Hoofdstuk 5

1.3K 51 26
                                    

P.o.v. Owen

Roxanne en die jongen zitten al de hele tijd te praten met elkaar en Roxanne lacht.

Ze lacht door een andere jongen.
Ik wil die jongen zijn die haar aan het lachen maakt.

Mijn moeder heeft mijn oom Kian en haar vriendin Bo uitgenodigd dus misschien kan ik Kian om advies vragen, want mijn vader die heeft er niet heel veel verstand van en Kian was vroeger een player dus die weet hoe je de meisjes moet fixen, en daar heb ik hem dus voor nodig, ik moet en zal Roxanne krijgen.

Als mijn oom en Bo zijn gearriveerd loop ik meteen naar hem toe en leg alles uit over Roxanne. Hij verteld dat ik haar moet vragen voor een date want daar houden meisjes van.

Bo die blijkt het allemaal gehoord te hebben maar ja ze is Bo en een enorme kleuter die waarschijnlijk nooit zal opgroeien. Dus wat doet ze, ze huppelt door te tuin en schreeuwt hard dat ik verliefd ben en Roxanne en die jongen kunnen het allemaal horen.

" OWEN IS VERLIEFFDDD "

Ik geef haar een mep tegen haar achter hoofd en ze kijkt me nep boos aan en roept mijn moeder.

" TESS JE ZOON SLAAT ME "

mijn moede komt lachend naar buiten en slaat een arm om Bo heen.

" je moet volwassen worden Bo, je klinkt als een kleuter "

" maar ik ben wel een kaasschavende kleuter "

Oh ja ze heeft een op sessie met kaasschaven en ze bedreigd er mensen mee. En ze is een gek die van ezels houd.

Kian die is volwassener geworden dan dat hij eerst was, want ik kan me nog herinneren dat toen hij op mij en mijn zusje moest passen dat hij ons mee nam naar het park, maar niet om ons te vermaken, nee totaal niet. Hij kwam daar om naar joggende meiden te kijken die in van die strakke yoga broeken rende. Hij floot naar ze en sloeg ze soms op hun kont. Yup zo was hij vroeger, maar nu is het anders. Hij heeft een vrouw waar hij zielsveel van houd en hij kijkt al helemaal niet meer naar andere vrouwen. Maar de tips heeft hij nog dat is zeker. Hij is zijn jeugd niet vergeten.

Mijn vader was een serieuze en nette man en houd wel van een grapje.

En mijn moeder kan soms nog wat van haar kleuter gedrag vertonen maar volwassener is ze zeker.

Ik weet nog dat ik een keer had gevraagd aan mijn vader wie die gekke vrouw was, hij lachte hard en verteld dat het mijn moeder was en sindsdien heb ik haar soms raar aan gekeken, want ik geloofde niet dat die gestoorde vrouw mijn moeder was. Maar nu ben ik blij dat ze mijn moeder is, ze steunt me en mijn vader ook en ik kan alles bij haar kwijt.

Maar ik ben zelf best arrogant en dat heb ik niet van mijn ouders maar van mijn oom en door de roem van mijn succesvolle carrière als model.

Een tijdje staar ik al naar Roxanne en ze heeft het gelukkig niet door want ik lijk nu echt zo'n stalker.

We zitten nu aan tafel avond te eten en het is reuze gezellig, maar mijn gedachtes blijven steeds naar Roxanne gaan dus ik let niet erg op de gesprekken. Mijn moeder wrijft over mijn rug en lacht naar me.

" je vind haar echt leuk hè "

Ik knik alleen maar en prak wat in mijn eten.

" ga je even mee het toetje halen Owen"

Ik knik weer en loop mee naar de keuken, ze geeft een paar bakjes met ijs aan me en ik loop naar de eetkamer.
Mijn zusje grijnst en trekt haar mond open om weer zo'n stomme opmerking te maken.

" zo broertje je kan eindelijk iets, ober zijn "

Mijn vader stoot haar aan en ze glimlacht breed naar hem.

" oh en Vanessa ik ben ouder dan jou "

" een paar minuten maar "

" maakt me niet uit, ik ben ouder "

" sukkel "

Dat zegt ze altijd als ze weet dat ze de discussie niet gaat winnen. Ik grijns en ga weer aan tafel zitten en we beginnen allemaal te eten aan ons toetje.

En alweer dwalen mijn gedachtes af naar Roxanne en die jongen. Ik krijg haar maar niet uit mijn hoofd. Jezus wat ben ik verliefd op die meid zeg.
Dit gevoel heb ik nog nooit zo sterk gevoeld.

Mijn moeder merkt altijd heel snel dat als ik ergens mee zit, dus ik kan waarschijnlijk nog vaak gaan praten met mijn moeder. Niet dat ik het erg vind maar ze kan er soms heel overdreven op reageren. Wat er vaak grappig uit ziet.

Ik weet niet wanneer ik Roxanne zal vragen voor een date en of ze ja zegt dat is maar de vraag want de kans is klein bij haar, je moet je best doen om haar echt te kunnen bereiken en die jongen lukt het snel te snel, ik ga haar morgen mee uit vragen, ik denk dat we dan in het parkje gaan picknicken of zoiets want ik heb aan haar gemerkt dat ze van de natuur houd.

Als mijn toetje op is sta ik van tafel op en loop de tuin in en ga op een van de stoelen zitten.

Het is een lange dag geweest.

Ik vond het fijn dat ze in het parkje die gillende wijven weg jaagde en dat ik haar kon troosten, maar ik wil weten waarom ze huilde, waarom ze bang is voor haar vader.

Ik wil haar helpen, ik wil haar troosten, ik wil haar vast houden.

Oké ik wil veel.

Maar of het ooit zal gebeuren daar twijfel ik enorm aan.

Ik kan aan haar zien dat ze gebroken is en dat ze zich sterk houd.

En wat ik nog het leukst aan haar vind is dat ze mysterieus is, ik vind dat leuk. Dat maakt het spannend want je moet haar proberen te ontcijferen net zoals een kluis. En als die open is dan zie je haar emoties, haar lach die niet vaak op haar gezicht staat. Het is meestal een sombere blik maar haar ogen, haar heldere blauwe ogen zijn mooi. Je verdrinkt er in en als je niet op past dan verzuip je nog. Het klinkt raar maar zo mooi zijn haar ogen.

Wat me opviel is dat haar ouders en haar zus groene ogen hebben. Dus ik vraag me af waarom zij van die mooie blauwe ogen heeft.

Die van haar ouders en zus staan vurig en zijn klaar om aan te vallen als het moet. Maar bij Roxanne is het anders, haar ogen stralen een vrolijke en zachte kant van haar, iets wat ik wil zien. Ze heeft een soort masker op gezet en wat ik zag staan in haar notitie boekje, is iets wat me raakte. Ze voelt zich rot heel rot en ik vind het niet fijn om haar zo te zien, ik wil de vrolijke en zachte kant van Roxanne zien. De Roxanne die straalt en haar emoties laat zien.

Haar mooie ravenzwarte haren die een kleine slag hebben, passen mooi bij haar uiterlijk. Ook al is haar echte haar kleur goudblond vind ik toch dat zwarte haren haar beter staat.
Ik zag meteen al dat het geverfd was, mijn moeder verft haar haren ook en ik ben het zo gewend dat ik gewoon kan zien of het geverfd is of niet.

~
OWEN IS IN LOVEEEEEE

Zullen hij en Roxanne bij elkaar komen of staat die vreemde jongen in de weg.

Je leest het in het volgende deel.

My Neighbour Mr.EgoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu