Izham pov
" Tunang dia " tunang dia ? Khaisarah dah bertunang ?? Tipu je laa..aku tengok muka khaisarah pon dah terkejut..nikan aku yang tak tahu pape..
Kat jari diaorang pon takde cincin..nak menipu je mamat ni..dia siapa erkk ? Tak pernah nampak pon sebelum ni ..muka pon boleh lah..ada hati nak jadi tunang khaisarah aku..tolonglahh..aku lebih hensem kott..
Dah 10 tahun aku suka kat dia..aku ingat aku datang balik nak confess dekat dia..eh ehh boleh pulak bala datang menyibuk..aku lepukkan tak pasal pasal melayang sampai pluto kan..geramnya , aishh..menyampah..
" By the way..aku izham..kawan dari kecik khaisarah..aku dah masak dah dengan perangai dia nii.. " aku test lah intro diri aku..dia pandang aku and then snyum..
" Ouh..nama aku khairullah..panggil khai jer..tak payah panjang panjang..okay laa..khai awak nak borak lagi ke ? kalau nak borak lagi bak sini airis..nak gi jalan jalan..airis jom ikut paksu jalan jalan.. " dia pikir lawak ker ? dua khai ?! hell no..dah lah panggil mia airis..khai dah ckp jangan pnggil mia airis kecuali dia..gelarkan diri paksu mia pulak tu..naik loya aku..
Cop cop !! khairullah ? adakah dia yang dalam ig tu ?! yang aku selalu stalk tu ?! waaa idola~~ ! ..ehh itu dulu bukan sekarang..sebab dia dah rampas kekasih hati ku..huwaaa..sk
Sekarang kau adalah musuh aku..MUSUH aku..aku akan rampas balik khaisarah juwita dari kau..tunggu je la..End izham pov
*****************
Khaisarah povNak meluat weyhh aku dengar..dah lah mengaku aku tunang dia..kalau betul tu okay lagi..ni hanya rekaan semata mata..huwekk..bersaya awak bagai..aku tahu lah kau jealous yo yo yo...
" Kau sekolah kat sini balik ker ? " haa daripada krik krik je dari tadi..meh lah aku mulakan topik hangat..acehh tak hangat ponn..
" Haah lusa aku masuk..kalau tak busy laa..! Tak sabar weyhh nak kacau budak budak nerd dengan kau !! " Aku dengan dia memang sekepala time dia takde aku mereput..sebab dah tak dapat nak ganggu budak nerd lagi
" Masuk esok je laa..jangan lambat lambat..exam 2 minggu lagi..pejam celik pejam celik haa kau dah ada dalam dewan peperiksaan dahh..!! Baru kau tahu masa itu emas !!..so kesimpulannya jangan lah kita membazir masa.. ! "
" Kau ni dari dulu sampai sekarang mukadimah kau tak pernah nak berubah..asyik panjang tu jerr.. ! Tak boleh ke sampai satu jam dua jam ke..baru bestt !! " Perli ke apa ? -_- kuang ajo tul lahh mamat nii..aku sepak melayang sampai planet atatatiga baru tahu..dapat jumpa adudu kembar kau tuu ~>_<~
" Hermm ye laa..lepas ni aku beleber kat kau pepanjang kau jangan tanya kenapa.. ! take a note.. !! " amaran aku bagi..huff..eh mana pulak mamat sorang lagi nii..dah lah bawak lari anak aku..ehh anak saudara hehe..jealous bebenor dio..
" Khai..jom selfie..letak dalam ig..aku nak tag kauu bebanyak.. " huhuu fans ajak selfie doee..gila ke kalau tolak ? dah lah sem.. ! Rugi wuu..
" Kau jangan memacam ehh..kau tag aku bebanyak nanti full notification pasal kau je !! aku tag kau kat sekolah nanti !!..tag sekali cukup arr. !! Aku tahu aku famous ! "
' mohon jangan perasan ' -rara
' eh biar lah cite aku *flip shawl* ' -juwita
' Tapi aku yang karang ! aku yang perah otak ! Kau just berlakon je key !! ' -rara
' hek eleh minah ni.. ! ' -juwita
' apa apa ?! cukup lah khairullah sorang je cari masalah.. ! Kau duduk dediam tolong mak kemas rumah ' -rara
' tak nokk ' -juwita
' weyhh rayoo nii..! aku baru je lepas mintok maaf. !! ' -rara
' so ?! ' -juwita
' watak jahat dikesan ! Cauu ! ' -raraSibuk je laa dio nii..ada watak jahat ko takde ko..happy ending jugak..
' nope..bad dream ::>_<:: ' -rara
' sweet dream ' -juwita
' sad ending ' -rara
' Happy ending ' -juwita
' bad guys ' -rara
' good guys ' -juwita
' apako nii !! Pergi sambung nuhh..hatok kat dinding kangg.. ! ' -rara
' okay okay. ! ' -juwitaHuhuu kena marah..report dekat umi..huwaaa..bencii..
