Bab 15

3.2K 164 5
                                    

Macam biasa aku bangun pukul lima pagi..solat subuh dulu..lepastu mandi siapkan beg..and turun makan..sementara tunggu driver aku sampai..ehh guro jerr bukan driver khai haa..aku main ig luu..bukak wassup..semalam bukan aku buat homework pon..aku tido jerr..bukan selaluu hahaha banyak pulak orang tag aku semalam  huhu..biasalah  fans suka tag ig aku kat pic dia..kelakar an ? kelakar ? not..sebab aku pon buat camtuu..korang pon kan..hahaha..adq satu gambar ni aku tertarik..gambar aku khai and airis..khai lah semalam dia suruh mat salleh mana entah tolong snap kan gambar kitaorang ..caption ' family bahagio💓 ' bahagia lah sangat..

Haa ni lagi sorang tag aku..gambar aku dengan dia..takyah bagitahu pon mesti korang cam kan..aduhh asal lambat sangat izham lah si capang tada guna tu ' meet again🍃 ' again ? Hoho..ye laa dia kan nak masuk school dekat aku..

Bukak wassup banyok nyoo..banyak dari group kelas , group bangtan girlzz , group kpop..ehh terkantoi..haha..aku memang minat kpop tapi sikit lah..aku suka kim woo bin wuu..dia sem bhaii..terabur iman saya uhukk..okk abaikan hahaha..

Bangtan girlzz👭👭

Eikha👭
Korang !!
8:35 p.m

Soleha👭
Kenapa ? kenapa ? khai hilang ke ?
Rumah terbakar ke ?
kucing terbang ker ?! tell me what happen ?!
8:35 p.m

Haliza👭
Haah apa yang terjadi nii ??
kenapa ?! Kenapa ?! Teruk ker ?
apa ni ?! khai mana ?!
8:35 p.m

Eikha👭
Apa teruk sangat korang ni ?!
pikir bukan bukan !!
Aishh mak tak ajar tauu..nak kena nii !! .
8:37 p.m

Haliza👭
Dah tu ? positif lah ni !!
8:38 p.m

Soleha👭
Makk !! apa salah kami !!huhu..
mak marah..along lah nii thinking negative.. ~T_T~
8:38 p.m

Haliza👭
Erkk ?! 😒siapa mak kau ?
siapa along kau ? 💩
8:39 p.m

Eikha👭
I just nak tanya..homework dah siap ?
aii dah siapp🙌
8:40 p.m

Eikha👭
Haa !! Asal seen je ..
confirm tak siap lagi !!hahahaha
Kantoiii padan muka😜..
9:00 p.m

Itulahh sebabnya aii malas nak baca..chat entah pape -_- ..tapi kalau diaorang krik krik aku pulak mereput..sebab tu lah aku sayang diaorang..hihuhihu..

" Ita..khai dah sampai tuu..cepatlahh..tak reti tengok jam ke ? dah lewat dah nii..ita nak pergi sekolah pukul berape ha ?! Ingat masa tu tunggu ita ?! Pagi pagi nii jalan jame orang nak pergi kerja lagi..sekolah lagi !! " Aduhh dah mula dah..so aiii cauu dulu yew..nanti makin panjang pulak ceramah khas yang tak berbayar dari puan norizan ku sayang nii..

Aku turun tangga slow slow macam siput ha..tak laq gurau jer..macam biasa lah turun lepastu salam ahli keluarga..keluar pakai kasut..awal pulak dia sampai..baru pkul 6:45 pagi..lek arr nak gi mana laju laju ?! bukan lari pon sekolah tuu..so aku masuk kereta dia..ehh kereta aku..suka suki dia jerr..hahaha..so macam biasa aku senyum hambar dekat dia..

" Dah makan? " aku just angguk je..malas lah nak tengok muka orang pepagi nii..takde mood lak..

" Aku tak makan lagi.. " aishh ni buat aku lemah nii..dah siapa suh tak makan lagi ? herm..

" Tak kesian dekat aku kerr ?! " aduhh buat ayat sedih pulak..hermm..

" Dahh nak suh aku buat apa ?! alaa kenapa baby aii ni tak makan ? nanti mqsuk angin aii pulak yang susah..herm ? kita pergi makan dulu ye baby..macam tu !? "

" Ehh kenapa kasar sangat ni ? Tak sihat ker ? marah je..cepat tua baru tahu..nak ke ? Kau umur 20 tahun muka dah berkedut sini sana ? Nak nak ?! kalau nak sambung lah marah lagi  ! " aishh cari masalah betul lah mamat nii..

" Dah lahh saya taknak bercakap dengan awak..awak jahat..eeerr..cepat lah pergi sekolah..kan saya suruh umi datang sini beleter dekat awak pulak kan.. !! " benci !aishh..baik aku main fhone..baca wattpad lagi best..

**********************************
School🏫

" Okay class today we have a new friend and new student from johor bahru..let's be nice with him..come in and introduce yourself dear.. " terang teacher fatimah..aku yang takde mood tadi terus bersinar mata bila nampak budak baru tu masuk..

" Err..haii.. "

" Tak reti bagi salam ker ?! " aku pandang je mamat yang sound budak tu tadi..nak tumbuk err ??

" Weyhh..dia tak habis cakap lagi kan ?!! Jangan dipotong gila !! " hah kan dah kena !!aishh..benci aku..so bermulalah sesi jeling menjeling antara aku dengan khai..

" STOP IT !! KHAIRULLAH , KHAISARAH !! asyik time kelas saya je gaduh..bukan time saya jerr..dalam bilik guru tuu dah boleh jadi buku sejarah antara awak berdua ! Semua guru story pasal korang berdua !! Tak malu ker ? Kelas ni naik nama ? Kan saya suruh guru kelas korang tukar tempat duduk korang baru tahu.. !! " Aishh aku lagi ..!! Asyik aku jer..erkk..aku jeling lagi dengan dia satu kelas terkejut kot teacher fatimah mengamuk.. !!

" Haa !! Jeling lagi  jeling lagi !! " okay..the war is be continue..

" Ok..sambung "

" Assalamualaikum..and hai..saya mohd izham..just iz or izham..saya dari johor..saya pernah sekolah sini..and sekarang saya datang balik..saya tahu ramai dah kenal saya kecuali budak yang baru masuk..ok done " yeayy..izham..come to my school lol..haha..

**********************************
~~bersambung~~

Sorry lma aii xupdate ye🙈..busy kaww...dgn jadual pecutan lgi..trial pt3 lgi dua minggu...pt3 blan 10..so sy kurang update ye..hrp korang fhm sy~T_T~..

[C] Musuhku Mr InstafamousWhere stories live. Discover now