dik..tak malu ke gaduh depan anak ? Dia kecik lagi tak tahu apa apa ..dia tengok mak ayah dia gaduh pun pening..dah dah lah gaduhnya..ramai lagi yang tengok tuu.. ! " Huwaa..malu weyhh ada orang tegur..huwaa dah lah cakap airis ni anak kitaorang...malunyaa..
" Maafkan kitaorang ye makcik..salah dia ni haa..takpe takpe kitaaorang cuba settlekan ye..terima kasih sebab tegur kitaorang makcik.. " what ?! salah aku ?! aishh anak orang tul lahh..nak je aku tumbuk dia dekat sinii..lepas je makcik tu pergi..aku jeling diaa..ambik lah kau menang..harini hari kau..esok lusa hari akuu..tengok lah kauu kat sekolah nanti aku balas balik..
" Ambiklah..you win ! But aku pakai baju ni sebab aku rasa nak pakai..aku tak tahu pulak yang kau pun pakai baju nii !! ..bengapp !! hate u ! "
" But i love u " dia wink dekat akuu..jangan lah buat aku tergoda weyhh..lemah lutut akuu..
" I hate u more !! "
" I love u too !! " eii geramnyaa..aku tinggalkan dia..saje je nak buat aku tergoda..tahu lah sem..aku ingat dia kejar aku ke apa..tapi dia tengah jalan sambil tangan kanan masuk dalam poket seluar dia..eii saje je dia nii..
Aku jalan pandang depann..malas nak layan dia..geram rasa geram..you know geramm !!..
Gedebukkkkk !!
Aduhh macam nangka busuk jatuh je aku nii..dah lah aku pegang airis..nasib airis tak nangis and tak terhantuk..ni sape pulak kacau akuu..
" Ehh..maafkan saya cik..saya tak nampak..sorry ! " nasib dia mengaku kalau blahh macam tu je..tengok akuu kejar kauu..mati aku kerjakan..
" Ehhh..takpe takpe..salah saya jugak sebab tak pandang depan " aku senyum and pandang muka dia..ehh macam kenal..
" Khai ?! woii lama gila tak jumpe kau gila..ni mia ehh ?! Apa khabar kau sekarang ? " lahh si capang ni rupanya..tada guna..
" Tak guna kau izham..kau tinggal aku macam tu jee..kau muncul balik..aku sunyi tauu takde rakan sebengap kau nii..haah airis..kau pindah masa airis 3 bulan tauu..sekarang dia dah 2 tahun..see dah 1 tahun kau menghilang..aku baik jerr..kau dengan sape ? " biarlah aku bersembang dengan dia nii..berape lama dah tak jumpe..terlupa aku tentang khairullah..ke mana dia pergi tahh..malas lah nak layan -_-
" Aku camni je laa..sorang je macam tak kenal aku..kau dengan siapa ?! makin berisi kau yee..dulu bukan main sekeping lagi..haha.. " sedap nye lahh kau mengutuk aku yee..dengan selamba badak je aku ketuk kepala dia..
" Kau perli aku ke camne ? Aku memang camni eh..kan naik kaki atas kepala kau kann..baru tangan je tuu..kau memang patut alone pon..tak layak nak berkasih bagai..tak sesuaii..aku datang dengan.. " belom habis aku nak bermukadimah depan izham nii ada makhluk datang..aishh baru muncul ye kauu..
" Tunang dia "
****************
~~bersambung~~Jeles ke abang khai oii..siap ckp tunang bgaii..nmpk sngt menipunyoo..::>_<::watak bru dh mncul..mula mula je baikk..nnti keluar lhh setan dioo..haha...klaa cauu..
Vote and comments💕
YOU ARE READING
[C] Musuhku Mr Instafamous
RomanceInstafamous ? Siapa yang tak kenal dengan instafamous sorang ni..hah nama dia khairullah iqmal..hensem ? bagi semua pelajar memang hensem tapi bukan kepada pelajar perempuan ini..iaitu khaisarah juwita..nama yang sama kan.. Khairullah Khaisarah Mer...