" Weyh khai cepatlahh..penat dah nii aku duk pegang fhone..duk tercegak dari tadi..aku cekik kang..tak pasal pasal aku kena cop lelaki dayus.. ! " Ouh..rara punya keje lah ni..menyibuk je kerjo..kan dah kena marah..
Aku pun selfie lah dengan izham..banyok gayo kitaorang payung..om putih kat belakang pon ikut join..beratus gambar..well ada pepatah mengatakan bahawa , dimana ada kamera disitu ada khaisarah..hoho..mohon jangan jawab dalam periksa itu semua bohong. ! Haha..
End khaisarah pov
******************
Khairullah pov" Hailahh airis..mana lah maksu awak pergi..buat paksu jealous nii..huhu..sedih tul hidup.. ! " aku just luahkan semua benda yang aku rasa tadi dekat airis je walaupun aku tahu dia tak faham..tapi mncarut itu semua dalam hati.. hehe
" Bosan hermm !! " dah 30 minit aku duduk kat kfc ni..main dengan airis..nasib airis tak banyak nangis walaupun dia baru kenal..hohoo..sekejap suka sekejap senyap..masa dia tido tadi sempat aku snap gambar dia..
Dah beribu keping gambar aku duk selfie ngan airis..maksu dia tak sampai sampai lagi..layan sangat si capang tuu err..ape entah nama dia tadi ..izyam ?! izzue ?! Islam ?!
' izham weyhh -_- ' -rara
Hah izham..masih rara *^O^* ..aku saja je cakap yang aku tunang khai..baru dia tahu ! aku ngan khai sweet tau..pakai baju sama..auchh~~terharuunyoo~~jealous lah tuu..
' tak = ̄ω ̄= ' -rara
' aku tak tanya kau..aku tanya reader kan reader ::>_<:: ' -khai
' eii..geli gelaman aku..baik tok aba boboiboy lagi sem dari kauu ' -rara
' karton~~sedar diri tuh dah 15 tahun ' -khai
' Hek elehh..aku tahu kau pun layan..cite pororo →_→ ' -rara
' itu semua boong ! nggak aku nggak nonton ! ' -khai
' kok kamu ngomong indon ya ?! kok aku juga ?! Abaikan..aku tahu lah dvd pororo penuh dekat rumah kauu..kalau khaisarah tahuu habis lahh *^O^* ' -rara
' bad girl ' -khai
' Good girl ' -raraAbaikan rara kita yang merapu sampai ke planet zuhrah..abaikan~~..dia memang camtu..gembira sangat..by the way aku tak layan pororo itu semua tipu..haha..keylaaa aku jujur aku layan..tapi sikit je tauu bila adik aku layan aku layan lahh..
' kau mna ada adik -_-! ' -rara
' eh ? Hehehe..typo ! ' -khaiAku takde adik sadis hidup..takleh nak menipu..huwaa..keylaaa aku tengok..ok abaikan hal kartun itu..aku tengah menunggu buah hati ti ti ti ku datang..dia dah mesej aku tadi..dia cakap on the way ..mintak mintak lah dia tak bawak si capang tuu..nyampah weyh nyampah..
" Pakcuu~~makcu~~ " alolololo..pandai dia tunjuk tunjuk maksu dia yang datang melenggang dengan muka tak bersalah nya !! ehh sabar ..sayang kann..
" Sorry lah lama ! Tapi cop cop..kenapa kau cakap kau tunang aku huh ?! " sebab aku sayang kau..hanya mampu keluar dari hati..tak mampu dari mulut..yess aku pengecut dalam hal bercinta cintun ini..
" Siapa laki td ?! " huff asal soalan ni keluar dari mulut aku ? nak makan kaki ke hah ? Aishh..
" Kawan lama..esok atau lusa dia masuk sekolah kita..yeayy dapat kawan baru ! " wtf ?! Asal dia masuk sekolah tuu..huwaaa...taknak lah..khai jom pindah sekolahh..
" Sorry ganggu..lama ke tunggu ? "
********************
~~bersambung~~Yoyoyo wassup guys^_^..maaflh klau ada typo ke merapu kee..and maaflh sbb sy bnyk menyemak dlm nii..huhu..bkn slalu..k bye..syg korang..muah💕🙌
Vote and comments💓
YOU ARE READING
[C] Musuhku Mr Instafamous
RomanceInstafamous ? Siapa yang tak kenal dengan instafamous sorang ni..hah nama dia khairullah iqmal..hensem ? bagi semua pelajar memang hensem tapi bukan kepada pelajar perempuan ini..iaitu khaisarah juwita..nama yang sama kan.. Khairullah Khaisarah Mer...