" Dah habis marah ? mengadu ? " ehh sejak bila member aku tukar jantina nii..aku slow slow naikkan muka pandang sebelah..and tu bukan kawan aku..tapi orang yang aku kutuk tadi..
" Kenapa nangis ni herm ? " eleh nak pujuk arr tu..banyak hensem muka dia..aku nangis sebab kau laa sengal..
" Do you want to hear my explain ? or ? " alaa speaking lakk..aku jeling dia..aku nak bangun nak tinggalkan dia..tapi dia sempat panggil..
" Please..biar biy explain..awak salah faham nii.. " aihh..tadi beria tanya nak dengar ke apa..aish..geram aku..
" Memang awak taknak cakap dengan saya ke ? "
" Khairullah iqmal..you want me to hear your explain or let me go ! " haa kan khaisarah dah speaking jugak..geram aku..
" Okay okay..let me explain.. " dia duduk tepi aku..ye laa tu kan memang tempat dia..
" Just straight to the point ! Saya tak suka buang masa.. ! " geramnya laa aku dengan dia ni..satu hari tak buat aku marah memang tak sah..
" Dah laaa jangan potong..nak explain lah nii..perempuan tu nama dia nurul izzati.. " dia tak habis lagi aku potong lagi..
" Takyah introduce saya dah kenal dia..gatal nak ambik pakwe orang.. " aku buat mata kat atas..acah gedik sikit..
" Sayang..baik sayang jangan potong masa saya tengah cakap..kalau sayang potong sekali lagi..saya cium awak kat sini..ingat saya tak berani ? " gulp ! aihh..bahaya dia ni takleh bawak bincang..terus aku buat isyarat zip mulut..
" Nurul izzati dulu dia duduk selangor dan sekarang dia pindah kat sini sebab ayah dia dapat kerja kat sini.. " and aku potong sekali lagi..
" Boleh tak jangan perkenalkan latar belakang dia..saya tak berminat " dia bagi aku pandangan amaran terakhir..okay..aku kalah..
" Okey okey continue " dia sambung balik
" Ayah dia tu adik kepada mummy..and dia tu sepupu terdekat saya..yang paling rapat dengan saya dari kecik..memanglahh nampak kitaorang mesra cause lama tak jumpa..and for your information dia dah ada pakwe dah pon..dia tu baik bukannya macam awak fikirkan.. " aku angguk..ouh..sepupu..ehh wait ?! Sepupu ? kau dah berdosa tuduh dia bukan bukan khaisarah. !
" Tapi kan..sepupu dengan sepupu boleh kahwin kan.. " aku pandang dia dengan muka sembab..sebab nangis tadi laaa..hahaha kelakar lak orang tak salah pape kau pergi tuduh bukan bukan..
" Nak sangat ke aku kahwin dengan dia ? Kau tak sayang aku ? ouh okay takpe..nanti aku suruh mummy and daddy jodohkan aku dengan dia..dia pon lawa , baik ramai orang nak.. " haish..aku nak kenakan dia dia kenakan aku balik..dia marah..siap beraku kau lagi.
" Herm..okay..saya mintak maaf..haa awak pon tak sayang saya kan..so pergilaa kahwin ngan dia..nanti saya suruh abah percepatkan tarikh pertunangan saya dengan bakal tunang saya..kan.. " dia bagi aku jelingan maut..hahahahaha
Dia memang pandai pujuk..walaupun salah dia atau tak dia memang pandai pujuk..sampai aku makin sayang kat dia..aku senyum kat dia..
" Tak marah dah ke ? Senyum senyum ? " dia jongketkan sebelah kening dia..pastu dia gelak..
" Tak larat nak tanggung rindu kalau marah lama lama yedok ? " Aku pon ikut dia gelak..dia pon ajak aku keluar jumpa yang lain..aku ikutkan aje..tapi malu tu ada lagi..rasa nak balik..tapi tu lah perbincangan tentang nak celebrate belum habis lagi..
" Ehh..khaisarah..saya nak mintak maaf lahh kidnap dia ni tadi..dia bawak saya jalan jalan saya kan baru je..hehe..tak tahu pulak yang awak jealous..by the way i'am his cousin izzati.. " malunyaa..aku rasa nak menyorok bawah meja je..kesian dia sampai aku cakap dia macam macam benda tak baik pulak tu..
" Eerr..tak pe sepatutnya saya yang mintak maaf sebab salah faham tentang awak..and kata bukan bukan pasal awak tadi..sorry.. " aku berjabat tangan dengan dia..tiba tiba dia peluk aku and bisik kat aku
" Jaga khai betul betul..sayang dia..okay.. " hanya aku je dengar..and aku angguk..
" Okay semua dah ada..jom mula discuss nanti lambat nak kemas ke apa ke.. " dah mula dah macam dia pulak yang cadang semua tu..baru je lepas baik..nak cari gaduh lagi nampaknya..
" So kita nak buat kat mana ? " tanya arief..
