Bab 27

2.9K 160 2
                                    

Nak kemas bilik mana eh ? bilik boy or girl ?  Herm ? ..diaorang semua ada kat bawah..kemas bilik angah dulu laa..nanti kot kot aku siap kemas bilik aku dah ada orang dalam bilik ni..tapi aku nak masuk bilik aku dulu..alang alang boleh kemas sekali..haish dilema betul..

" Haa !! "

" Opocot.. ! laa yepun bagilaa salam ni tak..nasib tak dapat penampar tadi.. " geram aku..dah laa tak bagi salam main sergah je..ada kena luku nanti kan..

" Sorry laa..aku nak pergi dapur tadi..tup tup nampak kau tercegak kat sini..kata nak kemas bilik..menipuu ehh.. " aish budak ni..jangan tanya kenapa kau masuk hospital patah kaki besok..herm..haa aku ada idea..hehee..

" Soleha..ikut aku pat..kemas bilik angah..pastu kemas bilik aku.. " pujuk aku..aku tahu dia taknak sebab kena kemas bilik lelaki..korang mesti tahu bilik lelaki camne kan ? nak nak bujang terlajak laris..hahahahaha..

" Eiii tak nak aku baik aku kemas kat bawah.. " kan aku dah cakap dia tolak punya..sebelum dia lari baik aku tarik dia..hehehe..

" Weyh weyh !! Jangan laa main tarik tarik !! " aku hiraukan..bukak pintu bilik angah..tak berkelip mata aku..dah ternganga luas nii..

" Wow !! " Serentak kitaorang sebut..

Bilik dia kemas bersih..first time aku nampak bilik angah macam nii..biasa tunggang langgang..maybe sebab dah tunang kot..sebab tu rajin..hahaha..takpun sebab kakngah datang..patutlaa petang tadi bukan main letih pastu curi makanan orang..

" Takyah kemas laa kan ? dah sedia semua je ni.. " tanya soleha..aku just angguk lepastu tarik dia ke bilik aku..aku biarkan je soleha membebel sebab duk tarik dia jee..hehehe aku memang suka tarik orang..nak nak time malas camni..

" Dah dah..tolong aku kemas..nanti lambat nak tidur..esok tak sedar subuh kan..sekarang dah pukul 10 nanti umi nak balik " sambung aku sambil mengemas tempat tidur diaorang..nasib bilik aku ada dua katil..dah diaorang biasa tidur kat rumah aku nak buat camne..kesian pulak kalau diaorang tidur kat bawah aku kat atas..

5minit dah siap kemas..soleha bukan tolong pon duk main fhone je..time aku tegur dia buat sekejap lepastu sambung balik..haish ikut kau laa..

" Ok jom..kemas kat bawah pulak..aku nak kena basuh pinggan dulu nii..nasib korang je datang kalau satu sekolah mahu patah tangan aku nii.. " sempat aku membebel kat soleha nii..turun tangga main fhone haih anak ahmad nii..susah benar..

" Mamaaa..i am home !! " jerit aiyyan bila nampak aku turun tangga..laju je datang kat aku..

" Ehh..balik rupanya..ingatkan nak duduk rumah nenek sampai besok " perli aku..si aiyyan ni ikut umi abah pergi rumah mummy..rindu katanya..

" Nope..i will miss you..look tokki buy me new toy ! " kata aiyyan sambil tunjuk beg plastik mainan..dia ni memang kalau pergi rumah sana confirm dapat mainan baru dari tokki dia..haish..

" Ololololo..miss you too..papa mana ? " Saja nak acah nii tanya papa dia..dia tak tahu yang 'papa' dia datang sini..hehe

" Entah..aiyyan pergi umah nenek papa takde.. " dia memonyokkan muka dia..sedih arr tu tak jumpa 'papa' kesayangan dia tuu..

" Aiyyan..i am here.. " terus sinar muka aiyyan bila dengar nama dia kena panggil..haih kacau arr khai nii..baru nak acah drama ngan aiyyan..

" Papaa..why you don't told me you was here ? " haa sudah dua tu dah berjumpa..say bubbye to me laa jawabnya..susah nak pisahkan..grr..

" Haa..nampak gaya ni macam belum kemas je ? " tegur umi..haih umi nii..tak sabar sabar macam laa rumah dia ni meletup bila tak kemas..

" Nak kemas laa ni umi..kat luar dah siap kot..sebab ita dari bilik..ita kemas bilik..ni nak ke dapur..ehh kena tahan pulak dengan 'polis traffic' tu , tu yang berhenti sekejap.. " saja aku cakap 'polis traffic' biar umi tahu yang cucu dia tahan aku tengah jalan tadi..

[C] Musuhku Mr InstafamousWhere stories live. Discover now