P.o.v. Owen
Het lied wat ze zongen daar schoot ik vol van, ik de stoere Owen shay die best een badboy is, is gewoon aan het janken. Ik word een softie van dit gedoe.
Ik weet dat Roxanne naar dezelfde school gaat en dat ze bij mij in de klas zit alleen weet zij dat nog niet. Ik weet niet of ze het heel leuk zal vinden, maar het is niet anders. En ik wil haar wel zien in haar uniform. Ze is echt god damn hot, ook al zie je niet veel door haar kleding maar je kan haar rondingen wel zien.
Mijn vrienden hadden haar ook al gezien toen ze zich moest inschrijven en ze heeft een van hen geslagen omdat hij haar wel in een rokje wilde zien
Mijn zus gaat naar een andere school, eentje waar niet van die rijke kinderen op zitten en vooral van die kinderen die grappen uithalen net zoals mijn zus bijna elke dag doet. Dat heeft ze zeker weten van mijn moeder. Ik kan ook wel eens grapjes uithalen maar ik doe het niet zo vaak als mijn zus dat doet, mijn moeder die had vroeger echt een op sessie met stinkbommen en nu nog steeds en mijn zus heeft dat ook.
Eigenlijk lijken ik en mijn zus niet veel op elkaar qua karakter maar als je ons naast elkaar zet dan zie je dat we heel erg op elkaar lijken, maar dat komt gewoon omdat we tweeling zijn.
Ik heb gisteren niet de tijd gehad om haar uit te vragen dus dat ga ik vandaag doen.
Ik sta op uit mijn stoel en loop de tuin van Roxanne in, die vriend van haar was naar binnen gegaan dus dit was mijn kans.
" hè rox "
"Hè "
Mompelde ze zacht.
" Susan is binnen als je haar zoekt "
Oké ik snap waarom ze zegt dat Susan binnen is want ze denkt vast dat ik voor haar kom.
" ik kom voor jou rox "
" wat wil je van me "
" ik uhh wilde vragen of je met me op date wilde "
Ze kijkt me bedenkelijk aan.
" en waarom zou ik dat doen "
" omdat ik graag met een mooi meisje op date wil "
" nou dan ben je bij de verkeerde, want mooi ben ik niet "
" rox je bent prachtig, alleen je ziet het zelf niet "
" als je me wilt overtuigen moet je echt beter je best gaan doen "
Dit gaat nog moeilijker worden als gedacht, meestal wilde de meisjes wel op date met me, maar Roxanne is bijzonder, mysterieus en mooi.
" oké, ga mee of ik zorg dat het op school een hell word "
" school is al een hell dus erger kan het niet worden "
Zegt ze kil, ze bedoelt het vast niet zo. Hoop ik.
" wie is die jongen "
" oehh is er iemand jaloers "
" nee gewoon nieuwsgierig "
" hij is mijn beste vriend sinds ik 6 ben, en nee ik ben niet zijn vriendin "
Ik zucht opgelucht en ze kijkt me raar aan.
" ga alsjeblieft mee, dan maak je me de gelukkigste man op aarde "
" jij een man, laat me niet lachen. Je gedraagt je als een kleuter "
" ik ben echt wel een man, moet ik het bewijzen "
Ik heb nu echt zo'n pedo grijns op mijn gezicht maar dat maakt niet uit." nee Dankje ik hoef dat ding niet te zien "
" ga dan mee "
" uhhhh Nope "
" Please "
" smeek me maar "
Ze speelt dit spelletje goed zeg. Ik ga op mijn knieën zitten en pak haar handen.
" wil jij Roxanne Coldblood met mij op date "
" uhmm goed goed "
Ik spring op en glimlach vrolijk naar haar. Ze kijkt me kil aan en ze doet moeite om niet te lachen.
" ik haal je vanavond om 7 uur op "
Ze knikt en ik loop weg. Gelukkig maar dat ze mee wilt, ook al moest ik haar smeken.