" Rumah khaisarah juwita !! " jerit diaorang serentak..wait ? kenapa rumah aku ? aku tunding jari kat diri aku sendiri..diaorang pon angguk..huwaaaa..kenapa rumah aku jugak ?
" But why ? kenapa mesti rumah aku ? " tanya aku dengan geram..
" Rumah kau ada kolam kat belakang rumah..pastu rumah kau besar..luas..pastu kan rumah kau ada umi..umi kan cikgu kita so apasalah nya kan ? " terang soleha aku dah menganga dah nii..tak luas laa diaorang ni series ke kat rumah aku ?
" Senangnya hang habaq maii..rumah khai pon besaq , luas ada kolam..tapi tetap hangpa semua pilih rumah cheq..hangpa ingat rumah cheq tu apa ? rumah berparti ? rumah kebajikan untuk hangpa semua ? gitu ? " aku pandang satu satu kawan aku dengan geram..sesedap mee goreng je pilih rumah aku..
" Alaa..umi ngan abah tak bising pon..yang hang nak potpetpotpet ni awat ? come moon ke ? tadi hang duk marah nangis..haa sekarang hang marah balik..aish..hang ni.. " beleber haliza balik kat aku..
" Ehh wait..korang dah tanya umi ngan abah ke ? Tanpa pengetahuan aku ? ahhh waeyo ? wae ? why ? awat ? kenapa ? huwaaaa korang nii..nak cancel laa camni.. " aku tarik muka dari diaorang semua ada ke patut tak cakap dengan aku dulu..ni main buat je..
" Alaaa..boleh laa juwita..lagipun kan tahun depan mesti susah nak jumpa kan..ye laa mana tahu dapat kolej lain lain.. " cadang rafiq..yang lain semua angguk..herm..aku pon tak nak hampakan diaorang semua..
" Herm okay.. " kitaorang pon bincang lagi..tup tup dah pukul 4..hahaha tak balik lagi..mesti pak guard marah nanti..
Skip
Macam yang dibincangkan pukul 8 lepas solat isyak kitaorang start..pukul 6 tu haliza , soleha , zulaikha dah datang rumah aku sebab nak kemaskan dan siapkan apa yang patut..
" Ita..ingat tau pesan umi dah siap semua kemas sampai bersih..tu zu , soleha , dengan haliza tu tidur sini kan ? haa siapkan tempat tidur diaorang sekali..kalau yang lelaki suruh tidur bilik angah..angah ada..jangan nak buat perkara bukan bukan okay..umi ngan abah balik lambat sikit..umi duduk rumah mummy okay ? " terangguk angguk aku dengar pesanan umi..ni laa sebabnya aku malas buat kat rumah aku..cause nanti aku susah..tak kemas kena marah..haha..
" Haa korang anak dara jangan nak gatai gatai sangat noh..angah ada tengok korang..kalau angah report kat umi bukan bukan pasal hangpa semua siap noh..empat empat umi tibai.. " nasib bukan aku sorang je yang kena..kitaorang pon salam umi..aku salam abah ngan umi diaorang umi je..
" Umi..nanti kirim salam kat mummy ngan daddy tau..take care assalamualaikum bye.. " aku pandang kereta umi ngan abah yang dah keluar dari rumah kitaorang..sambil tu acah acah lambai sikit..haha
" Haa dengar tu apa umi pesan..kalau korang lari ka tidur ka tiga tiga cheq kasi hempuk kepala..takyah nak berangan laa jumpa habang bts hangpa semua lepas ni..arraseo ? " Pesan aku kat diaorang semua..diaorang dah angguk aku pon ke dapur nak masak and check apa yang patut..
" Amboi amboi angah..sedap nya kamu menjamah ehh..ish orang dah penat penat masak semua dia telan habis..bila hang mau kawin ? tunda je..ada bini senang.. " aku jeling angah boleh dia buat tak tahu je..penat penat aku masak..dah laa barang dah habis..aihh angah nii..satu hal pulak nak pergi pasar raya ni beli..
" Angah !! dah laaa..ita dah buat dah untuk angah pi main jauh jauh..doksoh kaca orang wak kijo nii..owoh serabut kawe.. !! " dia tak hiraukan aku lagi..aku siap bercekak pinggang dah nii..
" Awat hang nii..ilek arr..angah ambik sikit je..nanti angah pergi main jauh jauh laa..aish..kedekut betul.. " dia jeling aku..haa kau tunggu kau tunggu..
" Oii juwita..khai call " aish kau selamat harini angah..nasib ada haliza kalau tak..hish..aku pandang tajam dia..dia buat tak tahu..cepat cepat aku ambik iphone aku dengan haliza..penuh missed call dari khai haih
*****************************
~~bersambung~~Keep reading
Vote and comments 💖
YOU ARE READING
[C] Musuhku Mr Instafamous
RomanceInstafamous ? Siapa yang tak kenal dengan instafamous sorang ni..hah nama dia khairullah iqmal..hensem ? bagi semua pelajar memang hensem tapi bukan kepada pelajar perempuan ini..iaitu khaisarah juwita..nama yang sama kan.. Khairullah Khaisarah Mer...