Aku dengan yang lain follow je si khai nii..mana dia nak pergi erkk ?? marah sangat dia tuu..
" Korang rasa khai nak buat apa ? Sekarang kan waktu belajar lagii.. " tanyaku kepada yang lain..aku tengok semua angkat bahu tanda tak tahu . kenapa banyak sangat masalah yang datang ? kes ita belum settle lagi ..ni si khai plak..aduhh ╯▂╰
" Arief rasa dia nak pergi hospital..tengok tuu dia masuk pejabat..confirm nak keluar..jom join dia..kan tak pasai pasai sekali dengan dia terlantar atas katil hospital nanti.. " amboii mulut si arief nii takde gunaa..nasib sayang..almaklumlahh siapa tak sayang pakwe sendirikann..
" Jomm !! " kata kami serentak..dan berlalu masuk ke dalam pejabat..
Aku nampak khai tengah tanda tangan surat..mungkin surat kebenaran keluar sekolah kott..baiknya lahh..dulu aku main keluar je ikut pagar belakang..DULU KEY DULU !! sekarang aye dah insaff..
" Khai kau nak pergi hospital ke ? " si arief dulu tanya..tak sempat aku nak tanya..aishh..tumbuk kangg..
" Haah..hati aku kata dia dah sedar.. " amboii..hati ? confirm dia memang sayang gegila dekat ita nii..
" Mana khai tahu yang ita dah sedar ? herm ? " Tanyaku dengan selembut lembutnya..dan ikut khai keluar dari pejabat..
" Firasat aku kata..hati aku suruh aku pergii..naluri aku setuju dengan hati aku.. " sains kauu..kalau sains masuk lah kelas 5ibnu sina..ada tengku anas farhan dengan puteri nur sara zulaikha..dak dak cemerlang semuanya tuu..
" Tapi zu dah cakap dekat ummi kalau ita sedar..zu suh ummi call cikgu rozita lepastu cikgu rozita akan inform dekat kita "
End zulaikha pov
Khairullah pov
Kan aku dah cakap..diaorang nak ceriakan aku jee..aku tak nak masuk kelas..aku tak nakk !
" Haah lah khaii..baik kau bersabar jer..khai tu bila demam panas bukan reti nak pengsan sekejap jee..dah boleh jadi koma tauu ! " terang haliza dekat aku..koma ? Kenapa aku rasa macam dia ada penyakit jer ?
" Khaisarah ada penyakit ke ? biasanya orang demam panas takdela pengsan berhari hari nii " semua orang diam..see diaorang ada sorokkan sesuatu dari aku ni..aku pasti sangat..kalau tak takde lahh semua jadi batu camni..
" Aku rasa..semua ni berpunca dari sarah and friends..kau tahu kan sarah benci sangat dekat khai..sebelum rehat semalam khai okay je..kenapa time lepas rehat dia jadi macam tu ? " aku tanya penyakit bukan aku tanya sapa dalang semua nii..aku kusutkan rambut akuu tanda aku serabut..
" Khai sabar..zu tahu khai serabut..mesti khai tertanya tanya kan..sebenarnya ita takde penyakit cuma dia ada allergic dengan kacang..kalau dia makan kacang dia akan pengsan berhari hari..macam sekarang nii.. " kacang ? setahu aku mana ada jual makanan berkacang dekat sekolah nii..ni tak lain tak bukan mesti sarah masukkan kacang dalam makanan khai nii..
" Bukan ke kacang takde jual dekat sekolah ker ? " Tercetus juga soalan yang bermain difikiran aku..tapi soleha yang tanya..
" Soleha..takkan tak dapat tangkap lagi ! Mestilah sarah..kan liza , soleha , zu dengan sarah je yang tahu pasal allergic dia tuu..takkanlahh kita yang buat.. " sekarang baru aku faham semua tuu..so semuanya berpunca dari sarah..
Aku pergi pejabat tadi sebab nak mintak keizinan keluar sekolah sekali dengan diaorang..and aku ceritakan tentang sarah masa dekat kelas tadi..pengetua cakap dia akan ambik tindakan dengan segera..mintaklahh dia kena buang..kalau kena gantung tak best..2/3 minggu muncul balikkk..
Lepas je diaorang dah mintak keizinan cikgu yang mengajar..aku pon masuk kereta..arief tak bagi aku bawak..dia kata bahaya sebab aku tengah fikir bukan bukan..dalam perjalan ke hospital aku terbayang bayangkan wajah khai..mohon sedar khaisarah..i miss you damn much..