Ik kom in de tuin en zie mijn zus op de grond liggen van het lachen met haar mobiel in haar handen.
Die heeft wat uitgespookt.
" wat heb je gedaan "
" Ha sinds wanneer smeekt de stoere Owen shay een meisje "
Zegt ze lachend, ik schut zuchtend mijn hoofd en loop de woonkamer in, waar mijn vader samen met mijn oom druk in gesprek is.
De vriendin en mijn oom zijn blijven slapen. Mijn moeder heeft nog 7 Nederlandse vrienden en zelf is ze ook Nederlands dus als ze boos is praat ze soms in het Nederlands en mijn vader snapt er dan niks van en ik eerlijk gezegd ook niet.
Mijn moeder heeft vroeger een video gepost waar ze met haar vrienden zingen, je ziet het plezier gewoon, zelfs nu heeft ze nog een mooie stem. Ik heb die zangkunsten wel geërfd maar mijn zusje klinkt als een kraai die een appel in zijn strot heeft.
Maar zij kan weer beter dansen dan mij, ik daarentegen struikel over mijn eigen voeten.
Mijn moeder zong voor mij en mijn zusje altijd het liedjes, zelf vind ik van die gevoelige liedjes mooi, ik weet het klinkt raar. Want je zou denken dat ik van die rap muziek zou houden maar ik houd wel van die gevoelige liedjes, ik vind ze gewoon mooi en meer heb ik niet te zeggen.
Mijn vader zegt dat ik niet zo'n softie moet zijn maar zelf kan hij ook best een softie zijn hoor. En waar ik mijn ego vandaan heb, van mijn oom maar toch een klein beetje van mijn vader.
Ik had hem betrapt in zijn kamer terwijl hij voor de spiegel stond en tegen zich zelf zij dat hij een lekkerding was, ik pest hem daar nog steeds mee, en ik had het verteld aan mijn moeder en die kon niet stoppen met lachen.Dus ik hoef hem alleen maar aan te kijken en hij weet al waar ik aan denk.
Ook als ik bijvoorbeeld verdrietig ben of zo dan denk ik daar gewoon aan en lig ik de hele dag zowat dubbel van het lachen.
Voor de date had ik bedacht om met haar naar het strand te gaan, om sterren te kijken en een ijsje eten of zo. En er is ook een kermis in de buurt dus daar kunnen we ook naar toe.
Maar eerst miet ik naar de fotoshoot waar ik eigenlijk geen zin meer in heb, maar het moet anders gaan de fans me haten. Want die staan ook weer voor de deur te gillen en als ik volgende week niet op de cover van een meiden magazine sta dan heb ik een groot probleem want de fans komen dan voor mijn deur staan schreeuwen.
Ik pak mijn autosleutels en stap in mijn auto en rijd weg.
Je zou denken dat we een chauffeur zouden hebben maar we kunnen gewoon zelf auto rijden dus waarom zou je een chauffeur nodig hebben.
Dat is wat mijn moeder zei en ik ben het met haar eens.Als ik aan kom staan er al heel wat gillende mensen, ik stap uit en zet mijn zonnebril op, voor de flitsers van de camera's, ik loop gouw door naar binnen en gooit mijn zonnebril in mijn rugzak en loop naar de kleedkamers, ik kleed me snel om en loop de grote witte ruimte in waar de fotograaf al klaar staat. Hij zegt me waar ik moet staan en wat ik moet doen en ik doe netjes wat er gevraagd word.
JE LEEST
My Neighbour Mr.Ego
Teen Fiction|| Deel 2 van de tweedelige boekserie Badboy || A/N : Het boek kan te volgen zijn zonder het eerste deel gelezen te hebben, maar ik raad je aan om het wel te doen aangezien de verhaallijnen dan duidelijker zullen zijn. Maar dat heb je zelf in de ha...