💮Special chapter pt.2 💮

3.9K 178 25
                                    

8bulan kemudian

" Sayang , how are you today ? " tanya khai sambil perhati gerak geri aku..sekarang aku tengah buat air susu khai yang paksa minum dia cakap bagus untuk aku dan baby..ouh lupa kandungan aku sekarang tengah tunggu hari je..

" Okay , cuma dia kuat menendang sekarang sakit belakang ita " adu aku sambil ambik tempat bersebelahan dia..

" Ouh naughty girl right ?" tanya dia sambil usap perut aku..haah kitaorang bakal dapat anak perempuan , haih khai laa nak tahu jantina sibuk nak cari nama awal awal..bila aku tanya nama apa dia cakap secret haih..

"By the way mana aiyan ? pagi pagi tak nampak dia pon " aku letak cawan atas meja , aku pandang khai..sekarang kitaorang duduk rumah mummy , khai yang mintak dia takut kalau jadi pape nanti..harini pon dia rela ambik cuti sebab risau dekat aku.. alaa ni makin sayang ni

" Aiyan dia ikut mummy pergi pasar jap..lepastu nanti umi nak datang " terang dia lagi aku mengganguk..umi tiap hari datang melawat tak sah kalau tak datang risau katanya haih kak ngah ngah berpantang..aku kerutkan muka aku sambil pegang bawah perut aku..

" Auch ! "

" Sayang , are you okay ? " Khai pegang tangan aku..aku rasa sakit ya allah sakit gila dekat bawah perut aku..

" Sayang ?! " aku geleng kepala..ya allah sakitnya aku rasa ada air mengalir celah kangkang aku..

" Sayang awak nak bersalin dah ni ! Macam mana nii ? " jerit dia gelabah gila..aku makin kuat pegang tangan dia..

" Biy sakit ! Cepat laa ! " Jerit aku..dah tak tahan niiii !!

" Ya allah khai kenapa nii ?! " tanya mummy lepas nampak khai gelabah

" Ita..ita nak bersalin dah ni mummy ! " boleh diaorang duk bercerita aku dah sakit nii..

" Ya allah bertuah punya budak .. kamu tunggu apa lagi ! bawak lah pergi hospital ! " dia cempung aku lepastu masuk kereta dia..

" Mummy kemas barang ita and baby ! " Sempat lagi dia pesan haih..wahai khai ! anak awak ni dah nak keluar !..

" Sayang tahan jap.. " makin berkerut muka aku..aku dah tak takut nak bersalin yang aku takut dia bawak laju sekarang niii !kalau tak nak aku bersalin dalam kereta pon bawak laa elok elok !

****************
Hospital

Khai pov

Aku mundar mandir depan wad bersalin nii..uish dia punya risau supp sampai ke kepala waduh..

" Haih khai bawak bawak laa bertenang ..pening umi tengok " kata umi , haih camne nak bertenang ! Korang nak tahu tak doktor tu tak bagi aku masuk pon ! Patutnya suami boleh je masuk ni dia tak bagi ! Dia ingat hospital ni bapak dia punya !

Rara - macam laa hospital ni daddy kau punya
Khai - key kau menang huff..

" Duduk laa khai , berdoa banyak banyak bukannya duk ulang alik dah naik muak daddy tengok " kata daddy pulak..okay aku dah mengalah aku duduk sebelah mummy pulak..alaa bukan apa ni kan first time aku dapat baby dia punya gelisah tu lain sikit..

" Papa , mama will be alright.. " aiyan pegang tangan aku..aku tak leh lemah depan anak aku huhuuu..

Pintu bilik bersalin terbuka dari dalam..dengan serta merta aku bangun dari duduk

" Siapa suami puan juwita ?" Tanya doktor zahra..aku pergi ke arah doktor zahra

" Saya..macam mana keadaan isteri saya ? " tanya aku doktor tundukkan kepala dia..jangan cakap yang..

[C] Musuhku Mr InstafamousWhere stories live. Discover now