" Weyhhhh... !! " maka semua pergerakkan berhenti serta merta..
" Kenapa ? " Nak cakap ke tak eh ? Kalau tak cakap diaorang marah kalau cakap diaorang marah jugak..hermm..
" Oiit !! khaisarah oi..kenapa ?!! " tersentak aku..babing tull manusia ni..nak highnote pon jauh jauh arr.. !
" Aku..akuu nak pergi tandas jap..hehe " see muka diaorang semua nak marah..hehe..aku buat peace and senyum nampak gigi aku yang peloles ni..ehh..
" ya allah..buat orang suspend jer..apa masalah kau ha ? aish..nasib kawan aku.. "
" Tersengeh sengeh..ingat lawa lah tu !? "
" Kau ni terkejut aku tahu tak..ingat kan ada pape ! "
see semua marah aku !! aku nak pergi tandas buang hajat je pun..bukan nya nak terjun bangunan tingkat 22..aish..
" Alaaa..aku cakap jer..kalau aku tetiba pergi je..nanti mula lahh korang tercari cari..hermm.. " aku tarik muka..biarkan diaorang..ada aku kisah..grrrrrr...
" Bye arr !! " aku bangun dari duduk and blah..ha sape nak ikut ikut laa..aku tak kisah..malas nak ambik tahu..biar biar..semua sama jer...hwarghhh !! pening aku..
*****************************
izham pov" Weyh..tu bukan ke khai ?! Awat dia sengsorang ? kau pergi lah teman dia..ni laa masanya !! buat plan kita.. " serabut tull dengan minoh ni..dari tadi lagi asyik suruh aku itu ini..sedangkan idea keluar dari otak aku..ikut aku laaa nak serang bila !!..what she doing ?! just relax and see her game ! ouh my..grr..geram betul..
" Ish..ye la ye la.. " dengan senang hatinya aku mengutuk dia masa tengah jalan..terkumat kamit mulut aku dok kutuk dia..biarlah orang kata aku gila..ada aku kisah..
end izham pov
" Khai..nak pergi mana ? mana yang lain ? asal kau sorang je ni ? diaorg tinggal kau ker ? " tu diaa soalan daripada izham si capang..
" Hurm ? dah habis ? Ingatkan banyak lagi soalan kau..baru je nak listkan.. ! " herm..lari dari satu masalah datang satu masalah lagi..
" Hehe..sorry lahh khai..kau buat apa kat sini ? " dia pandang aku doe..tergoda gila babing haaa..ya allah mata dia tergugat sayaa..bisa cairr..
" Err..khai ? " tersentak aku dari terus tenung dia ni..apa dah jadi dengan aku ni ?! Ouh no ?! takkan aku minat dia ?! hell no !!..
" Ehh..hehehe..aku baru lepas pergi tandas tadi..kenapa ? lepastu aku round round dekat sini sekejap..saje window shopping " haa..aku nampak muka dia dah berkerut kerut..well perempuan je tahu makna 'window shopping' ni..bahahaha..tanya reader pon reader tahuu..kan ?
" Ouh..ehh alang alang kau ada kat sini..mehh laa aku lanje kau air..mesti kau letihkan daripada tadi lagi kehulur kehilir kekiri kekanan kenapa tak ke hati saya terus..hahaha " automatik tangan aku hinggap kat bahu dia..dia ingat aku hadap 'cia cia cia' dia ni..ouh no..tapi ada lahh sikit , sikit je key..kalau korang bagi 10 aku kasi 9.9999999..bahahahaha apabila khai melawak..tepuk lahh tangan..
Krik..krik..krik..krik..
Takguna punya cengkerik..boleh dia masuk dalam scenes aku ni..grrr..
" Kau..kalau nak bercia cia dengan aku lagi sediakan tempat mendarat untuk tangan aku nii.. "
" Hishh..orang gurau je..dia ambik serious..ingat aku nak bercia cia dengan kau ?! " bebel si izham perlahan..
" Hah !! bleber bleber..aku tampor kang !! Cakap nak belanja aku air tadi cepat laaa.. !! " aku nampak lagi si izham tu duk bleber sorang diri .mengata aku laa tuu..takde kerja aku nak melayan si capang takde guna tuu..
" Ishh kau ni aku belanja pon mujur laa..perangai kalahkan lelaki kau nii..takde orang nak buat kau jadi bini nanti baru kau tauu !! " sekali lagi tangan aku singgah tapi bukan kat tangan dia , dekat kepala dia..aku luku dia..ehh ada aku kisah ?! dia punya mulut tuu !! nak je aku cili cili..