Baru aku tahu sayang aku dekat dia macam mana..lebih dari kawan lebih dari berangkat..aku sayang dia macam semua orang yang bercinta rasa..aku bukak iphone 7 aku..aku bukak instagram aku..ramai budak kelas aku post gmbr khai..sayang bebenor diaorang..siap #prayforkhaisarah..kelako dohh..macam #prayforsyria pulak..aku pon post gambar aku dengan dia masa aku balik dengan dia dulu..ingat tak ? alaa yang masa dia nangis tuhh..ingat kan..
Aku post dengan caption ' mine ! only me !dont touch her ! 🔪' amaran kauu..hahaha..ada lah jugak aku letak hastags tuu..kelako kelako..baru je tinggal sekejap ramai dah comment dengan like..salah satunya..
' idola dah ada partner..tak boleh dah nak kacau lpsni😭 '
' longlast khai😊 '
' cantik girlfriend khai😌 '
' adik ke ? Sama jer muka 'Ada yang dapat terima kenyataan ada yang tak .. sampai je dekat hospital terus aku menonong ke hulu ke hilirr..ke barat ke selatan..ke utara ke timur..ambik kau..and sampai lah dalam bilik vip khai..asal ramai orang ni ?
" Assalamualaikum aunty..khai dah sampai " sapa aku..kena sopan sikit depan bakal mak mertua..haktuihh..
" Wa'alaikumussalam eh awal balik..ponteng ke ? datang dengan ? " ponteng ? alaa aunty jangan pikir bukan bukan..saya baik..
" Mana ada ponteng saya dah mintak kebenaran cikgu dan pengetua dah tadi ..datang dengan arief , zulaikha , soleha dengan haliza aunty..diaorang ada dekat kantin hospital tengah makan.. "
" Khai tak makan ? mesti lapar kan..pergi lah makan dulu..aunty jaga ita.. " aku memang lapar..lepas tngok dia lapar aku hilang..aku rasa aku dah kenyang..
" Takpelaa..aunty pergi lah makan dulu..biar khai jaga ita..khai tak lapar .. " sopan je kau ye khai..hahaha
" Betul ni ? Takpelaa..aunty balik duluu..nanti aunty datang dengan abang ye..uncle ada emergency tadi ..tu dia balik dulu.. " ayu je aku tengok aunty norizan nii..dah lah baik..calon mak mertua dah jumpa..hahaha..aku mengangguk lepastu aunty keluar..aku berjalan ke arah kerusi di sisi khai..aku duduk..
" Khai..aku datang nii..sorry lah aku tak sempat nak balik salin baju dulu..sumpah aku nak tengok kauu..aku dah tahu siapa buat kau macam nii..bila kau dah sihat kita pergi bakar umah dia ehh..cepatlah sedar sayang..spm dah nak dekat..banyak kau ketinggalan nanti..dah 2hari kau macam nii..mana khai yang dulu ? Yang aku kenal. ? khai yang aku kenal kuat..tak lemah macam ni..yang terbaring kaku atas katil nii..aku tahu kau kuat khai..kau akan menang dalam pertarungan empik ni nanti..aku janji kau sedar aku akan jaga kau..aku serious rindu nak dengar suara kau..kau ceramah..kau gelak..kau senyum..kau mengumpat..kau cari pasal..kau menyanyi..kau menjerit..serious aku rindu semua pasal kau..aku tak tahu lahh kalau kau tak sedar jugak esok..mungkin aku dah msuk dalam wad dahlia dah..sebab rindu kan kauu..masuk surat khabar muka surat depan .. ' SEORANG REMAJA LELAKI DIKEJARKAN KE HOSPITAL SAKIT JIWA KERANA KEHILANGAN ORANG YANG TERSAYANG ' hahaha..lawak kan..aku tahu kau dengar akuu..ingat tauu..kau kena sedar secepatnya..please.. !! "
*******************
~~bersambung~~Double update today u olls😹..mohon tabah ya khairullah iqmal..nnti sdar lhh sleeping beauty kau nnti..skejap je tuu..lpstu bwak lh aku jgak nk g bakar rumah sarah tuu..reader pon nk ikut?tnya khairullah yee..😹😌
Vote and comments💕
YOU ARE READING
[C] Musuhku Mr Instafamous
RomanceInstafamous ? Siapa yang tak kenal dengan instafamous sorang ni..hah nama dia khairullah iqmal..hensem ? bagi semua pelajar memang hensem tapi bukan kepada pelajar perempuan ini..iaitu khaisarah juwita..nama yang sama kan.. Khairullah Khaisarah Mer...