" Aish..kau kan sehari tak makan saman aku memang taksah kan ?! aku luku sekali lagi kepala kau biar botak terus..siapa cakap takde ? Ada je ? yang kau dengan khai duk propose aku tu apa mende ? bukan nak buat aku jadi bini ?! aish..nanti kau tak kahwin sampai tua baru tahu !! jangan cakap orang lahhh !! " Aishh geram aku capang tak guna nii..aish nasib sayang..semua menda tak kena..eh wait ?! aku cakap sayang ke tadi ? oh no !! terlepas weyh..terlepas..mana meja aku nak menyorok..aish..camne lah boleh terlepas..aduhh..
" Stop it khaisarah..kau bila membebel..kalah mak nenek jiran rumah aku..dah dah kau tunggu sini..aku pergi beli air..tunggu tau ! kau tak tunggu aku pulak luku kepala kau tuu !! " Boleh dia samakan aku dengan mak jemoh sebelah rumah dia tu ? ehh..aku lebih cantik flawless cerdik tinggi dari nenek tu..ehh terlajak puji diri sendiri lak..
Lambat doe pok abu ni beli air..aku tak tahu laa dia yang buat ke macam mana..takpun dia pergi kilang air tu dulu kut..dah lah beg aku ada dekat soleha..malas aku nak pergi sana..pepandai lahh diaorang cari aku bila cerita nak start nanti..sesedap aku tengah mengutuk orang..eh kutuk ke ? bahahahaha..ada sorang budak ni menarik perhatian aku..comel budaknya..aku pergi laa kat dia..well khaisarah ni baik orangnya..
" Hai..adik buat apa kat sini ? " sapa aku dekat budak ni..budak ni dalam lingkungan 2-3 tahun macam tu..budak lelaki..comel jee..muka dia mix omputih doehh..
" Who you're ? My mummy don't give me permision to talk to a stranger .. sorry akak .. " ya allah..muka sedih dia comell jer kalah korang yang baca cite ni..eh terkutuk pulak..gurau je..hahaha..kalah rara ni haa..dia pun fasih bahasa melayu doh..tu pun sikit²..hebat arr budak nii..
" Err..nama akak khaisarah..call me kakak khai ..you ? " aku tengok muka dia terus bersinar macam nama aku familiar sangat..well aii famous ualls..uhuk..terpuji lagi..bhahahahaha..
" My name is adrian..akak..can i call you akak , akak aisa ? akak ni cantik laa..like my mummy.. " waaa budak pon puji aku cantik..bahahahah..kembang jap weyh..
" Hahaha..takdelaa..okay okay..akak call adik aiyan okay ? " nampak je dia angguk terus aku senyum sampai telinga..ya allah comel nya budak ni..kalau anak aku..memang aku tak lepas budak nii..comel sangat..
" Aiyan can speak malay right ? " dia senyum dekat aku sampai nampak gigi..gigi dah lahh takde..
" A little..sebab daddy ajar " waaa..dia punya fasih bahasa melayu tuu kalah akuuuu...saja jee..bahaha..dia cakap pun takde sekat sekat ada pelat sikit bila dia cakap malay..
" Aiyan buat apa kat sini ? where's your mummy ? " muka dia yang tadi bersinar terus jadi muram..salah ke aku cakap ?
" Aiyan..aiyan don't know where mummy goes..tadi aiyan nak tengok mainan dalam kedai tu..when aiyan pergi ke tempat mummy balik she's gone..I'm tired ..mesti mummy marahkan aiyan sebab duduk jauh dengan mummy.. " ya allah..sedihnya..anak terpisah dengan ibu..aku kena tolong ni..kesian dia..mesti mummy dia tercari cari..risau..mana pergi anak dia..siapa tak sayang anak sendiri ? yang lahir dari rahim sendiri kan ?
" Khai... "
*************************
~~bersambung~~Sorry late update💔..maafkan rara pelise😥💔..
Part ni pon mcm dh mkin mngarut😂...
Btw..nothing to sayyy...bahahahaha😹..
Thank support this story❤
Vote and comment💕
YOU ARE READING
[C] Musuhku Mr Instafamous
RomanceInstafamous ? Siapa yang tak kenal dengan instafamous sorang ni..hah nama dia khairullah iqmal..hensem ? bagi semua pelajar memang hensem tapi bukan kepada pelajar perempuan ini..iaitu khaisarah juwita..nama yang sama kan.. Khairullah Khaisarah Mer...